-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!newsfeed.straub-
nv.de!tudelft.nl!txtfeed1.tudelft.nl!feeder3.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.n
l!209.197.12.246.MISMATCH!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.n
eostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.ne
ostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Tue, 07 Dec 2010 09:12:12 +0100
From: Yans van Horn <y...@n...spam>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; en-US; rv:1.9.2.12)
Gecko/20101027 Lightning/1.0b2 Thunderbird/3.1.6
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: BMW za dobre na ?nieg...
References: <idb5vk$q1e$1@inews.gazeta.pl> <c1.01.3NcRG1$JFi@mike.oldfield.org.pl>
<idbjan$d0s$1@news.onet.pl> <c1.01.3NcXlZ$JGg@mike.oldfield.org.pl>
<iddl42$aeo$1@news.onet.pl> <s...@d...wkurw.org>
<c...@y...googlegroups.com>
<s...@d...wkurw.org>
<0...@4...com>
In-Reply-To: <0...@4...com>
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 83
Message-ID: <4cfded01$0$21003$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 195.116.43.34
X-Trace: 1291709697 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 21003 195.116.43.34:64968
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2332394
[ ukryj nagłówki ]On 2010-12-04 20:38, J.F. wrote:
> On Sat, 4 Dec 2010 19:19:32 +0000 (UTC), Robert Rędziak wrote:
>> FWD jest tanie i praktyczne. Na tyle tanie i na tyle praktyczne,
>> że poza segmentem premium, w którym taniość i praktyczność nie
>> są aż tak ważne, praktycznie wykosiło inne rodzaju napędu.
>
> A jakie tam sa zalety RWD ? Bo rozumiem piszesz o drogich limuzynach,
> gdzie w z tylu ma byc wygodnie, a nie o sporcie ?
>
>> Jakie zimowe kłopoty? Czy Wy wreszcie możecie mnie uświadomić,
>> jakie to zimowe kłopoty mnie omijają? Czy też po prostu
>> nasłuchaliście się rozmów w maglu i klepiecie po próżnicy?
>
> po pierwsze to IMHO RWD latwiej wpada w poslizgi. Jedziesz sobie po
> prostej osniezonej drodze .. i musisz byc czujny.
> Moge sie mylic - trudno to rzetelnie porownac.
I tu jest sedno całego problemu.
Aby jechać szybko po kiepskiej nawierzchni nie należy wpadać w poślizgi
tylko świadomie je wywoływać.
Wróć do podstawowej lektury: prędkość bezpieczna.
> Po drugie, jak sa trudne warunki, np gleboki zlodowacialy snieg - to
> FWD zachowuje troche manewrowosci przy predkosciach parkingowych.
Jakoś nie zauważyłem na ostatnim treningu :-)
> A RWD nie ma zadnej.
Bzdury piszesz niestety.
Ot np stanales pod gore, trzeba ruszyc, tylne
> kola buksuja i zsuwaja sie do rowu, bo jest lekki trawers.
> I co zrobisz ?
Powiedz szczerz, jaki jest procent takich sytuacji jeśli jako 100%
wziąść roczny okres jazdy ? I czy uważasz, że to zawsze jest reguła ?
Wiele RWD ma albo dyfer z tarciem wewnętrznym lub jakiś system trakcji,
który dość dobrze radzi sobie w tej sytuacji. Czyli jest w znacznie
lepszej sytuacji niż FWD. Jeśli już masz RWD z otwartym dyfrem to zawsze
możesz je sprowadzić do poziomu FWD po prostu dociążając tył - proste,
prawda ? :-)
>>> Sam kiedys
>>> wykreciłem bączka stara "siodemką", kumpel 2 razy rozbił Omegę
>>> (automatic), ostatnio kupel wpadł w poslizg VW LT.
>> Bo jeździć trzeba umieć.
>
> No ale wiesz, inni nie potrafia, a tylu baczkow nie wykrecili swoimi
> FWD. One po prostu bardzo rzadko w nie wpadaja.
Bzdura. To wszystko kwestia prędkości w stosunku do trakcji. Zwykli
ludzie jeżdzą przeważnie, niezbyt szybko i niezbyt mocnym fwd.
> A co daje RWD zwyklemu kierowcy ? Nic ?
Zwykły kierowca nie jest niestety w stanie docenić zalet, które ujawnia
się wtedy gdy zdobędzie się większe umiejętności - niestety większość
zwykłych kierowców jest zbyt leniwych :-)
>>> Jakos nikt ze
>>> znajomych posiadających FWD nie może wpasc w poslizg...
>> Nigdy nie widziałeś FWD wypadającego ryjem z zakrętu po
>> stycznej z kierowcą, który właśnie zesztywniał z przerażenia?
>
> Jakos nie widzialem. Poza tym - wciskasz sprzeglo i czym sie to rozni
> od RWD ?
Nie istnieje ogólna reguła, ponieważ wszystko zależy od specyficzności
danej sytuacji.
BTW: Stawiam Ci wyzwanie! :-) Moje RWD kontra Twoje FWD, możemy w
atmosferze przyjemniej konkurencji porównać :-) (czasy przejazdu
oczywiście :-) Najlepiej na nawierzchni szutrowej lub zaśnieżonej :-)
Ew. dobrać handicapy ze względu na moc.
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
Następne wpisy z tego wątku
- 07.12.10 09:33 Yans van Horn
- 07.12.10 10:41 Andrzej Lawa
- 07.12.10 23:10 Adam 'Chloru' Drzewososki
- 07.12.10 23:14 Adam Płaszczyca
- 07.12.10 23:16 Adam Płaszczyca
- 07.12.10 23:13 Adam Płaszczyca
- 07.12.10 23:14 Adam Płaszczyca
- 08.12.10 00:00 Robert Rędziak
- 08.12.10 00:05 Krzysiek Kielczewski
- 08.12.10 00:13 Mariusz Chwalba
- 08.12.10 00:51 J.F.
- 08.12.10 00:52 J.F.
- 08.12.10 00:54 J.F.
- 08.12.10 01:33 Robert Rędziak
- 08.12.10 02:24 Filip KK
Najnowsze wątki z tej grupy
- droga laweta
- Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- skąd się biorą tacy debile?
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
Najnowsze wątki
- 2024-11-29 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-27 Re: UseGalileo -- PRODUKTY I APLIKACJE UŻYWAJĄ JUŻ DZIŚ SYSTEMU GALILEO
- 2024-11-27 Re: UseGalileo -- PRODUKTY I APLIKACJE UŻYWAJĄ JUŻ DZIŚ SYSTEMU GALILEO
- 2024-11-28 droga laweta
- 2024-11-28 Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- 2024-11-28 skąd się biorą tacy debile?
- 2024-11-28 JDG i utylizacja sprzetu
- 2024-11-27 Identyfikacja układ SO8 w sterowniku migających światełek choinkowych
- 2024-11-28 Katowice => Technical Artist <=
- 2024-11-28 Katowice => Technical Artist <=
- 2024-11-28 Bydgoszcz => QA Engineer <=
- 2024-11-28 Zielona Góra => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-11-28 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2024-11-27 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-11-27 Zielona Góra => Senior PHP Developer <=