-
151. Data: 2010-12-05 18:08:55
Temat: Re: BMW za dobre na ?nieg...
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Sun, 05 Dec 2010 14:02:13 +0100, J.F. napisał(a):
>
> Ale na czym polega to rzekome strzyzenie klienta ?
> Na przegubach, ktore padna albo i nie, czy na szczotkach alternatora,
> ktorych wymiana jest nagle znacznie drozsza ?
Na robociźnie.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
152. Data: 2010-12-05 18:12:39
Temat: Re: BMW za dobre na ?nieg...
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Sun, 05 Dec 2010 12:31:32 +0100, J.F. napisał(a):
>>Bliżej czego? Jakoś sierrą jeżdże szybciej niż Berlingo.
> Nie klam, sierra nie dalaby rady tak pojechac po tych dziurach do MRU
> :-P
Nie? Ciekawe. Zapytak Kenickie'a - on jechał Sierra :D
>>> Nie bylem zielonym kierowca jak wsiadlem do sierry. A jednak potrafila
>>> mnie zaskoczyc.
>>Mnie Berlingo co rusz zaskakuje brakiem sterowności.
> Na A4 okazalo sie nadsterowne :-P
Niesterowne.
> I tu sie mylisz. Skrece kola, ustawie sie skosnie do jezdni, rusze pod
> mniejszym katem, albo choc zawroce i pojade z powrotem.
> A przy RWD moge tylko wpasc gleboki snieg po prawej.
Nie ruszysz, kółka pokręcą się w miejscu, przód zacznie się zsuwać do
krawędzi jezdni.
> I moc zajac cala szerokosc jezdni, nie baczac na pojazdy z
> przeciwka...
To w FWD.
>>> A jakbys jechal RWD to by bylo inaczej ?
>>Oczywiście =- poleciałby na wewnętrzną.
>
> Watpie, bo byl syfek na zakrecie. Zrobilby baczka i wystawil bagaznik
A ja nie wątpię. Tem sam zakręt pokonuwałem 2 minuty później - lekki
poślizg tyłu, odpuszczenie gazu i kontra i kontynuacja jazdy swoim pasem.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
153. Data: 2010-12-05 18:13:06
Temat: Re: BMW za dobre na ?nieg...
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Sun, 5 Dec 2010 13:26:13 +0100, Borys Pogoreło napisał(a):
> I to załadowana po dach. Prawie nic nie odpadło ;)
Nic nie odpadło, tylko inercyjny wybił ;)
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
154. Data: 2010-12-05 18:13:43
Temat: Re: BMW za dobre na ?nieg...
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Sun, 05 Dec 2010 16:20:55 +0100, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):
> W moich też - to fajne i funkcjonalne auto dla kogoś, kto potrzebuje
> przestrzeni. Mam na myśli oczywiście ostatni model, a nie ten poprzedni,
> zwany kioskiem.
Spróbuj w nim coś schowac w schowku...
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
155. Data: 2010-12-05 18:16:06
Temat: Re: [piatek] BMW za dobre na śnieg...
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Sun, 5 Dec 2010 17:50:18 +0100, Adam Płaszczyca wrote:
>Dnia Sun, 05 Dec 2010 13:05:42 +0100, J.F. napisał(a):
>>>Różnica jest taka, że w RWD moge na skrzyżowaniu przy skręcie ruszyć i co
>>>najwyżej odpuścić i przykontrować, jesli tyłek odjedzie, a w FWD
>>>taś-taś-taś, bo jak przegnę, to wylatuję przodem.
>>
>> Reczny jeszcze masz.
>
>I do poślizgu kół przednich dodać jeszcze poślizg tyłu?
Glupia sprawa, ale na skrzyzowaniu to akurat pomaga.
>> Nawiasem mowiac to w scierce tez musialem uzywac.
>W RWD ręcznego? Do czego?
Do tego samego. Jakos tak depniecie gazu dawalo rozne wyniki.
Ot taki test: jedziemy sobie sierra w kolko po sniegu, w pewnym
momencie wciskamy gaz i co sie stanie ?
J.
-
156. Data: 2010-12-05 18:34:15
Temat: Re: [piatek] BMW za dobre na śnieg...
Od: nalesnik <m...@o...o2.o2.o2.pl>
Adam Płaszczyca wrote:
> Dnia Sat, 04 Dec 2010 16:01:33 +0100, nalesnik napisał(a):
>
>>> Akurat jeżdżę prywatnuie RWD (lat 18), a służbowo nowiutkim Berlingo i cóz,
>>> przedni napęd na śliskim ssie.
>> Jak ssie?
>
> Dodanie gazu na zakręcie - jedziesz w pejzaż.
> Ujęcie gazu na zakręcie - jedziesz w pejzaż.
> Ujęcie gazu na prostej - dupa Cię wyprzedza.
> Ruszasz pod górę - mielisz kołami w miejscu i ch.. jedziesz.
> Chcesz dynamicznie ruszuć skręcając - jedziesz prosto.
>
> Co można na FWD - turlać się taś-taś-taś w tempie piechura.
Podsumowując: RWD jest najlepszym sposobem poruszania się w zimie,
umożliwia bezpieczną, sprawną i dynamiczną jazdę.
--
pozdr
nalesnik
-
157. Data: 2010-12-05 18:44:00
Temat: Re: BMW za dobre na ?nieg...
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Sun, 5 Dec 2010 18:08:55 +0100, Adam Płaszczyca wrote:
>Dnia Sun, 05 Dec 2010 14:02:13 +0100, J.F. napisał(a):
>> Ale na czym polega to rzekome strzyzenie klienta ?
>> Na przegubach, ktore padna albo i nie, czy na szczotkach alternatora,
>> ktorych wymiana jest nagle znacznie drozsza ?
>
>Na robociźnie.
Ale za co - przeciez roboty na przegladach jest tyle samo.
Ba - pamietajac rachunki KGHM, to BMW dopiero strzyze klienta :-)
J.
-
158. Data: 2010-12-05 18:45:37
Temat: Re: BMW za dobre na śnieg...
Od: nalesnik <m...@o...o2.o2.o2.pl>
Robert Rędziak wrote:
> On Sat, 4 Dec 2010 11:10:28 -0800 (PST), arek.pp <a...@o...pl>
> wrote:
>> dlaczego BMW i Mercedes /i jakies inne płotki.../ mają tylny napęd,
>> a reszta swiata odwrotnie. Czyzby takie potegi nie umiały skonstruować
>> w miare trwałego FWD?
>
> FWD jest tanie i praktyczne. Na tyle tanie i na tyle praktyczne,
> że poza segmentem premium, w którym taniość i praktyczność nie
> są aż tak ważne, praktycznie wykosiło inne rodzaju napędu.
Zrozumiałem, że właśnie powiedziałeś, że RWD jest niepraktyczne.
-
159. Data: 2010-12-05 18:56:27
Temat: Re: [piatek] BMW za dobre na śnieg...
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Sun, 5 Dec 2010 17:57:36 +0100, Adam Płaszczyca wrote:
>Dnia Sun, 05 Dec 2010 12:46:49 +0100, J.F. napisał(a):
>>>Dodanie gazu na zakręcie - jedziesz w pejzaż.
>>>Ujęcie gazu na zakręcie - jedziesz w pejzaż.
>>
>> Widac tak samo jak w RWD - trzeba gazem umiejetnie operowac. Tylko
>> efekty sa odwrotne [albo i nie - to na przykladzie mojej sierry]
>
>Nic podobnego. Dodajesz gazu na zakręcie - zacieśniasz skręt.
>Ujmujesz gazu na zakręcie - dociskasz przód, auto lepiej się kieruje.
ale jedzie w pejzaz ? No bo skoro dodawanie zaciesnialo zakret, to
ujecie powoduje ze lepiej sie kieruje do rowu ? :-P
>> Doswiadczenie do wykonania: jadac prosto na lodzie wcisnac sprzeglo i
>> zaciagnac reczny. FWD i RWD tak samo sie zachowuja - staja bokiem.
>No i? Równie dobrze mogłeś napisać 'wyjąć silnik; popchać auto.
Jakos tak opor na tylnych kolach nie prostuje auta, tylko je obraca.
>> Jak przeczytasz pierwszy post w watku, to zobaczysz ze posiadacze BMW
>> narzekaja na to ze to oni stoja, podczas gdy jakies najtansze pandy
>> ruszaja
>
>Co ja poradze, że oni to łajzy, a nie kierowcy, a zaczynali od golfów i
>mają takie same przyzwyczajenia?
>FWD oznacza 'gaz, gaz. gaz!' W RWD trzeba umieć operować prawym pedałem.
No nie wiem, IMO w FWD tez trzeba umiec operowac gazem. W koncu sam
piszesz ze za duzo lub za malo i pejzaz.
Ale w RWD trzeba bardziej umiec ;-)
>> Nigdy nie zawracales na recznym - ale stojac na parkingu ?
>> Granada faktycznie nie nie dalo.
>
>Na ręcznym? LOL. Mam RWD. A RWD jest jak seks - nie trzeba jechać na
>ręcznym, wystarczy dać po piździe :D
I pieknie zawrocic na waskiej drodze stojac przy prawym krawezniku
miedzy dwoma innymi samochodami ?
>>>Co można na FWD - turlać się taś-taś-taś w tempie piechura.
>>Jakos tak w praktyce na drodze predkosci sa podbne.
>>Jak ktos ma czasy z Nurburingu dla porownywalnych pojazdow, to
>>poprosze.
>>Na torze nie masz lodu.
Moga byc czasy zimowe :-)
J.
-
160. Data: 2010-12-05 19:05:52
Temat: Re: [piatek] BMW za dobre na śnieg...
Od: rafikx <r...@g...pl>
W dniu 2010-12-05 17:52, Adam Płaszczyca pisze:
> Dnia Sun, 05 Dec 2010 14:37:37 +0100, rafikx napisał(a):
>>>> Ale o jakich odruchach piszesz? Na tym filmie widać było primo:
>>> Na którym?
>> Na burym. Na tym na którym ssałeś barierę.
> No to na którym?
>
Mam Ci podać tytuł?
Proszę: "Bezmyślność Wszechwiedzącego".
Albo: "Nieoczekiwana Zmiana Nawierzchni".
Może być: "W oscylacje wszedłem i ssałem na A4".
R.