-
161. Data: 2010-12-05 19:06:40
Temat: Re: BMW za dobre na śnieg...
Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
On Sun, 05 Dec 2010 18:45:37 +0100, nalesnik
<m...@o...o2.o2.o2.pl> wrote:
>> FWD jest tanie i praktyczne. Na tyle tanie i na tyle praktyczne,
>> że poza segmentem premium, w którym taniość i praktyczność nie
>> są aż tak ważne, praktycznie wykosiło inne rodzaju napędu.
>
> Zrozumiałem, że właśnie powiedziałeś, że RWD jest niepraktyczne.
Oczywiście. Droższe, więcej elementów napędu, mniejszy bagażnik,
tunel, który przeszkadza piątemu pasażerowi. Tylko że mi to
zwisa.
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
-
162. Data: 2010-12-05 19:09:20
Temat: Re: BMW za dobre na ?nieg...
Od: "P.B." <p...@w...pl>
Dnia Sun, 05 Dec 2010 18:04:34 +0100, nalesnik napisał(a):
> Podczepię się do wątku z rajdami: Jakie auto RWD wygrało WRC (albo
> wzięło chociaż tam udział)?
Poczekaj, Adam zda egzamin sprawdzający na prawo jazdy, to się za zrobienie
licencji weźmie. Wtedy Loeb przyjedzie do Polski szukać Sierry w dobrym
stanie, a C4 na taryfę odda :-)
--
Pozdrawiam,
Przemek
-
163. Data: 2010-12-05 19:14:52
Temat: Re: [piatek] BMW za dobre na śnieg...
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Sun, 05 Dec 2010 18:16:06 +0100, J.F. napisał(a):
>>I do poślizgu kół przednich dodać jeszcze poślizg tyłu?
> Glupia sprawa, ale na skrzyzowaniu to akurat pomaga.
Nie pomaga. Przetestowałem przed chwilą. Auto dale jedzie prosto.
>>> Nawiasem mowiac to w scierce tez musialem uzywac.
>>W RWD ręcznego? Do czego?
> Do tego samego. Jakos tak depniecie gazu dawalo rozne wyniki.
Popatrz, u mnie też - tyłek ustawia mi się w różnych pozycjach, w
zależności jak depnę.
> Ot taki test: jedziemy sobie sierra w kolko po sniegu, w pewnym
> momencie wciskamy gaz i co sie stanie ?
Zależnie jakie kółko i co zrobię po wciśnieciu. W większości przypadków
tyłek wyleci na zewnątrz, kierownicą się to skontruje, odpuści trochę gaz i
pojedzie dalej.
Co się stanie w Berlingo? Ano przód auta wyleci na zewnątrz, koła zaczną
się ślizgać bokiem. I na manewry będzie za późno.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
164. Data: 2010-12-05 19:15:20
Temat: Re: [piatek] BMW za dobre na śnieg...
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Sun, 05 Dec 2010 18:08:16 +0100, J.F. napisał(a):
>>Jesli miałeś złe odruchy w RWD, to teraz może jest dla Ciebie lepiej...
>
> Byc moze.
> Ale tak mi jakos wyszlo na placyku, ze jak sie chce wahadelko
> wygasic, to kombinowanie z gazem czesciej sie konczylo porazka niz
> trzymanie sprzegla.
A mi wychodzi, że lepiej jest odpuścić gaz, ale sprzęgła nie ruszać.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
165. Data: 2010-12-05 19:15:43
Temat: Re: [piatek] BMW za dobre na śnieg...
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Sun, 05 Dec 2010 17:58:28 +0100, J.F. napisał(a):
>>
>>Dopasowałem - jakoś przejechałem te miejsca, gdzie oni polegli.
>>Natomiast dałem się zaskoczyć nagłym pojawieniem się lodu.
>
> A oni niby nie ? :-)
Tam, gdzi eoni kleżeli nie było lodu.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
166. Data: 2010-12-05 19:20:02
Temat: Re: [piatek] BMW za dobre na śnieg...
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Sun, 05 Dec 2010 18:56:27 +0100, J.F. napisał(a):
>>Nic podobnego. Dodajesz gazu na zakręcie - zacieśniasz skręt.
>>Ujmujesz gazu na zakręcie - dociskasz przód, auto lepiej się kieruje.
>
> ale jedzie w pejzaz ? No bo skoro dodawanie zaciesnialo zakret, to
> ujecie powoduje ze lepiej sie kieruje do rowu ? :-P
Nie. Pierwsze można skontrować, drugie powoduje, że jest bezpieczniej.
>>> Doswiadczenie do wykonania: jadac prosto na lodzie wcisnac sprzeglo i
>>> zaciagnac reczny. FWD i RWD tak samo sie zachowuja - staja bokiem.
>>No i? Równie dobrze mogłeś napisać 'wyjąć silnik; popchać auto.
> Jakos tak opor na tylnych kolach nie prostuje auta, tylko je obraca.
Ciekawe, bo u mnie jakoś prostuje...
> No nie wiem, IMO w FWD tez trzeba umiec operowac gazem. W koncu sam
> piszesz ze za duzo lub za malo i pejzaz.
Praktycznie jedyne co można w FWD robić, to nie dopuszczać do odpuszczenia.
Jedziesz na zakręcie, zaczyna nosić autem, możesz zacisnąc zęby i modlić
się nie odpuszczając gazu.
W RWD po prostu odpuszczasz gaz i zwalniasz.
> Ale w RWD trzeba bardziej umiec ;-)
I dzięki temu można bardziej jechać.
>>Na ręcznym? LOL. Mam RWD. A RWD jest jak seks - nie trzeba jechać na
>>ręcznym, wystarczy dać po piździe :D
>
> I pieknie zawrocic na waskiej drodze stojac przy prawym krawezniku
> miedzy dwoma innymi samochodami ?
A czemu nie? Trzeba miec tylko silnik, ktróry zerwie przyczepnośc. BTW -
jeśli pijesz do pewnego filmu, to tam zadje się RWD wjeżdżało.
W FWD możesz tylko majtać bezwładną dupą.
>>>Na torze nie masz lodu.
> Moga byc czasy zimowe :-)
Dalej nie masz lodu. A jazda wyścigowa to [przede wszystkim niedopuszczanie
do poślizgu. BTW - dlaczego F1 to RWD?
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
167. Data: 2010-12-05 19:20:37
Temat: Re: [piatek] BMW za dobre na śnieg...
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Sun, 05 Dec 2010 18:34:15 +0100, nalesnik napisał(a):
> Podsumowując: RWD jest najlepszym sposobem poruszania się w zimie,
> umożliwia bezpieczną, sprawną i dynamiczną jazdę.
Z zastrzeżeniem - umiejącemu prowadzić. Posiadaczom prawa jazdy FWD się
bardziej podobają.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
168. Data: 2010-12-05 19:22:59
Temat: Re: BMW za dobre na ?nieg...
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Sun, 05 Dec 2010 18:44:00 +0100, J.F. napisał(a):
> Ale za co - przeciez roboty na przegladach jest tyle samo.
Nie jest. Ot, wymiana sprzęgła. Albo dłubanie w silniku. W RWD masz wicej
miejsca.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
169. Data: 2010-12-05 19:24:29
Temat: Re: BMW za dobre na ?nieg...
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Sun, 5 Dec 2010 08:52:28 -0800 (PST), arek.pp napisał(a):
> Oftop bo musze zareagować!:): Jeżdzę nowym Berlingo prawie codziennie
> i to NIE JEST auto przestrzenne! Na tylne siedzenia typowy Kowalski
> się zmieści jedynie przy prawie max. przysunietych do kierownicy
> przednich fotelach. Fakt, ze w miarę ładny, ale prowadzeniem i
Pieprzysz. Akurat spokojnie się mieści, a fotel mam prawie na maksa do
tyłu. Fakt, że tylna kanapa jest średnio wygodna, przynajmniej w wersji
jaką ujeżdżam.
> komfortem bije go np. wieswagen Caddy (tez czesto uzywam).
> Poza tym Berlingo to FWD - lepszy od BMW teraz --> zeby wrócić do
> głównego tematu :)
To FWD które ssie w zimowych warynkach.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
170. Data: 2010-12-05 19:33:01
Temat: Re: [piatek] BMW za dobre na śnieg...
Od: nalesnik <m...@o...o2.o2.o2.pl>
Adam Płaszczyca wrote:
> Dnia Sun, 05 Dec 2010 18:34:15 +0100, nalesnik napisał(a):
>
>> Podsumowując: RWD jest najlepszym sposobem poruszania się w zimie,
>> umożliwia bezpieczną, sprawną i dynamiczną jazdę.
>
> Z zastrzeżeniem - umiejącemu prowadzić. Posiadaczom prawa jazdy FWD się
> bardziej podobają.
Statystyczny Kowalski ma więc większe szanse zrobić sobie krzywdę w RWD
niż FWD.