eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody[piatek] BMW za dobre na śnieg...
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 428

  • 231. Data: 2010-12-06 08:55:52
    Temat: Re: BMW za dobre na ?nieg...
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-12-05, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> wrote:

    >>> Jak to co? Daję mniej gazu. A w FWD co robisz, kiedy to samo się dzieje?
    >>
    >> Można poszukać przyczepności kawałek obok skręcając kołami :)
    >
    > W rowie.

    Dużo tych rowów masz na parkingu?

    Krzysiek Kiełczewski


  • 232. Data: 2010-12-06 09:04:23
    Temat: Re: [piatek] BMW za dobre na śnieg...
    Od: "news-gazeta" <n...@g...pl>

    >
    > I tego naprawdę nikt nie zrozumie, kto nie wsiądzie zimą do porządnego
    > auta z napędem na tył i rozkładem mas 50/50% oraz z dobrymi zimówkami.
    > Ciekawe jest też to, że jakoś wszyscy z FWD jeżdżą max 40 gdy pada mocno
    > śnieg... Bo szybciej to strach, że jak będzie pierwszy lepszy uślizg, to
    > słup/rów/cokolwiek murowane.
    > Ja się bawię na ulicy jak chcę, im więcej śniegu tym większa zabawa..
    > Ostatnio (tej zimy) wyprzedziło mnie jedno (!) auto... BMW X5. :) Dla mnie
    > jechał jak wariat... Może w jego samochodzie wcale takiego uczucia nie
    > było.. :) Ale szedł jak przeciąg, było widać że trakcja idealna była!
    > Szedł jak przyklejony.


    Faktem jest ze w FWD na pewno przód ucieka z drogi przy mocniejszym.skręcie.
    Dlatego większość kierowców jeździ wolno - bo się normalnie boi.
    Przy RWD ten problem jest znacznie mniejszy.
    Niestety RWD ma problem z wygrzebaniem się z najmniejszej zaspy, gdyż lekki
    tył
    i przeważnie jedno koło napędzane nie radzą sobie z tym problemem.

    Dlatego w tej chwili jeżdzę już osobowym 4x4, co jest najlepszym
    rozwiązaniem
    na zimę i nie tylko.

    Pozdrawiam - Darek.



  • 233. Data: 2010-12-06 09:06:44
    Temat: Re: [piatek] BMW za dobre na śnieg...
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-12-05, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> wrote:

    >> A dlaczego? W szczególności co mam zrobić jak stoję w miejscu i nie
    >> bardzo chce się bujnąć? W FWD mogę kombinować z obrotami kierownicy,
    >> mam szansę, że w końcu kawałek bieżnika o coś zahaczy. A w RWD?
    >
    > A w RWD możesz nie kręcić i czekać na to samo.

    Czyli nic nie mogę.

    >>> Wiesz, ostatnio jeżdżę jeden dzień FWD, jeden RWD.
    >> Wiesz, sam się przyznałeś, że FWD to Ty nie umiesz ;-P
    >
    > Kiedy jade FWD, to jade szybciej niż inni. Kiedy jade RWD jade szybciej,
    > niż jechałbym FWD.

    Kiepski argument, pełno takich co jeżdżą szybciej tylko do celu nie
    dojeżdżają.

    Krzysiek Kiełczewski


  • 234. Data: 2010-12-06 09:09:34
    Temat: Re: [piatek] BMW za dobre na ?nieg...
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 05.12.2010 02:14, Adam Płaszczyca pisze:
    > Dnia Sat, 04 Dec 2010 16:22:26 +0100, J.F. napisał(a):
    >
    >>> FWD łatwiej się prowadzi w zimie, kropka!
    >> Sie zgodze. Przecietnemu kierwcy latwiej.
    >
    > Się nie zgodzę. FWD jedzie tam, gdzie chce.
    >

    Może ciebie nie lubią - mój jedzie tam, gdzie ja chcę ;)


  • 235. Data: 2010-12-06 09:20:46
    Temat: Re: [piatek] BMW za dobre na śnieg...
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 05.12.2010 02:16, Adam Płaszczyca pisze:

    >>> Akurat jeżdżę prywatnuie RWD (lat 18), a służbowo nowiutkim Berlingo i cóz,
    >>> przedni napęd na śliskim ssie.
    >>
    >> Jak ssie?
    >
    > Dodanie gazu na zakręcie - jedziesz w pejzaż.

    Jak dodasz za dużo lub za wcześnie - owszem.

    > Ujęcie gazu na zakręcie - jedziesz w pejzaż.

    LOL

    > Ujęcie gazu na prostej - dupa Cię wyprzedza.

    ROTFL

    > Ruszasz pod górę - mielisz kołami w miejscu i ch.. jedziesz.

    Zupełnie jak w RWD w takich samych warunkach. Więcej zależy od opon,
    masy i jej rozkładu (dociążenie napędzanych kół) i... umiejętności kierowcy.

    > Chcesz dynamicznie ruszuć skręcając - jedziesz prosto.

    Brednie.

    > Co można na FWD - turlać się taś-taś-taś w tempie piechura.

    A u mnie działa.


  • 236. Data: 2010-12-06 09:46:57
    Temat: Re: [piatek] BMW za dobre na śnieg...
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 06.12.2010 08:53, Krzysiek Kielczewski pisze:

    >> Istotnie, to prawda. I wybiera FWD, a potem tas-tas-tas, bo strach.
    >
    > Nie prawda. Wybiera FWD bo zdecydowana większość samochodów (i wszystkie
    > tańsze) to FWD. A taś-taś robi bo szybciej nie umie bądź się boi. Jedno
    > z drugim nie ma nic wspólnego.

    I dobrze, że się boi - lepiej że jedzie za wolno, niż za szybko. A z
    zakrętami bywa taki myk, że może się pojawić nagła zmiana nawierzchni -
    i jadący z teoretycznie dobrze dobraną większą prędkością może zostać
    deczko zaskoczony.


  • 237. Data: 2010-12-07 08:25:20
    Temat: Re: [piatek] BMW za dobre na śnieg...
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    On 2010-12-04 19:21, Robert Rędziak wrote:
    > On Sat, 4 Dec 2010 02:57:01 +0000 (UTC), Michał<m...@g...pl> wrote:
    >
    >> po zakręty mając różnorakie systemy trakcji, nawet te prawie 20 letnie
    >> powodują masakryczną różnicę tego co możesz w zakręcie zrobić
    >
    > Masz rację, dlatego pierwsze co robię, to wyłączam to piekielne
    > urządzenie. Przynajmniej mogę ruszyć normalnym tempem i wiem, że
    > jak się poślizgnie na zakręcie, to nie będzie na przemian dławił
    > i popuszczał.

    Dlatego najprzyjemniej jeździ się na ustawieniach "zrelaksowanych"
    (przynajmniej w wypadku DSC). Pozwalają na poślizg, dopiero przy dużych
    wychyleniach będą ingerować.

    Natomiast koniecznie muszę zrobić wyłącznik ABS :-)

    >> to po coś on tam jest :)
    >
    > Zimą po to, by czym prędzej zapalić żółtą lampkę.

    Te z E90 działają już dość sprawnie i nie tak agresywnie (odczuwalnie),
    nawet w wersji w pełni aktywnej :-)

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik


  • 238. Data: 2010-12-07 08:43:06
    Temat: Re: [piatek] BMW za dobre na ?nieg...
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    On 2010-12-05 22:05, Adam 'Chloru' Drzewososki wrote:
    > Dnia 05.12.2010 J.F<j...@p...onet.pl> napisał/a:
    >> On Sun, 5 Dec 2010 17:53:16 +0100, Adam Płaszczyca wrote:
    >>> Dnia Sun, 05 Dec 2010 12:48:51 +0100, J.F. napisał(a):
    >>>>> Się nie zgodzę. FWD jedzie tam, gdzie chce.
    >>>> Sie nie zgodze. Jakos tak czesciej mi RWD pojechalo tam gdzie chcialo.
    >>>
    >>> No to potwierdzasz moją teze, że na RWD trzeba umieć.
    >>
    >> Nie mowie nie. I podkreslam to jako wade :-)
    >
    > Wszystkim trzeba umiec. Na ostatniej pojeżdżawce poniewierało
    > wszystkich, niezależnie od typu napędu.

    Gdzie i kiedy te pojeźdżawki urządzacie i czemu tak daleko ? ;-)

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik


  • 239. Data: 2010-12-07 08:44:20
    Temat: Re: [piatek] BMW za dobre na ?nieg...
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    On 2010-12-06 09:09, Andrzej Lawa wrote:
    > W dniu 05.12.2010 02:14, Adam Płaszczyca pisze:
    >> Dnia Sat, 04 Dec 2010 16:22:26 +0100, J.F. napisał(a):
    >>
    >>>> FWD łatwiej się prowadzi w zimie, kropka!
    >>> Sie zgodze. Przecietnemu kierwcy latwiej.
    >>
    >> Się nie zgodzę. FWD jedzie tam, gdzie chce.
    >>
    >
    > Może ciebie nie lubią - mój jedzie tam, gdzie ja chcę ;)

    Pamiętaj:

    "Jeśli wydaje Ci się, że Twój samochód jedzie jak po szynach (czyli
    tam gdzie chcesz) to po prostu jedziesz za wolno"

    :-)

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik


  • 240. Data: 2010-12-07 09:12:12
    Temat: Re: BMW za dobre na ?nieg...
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    On 2010-12-04 20:38, J.F. wrote:
    > On Sat, 4 Dec 2010 19:19:32 +0000 (UTC), Robert Rędziak wrote:
    >> FWD jest tanie i praktyczne. Na tyle tanie i na tyle praktyczne,
    >> że poza segmentem premium, w którym taniość i praktyczność nie
    >> są aż tak ważne, praktycznie wykosiło inne rodzaju napędu.
    >
    > A jakie tam sa zalety RWD ? Bo rozumiem piszesz o drogich limuzynach,
    > gdzie w z tylu ma byc wygodnie, a nie o sporcie ?
    >
    >> Jakie zimowe kłopoty? Czy Wy wreszcie możecie mnie uświadomić,
    >> jakie to zimowe kłopoty mnie omijają? Czy też po prostu
    >> nasłuchaliście się rozmów w maglu i klepiecie po próżnicy?
    >
    > po pierwsze to IMHO RWD latwiej wpada w poslizgi. Jedziesz sobie po
    > prostej osniezonej drodze .. i musisz byc czujny.
    > Moge sie mylic - trudno to rzetelnie porownac.

    I tu jest sedno całego problemu.

    Aby jechać szybko po kiepskiej nawierzchni nie należy wpadać w poślizgi
    tylko świadomie je wywoływać.

    Wróć do podstawowej lektury: prędkość bezpieczna.

    > Po drugie, jak sa trudne warunki, np gleboki zlodowacialy snieg - to
    > FWD zachowuje troche manewrowosci przy predkosciach parkingowych.

    Jakoś nie zauważyłem na ostatnim treningu :-)

    > A RWD nie ma zadnej.

    Bzdury piszesz niestety.

    Ot np stanales pod gore, trzeba ruszyc, tylne
    > kola buksuja i zsuwaja sie do rowu, bo jest lekki trawers.
    > I co zrobisz ?

    Powiedz szczerz, jaki jest procent takich sytuacji jeśli jako 100%
    wziąść roczny okres jazdy ? I czy uważasz, że to zawsze jest reguła ?

    Wiele RWD ma albo dyfer z tarciem wewnętrznym lub jakiś system trakcji,
    który dość dobrze radzi sobie w tej sytuacji. Czyli jest w znacznie
    lepszej sytuacji niż FWD. Jeśli już masz RWD z otwartym dyfrem to zawsze
    możesz je sprowadzić do poziomu FWD po prostu dociążając tył - proste,
    prawda ? :-)

    >>> Sam kiedys
    >>> wykreciłem bączka stara "siodemką", kumpel 2 razy rozbił Omegę
    >>> (automatic), ostatnio kupel wpadł w poslizg VW LT.
    >> Bo jeździć trzeba umieć.
    >
    > No ale wiesz, inni nie potrafia, a tylu baczkow nie wykrecili swoimi
    > FWD. One po prostu bardzo rzadko w nie wpadaja.

    Bzdura. To wszystko kwestia prędkości w stosunku do trakcji. Zwykli
    ludzie jeżdzą przeważnie, niezbyt szybko i niezbyt mocnym fwd.

    > A co daje RWD zwyklemu kierowcy ? Nic ?

    Zwykły kierowca nie jest niestety w stanie docenić zalet, które ujawnia
    się wtedy gdy zdobędzie się większe umiejętności - niestety większość
    zwykłych kierowców jest zbyt leniwych :-)

    >>> Jakos nikt ze
    >>> znajomych posiadających FWD nie może wpasc w poslizg...
    >> Nigdy nie widziałeś FWD wypadającego ryjem z zakrętu po
    >> stycznej z kierowcą, który właśnie zesztywniał z przerażenia?
    >
    > Jakos nie widzialem. Poza tym - wciskasz sprzeglo i czym sie to rozni
    > od RWD ?

    Nie istnieje ogólna reguła, ponieważ wszystko zależy od specyficzności
    danej sytuacji.

    BTW: Stawiam Ci wyzwanie! :-) Moje RWD kontra Twoje FWD, możemy w
    atmosferze przyjemniej konkurencji porównać :-) (czasy przejazdu
    oczywiście :-) Najlepiej na nawierzchni szutrowej lub zaśnieżonej :-)

    Ew. dobrać handicapy ze względu na moc.

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

strony : 1 ... 10 ... 23 . [ 24 ] . 25 ... 30 ... 40 ... 43


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: