    From: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: BMW za dobre na śnieg...
    Date: Sat, 4 Dec 2010 19:19:32 +0000 (UTC)

    On Sat, 4 Dec 2010 11:10:28 -0800 (PST), arek.pp <a...@o...pl>
    wrote:
    > dlaczego BMW i Mercedes /i jakies inne płotki.../ mają tylny napęd,
    > a reszta swiata odwrotnie. Czyzby takie potegi nie umiały skonstruować
    > w miare trwałego FWD?

    FWD jest tanie i praktyczne. Na tyle tanie i na tyle praktyczne,
    że poza segmentem premium, w którym taniość i praktyczność nie
    są aż tak ważne, praktycznie wykosiło inne rodzaju napędu.

    > Czy ten "rozkład mas" i moze trochę lepsze
    > prowadzenie na suchym są az tak ważne, ze pomija się zimowe kłopoty?

    Jakie zimowe kłopoty? Czy Wy wreszcie możecie mnie uświadomić,
    jakie to zimowe kłopoty mnie omijają? Czy też po prostu
    nasłuchaliście się rozmów w maglu i klepiecie po próżnicy?

    > może RWD uratowała elektronika /ESP itp.../. Mnie osobiscie od kupna
    > uzywanej bejcy odstręcza własnie ten tylny naped...

    To nie kupuj. Ja właśnie dlatego kupiłem BMW, a nie kolejnego
    przedniopęda.

    > Sam kiedys
    > wykreciłem bączka stara "siodemką", kumpel 2 razy rozbił Omegę
    > (automatic), ostatnio kupel wpadł w poslizg VW LT.

    Bo jeździć trzeba umieć.

    > Jakos nikt ze
    > znajomych posiadających FWD nie może wpasc w poslizg...

    Nigdy nie widziałeś FWD wypadającego ryjem z zakrętu po
    stycznej z kierowcą, który właśnie zesztywniał z przerażenia?

    r.