  • 231. Data: 2010-12-06 08:55:52
    Temat: Re: BMW za dobre na ?nieg...
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-12-05, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> wrote:

    > W rowie.

    Dużo tych rowów masz na parkingu?

    Krzysiek Kiełczewski

  • 232. Data: 2010-12-06 09:04:23
    Temat: Re: [piatek] BMW za dobre na śnieg...
    Od: "news-gazeta" <n...@g...pl>

> [...]
    > auta z napędem na tył i rozkładem mas 50/50% oraz z dobrymi zimówkami.
    > Ciekawe jest też to, że jakoś wszyscy z FWD jeżdżą max 40 gdy pada mocno
    > śnieg... Bo szybciej to strach, że jak będzie pierwszy lepszy uślizg, to
    > słup/rów/cokolwiek murowane.
    > Ja się bawię na ulicy jak chcę, im więcej śniegu tym większa zabawa..
    > Ostatnio (tej zimy) wyprzedziło mnie jedno (!) auto... BMW X5. :) Dla mnie
    > jechał jak wariat... Może w jego samochodzie wcale takiego uczucia nie
    > było.. :) Ale szedł jak przeciąg, było widać że trakcja idealna była!

    Faktem jest ze w FWD na pewno przód ucieka z drogi przy mocniejszym.skręcie.
    Dlatego większość kierowców jeździ wolno - bo się normalnie boi.
    Przy RWD ten problem jest znacznie mniejszy.
    Niestety RWD ma problem z wygrzebaniem się z najmniejszej zaspy, gdyż lekki
    tył
    i przeważnie jedno koło napędzane nie radzą sobie z tym problemem.

    Dlatego w tej chwili jeżdzę już osobowym 4x4, co jest najlepszym
    rozwiązaniem
    na zimę i nie tylko.

    Pozdrawiam - Darek.

  • 233. Data: 2010-12-06 09:06:44
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-12-05, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> wrote:

    > A w RWD możesz nie kręcić i czekać na to samo.

    Czyli nic nie mogę.

    > Kiedy jade FWD, to jade szybciej niż inni. Kiedy jade RWD jade szybciej,
    > niż jechałbym FWD.

    Kiepski argument, pełno takich co jeżdżą szybciej tylko do celu nie
    dojeżdżają.

    Krzysiek Kiełczewski

  • 234. Data: 2010-12-06 09:09:34
    Temat: Re: [piatek] BMW za dobre na ?nieg...
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 05.12.2010 02:14, Adam Płaszczyca pisze:

    > Się nie zgodzę. FWD jedzie tam, gdzie chce.

    Może ciebie nie lubią - mój jedzie tam, gdzie ja chcę ;)

  • 235. Data: 2010-12-06 09:20:46
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 05.12.2010 02:16, Adam Płaszczyca pisze:

    > Dodanie gazu na zakręcie - jedziesz w pejzaż.

    Jak dodasz za dużo lub za wcześnie - owszem.

    > Ujęcie gazu na zakręcie - jedziesz w pejzaż.

    LOL

    > Ujęcie gazu na prostej - dupa Cię wyprzedza.

    ROTFL

    > Ruszasz pod górę - mielisz kołami w miejscu i ch.. jedziesz.

    Zupełnie jak w RWD w takich samych warunkach. Więcej zależy od opon,
    masy i jej rozkładu (dociążenie napędzanych kół) i... umiejętności kierowcy.

    > Chcesz dynamicznie ruszuć skręcając - jedziesz prosto.

    Brednie.

    > Co można na FWD - turlać się taś-taś-taś w tempie piechura.

    A u mnie działa.

  • 236. Data: 2010-12-06 09:46:57
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 06.12.2010 08:53, Krzysiek Kielczewski pisze:

    > Nie prawda. Wybiera FWD bo zdecydowana większość samochodów (i wszystkie
    > tańsze) to FWD. A taś-taś robi bo szybciej nie umie bądź się boi. Jedno
    > z drugim nie ma nic wspólnego.

    I dobrze, że się boi - lepiej że jedzie za wolno, niż za szybko. A z
    zakrętami bywa taki myk, że może się pojawić nagła zmiana nawierzchni -
    i jadący z teoretycznie dobrze dobraną większą prędkością może zostać
    deczko zaskoczony.

  • 237. Data: 2010-12-07 08:25:20
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    On 2010-12-04 19:21, Robert Rędziak wrote:

    > Masz rację, dlatego pierwsze co robię, to wyłączam to piekielne
    > urządzenie. Przynajmniej mogę ruszyć normalnym tempem i wiem, że
    > jak się poślizgnie na zakręcie, to nie będzie na przemian dławił
    > i popuszczał.

    Dlatego najprzyjemniej jeździ się na ustawieniach "zrelaksowanych"
    (przynajmniej w wypadku DSC). Pozwalają na poślizg, dopiero przy dużych
    wychyleniach będą ingerować.

    Natomiast koniecznie muszę zrobić wyłącznik ABS :-)

    > Zimą po to, by czym prędzej zapalić żółtą lampkę.

    Te z E90 działają już dość sprawnie i nie tak agresywnie (odczuwalnie),
    nawet w wersji w pełni aktywnej :-)

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 238. Data: 2010-12-07 08:43:06
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    On 2010-12-05 22:05, Adam 'Chloru' Drzewososki wrote:

    > Wszystkim trzeba umiec. Na ostatniej pojeżdżawce poniewierało
    > wszystkich, niezależnie od typu napędu.

    Gdzie i kiedy te pojeźdżawki urządzacie i czemu tak daleko ? ;-)

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 239. Data: 2010-12-07 08:44:20
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    On 2010-12-06 09:09, Andrzej Lawa wrote:

    > Może ciebie nie lubią - mój jedzie tam, gdzie ja chcę ;)

    Pamiętaj:

    "Jeśli wydaje Ci się, że Twój samochód jedzie jak po szynach (czyli
    tam gdzie chcesz) to po prostu jedziesz za wolno"

    :-)

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 240. Data: 2010-12-07 09:12:12
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    On 2010-12-04 20:38, J.F. wrote:

    > A jakie tam sa zalety RWD ? Bo rozumiem piszesz o drogich limuzynach,
    > gdzie w z tylu ma byc wygodnie, a nie o sporcie ?

    > po pierwsze to IMHO RWD latwiej wpada w poslizgi. Jedziesz sobie po
    > prostej osniezonej drodze .. i musisz byc czujny.
    > Moge sie mylic - trudno to rzetelnie porownac.

    I tu jest sedno całego problemu.

    Aby jechać szybko po kiepskiej nawierzchni nie należy wpadać w poślizgi
    tylko świadomie je wywoływać.

    Wróć do podstawowej lektury: prędkość bezpieczna.

    > Po drugie, jak sa trudne warunki, np gleboki zlodowacialy snieg - to
    > FWD zachowuje troche manewrowosci przy predkosciach parkingowych.

    Jakoś nie zauważyłem na ostatnim treningu :-)

    > A RWD nie ma zadnej.

    Bzdury piszesz niestety.

    Ot np stanales pod gore, trzeba ruszyc, tylne
    > kola buksuja i zsuwaja sie do rowu, bo jest lekki trawers.
    > I co zrobisz ?

    Powiedz szczerz, jaki jest procent takich sytuacji jeśli jako 100%
    wziąść roczny okres jazdy ? I czy uważasz, że to zawsze jest reguła ?

    Wiele RWD ma albo dyfer z tarciem wewnętrznym lub jakiś system trakcji,
    który dość dobrze radzi sobie w tej sytuacji. Czyli jest w znacznie
    lepszej sytuacji niż FWD. Jeśli już masz RWD z otwartym dyfrem to zawsze
    możesz je sprowadzić do poziomu FWD po prostu dociążając tył - proste,
    prawda ? :-)

    > No ale wiesz, inni nie potrafia, a tylu baczkow nie wykrecili swoimi
    > FWD. One po prostu bardzo rzadko w nie wpadaja.

    Bzdura. To wszystko kwestia prędkości w stosunku do trakcji. Zwykli
    ludzie jeżdzą przeważnie, niezbyt szybko i niezbyt mocnym fwd.

    > A co daje RWD zwyklemu kierowcy ? Nic ?

    Zwykły kierowca nie jest niestety w stanie docenić zalet, które ujawnia
    się wtedy gdy zdobędzie się większe umiejętności - niestety większość
    zwykłych kierowców jest zbyt leniwych :-)

    > Jakos nie widzialem. Poza tym - wciskasz sprzeglo i czym sie to rozni
    > od RWD ?

    Nie istnieje ogólna reguła, ponieważ wszystko zależy od specyficzności
    danej sytuacji.

    BTW: Stawiam Ci wyzwanie! :-) Moje RWD kontra Twoje FWD, możemy w
    atmosferze przyjemniej konkurencji porównać :-) (czasy przejazdu
    oczywiście :-) Najlepiej na nawierzchni szutrowej lub zaśnieżonej :-)

    Ew. dobrać handicapy ze względu na moc.

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik