  • 11. Data: 2012-05-20 22:42:22
    Temat: Re: Auto nie reaguje poprawnie na pedał gazu
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-05-20 22:37, Cavallino pisze:

    > Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup

    > Napisałeś że próbujesz przy 1500.
    > Teraz zmieniasz zdanie że przy 2500 jest tak samo.
    >
    > To dość istotna różnica.
    >
    > Taki mały turbodiesel jedzie praktycznie tylko dzięki turbinie, więc bez
    > jej włączenia to normalne że nie jedzie prawie wcale.
    >
    > To, że różnice temperatur wpływają na wydajność silnika, to też w miarę
    > normalne.
    > Ale nie aż w w takim stopniu, a przy 2500 to już po prostu musi ciągnąć.

    Jak go spuścić do 1000 na 3 biegu, to przy 1750 (połowa miedzy 1500 i
    2000) już zawijać asfalt chce. Im wyższe obroty tym ten delay jest
    niższy, ale nadal odczuwalny. W nocy 90km/h , VI bieg, jakieś 1800
    obr./min wciskam gaz i wyprzedzam ciężarówki bez redukcji i stresu. W
    dzień boję się wyprzedzać już przy trochę większym ruchu.

  • 12. Data: 2012-05-20 22:44:19
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "jerzu" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:9mlir75ti861l2ibkjpl7rc9i154aic3er@4ax.
    com...

    > Wg. google ma.

    No to pewnie tutaj bym szukał usterki, albo tak jak już pisano, jakiś
    czujnik szlag trafił.
    Warto sprawdzić co pokazuje wskażnik temperatury silnika, jak padł mi
    czujnik w Megane, pokazywał że ciepły silnik jest zimny.

  • 13. Data: 2012-05-20 22:45:44
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup

    > Jak go spuścić do 1000 na 3 biegu, to przy 1750 (połowa miedzy 1500 i
    > 2000) już zawijać asfalt chce.

    I prawidłowo, u mnie też się mniej więcej tak turbina włącza.
    Silnik nieco inny, ale turbo pewnie to samo, program pewnie też zbliżony.

  • 14. Data: 2012-05-20 22:47:06
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-05-20 22:44, Cavallino pisze:
> [...]

    > Warto sprawdzić co pokazuje wskażnik temperatury silnika, jak padł mi
    > czujnik w Megane, pokazywał że ciepły silnik jest zimny.

    Nie widziałem jeszcze 90 stopni. I przy okazji

    Torque: 220 Nm @ 1500-2750 rpm
    Aspiration: turbo + intercooler

    Więc od 1500 powinien już rwać :)

  • 15. Data: 2012-05-20 22:49:27
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup

    > Nie widziałem jeszcze 90 stopni.

    Pytanie, czy jak masz problemy, to widzisz tyle samo co w nocy, gdy ich nie
    masz.
    Choć pewnie jeśli już, to padł czujnik temp. powietrza a nie płynu, więc w
    ten sposób jego awarii nie zauważysz.

  • 16. Data: 2012-05-20 22:52:33
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-05-20 22:49, Cavallino pisze:

    > Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup

    > Pytanie, czy jak masz problemy, to widzisz tyle samo co w nocy, gdy ich
    > nie masz.

    Tam jest elektroniczny wyświetlacz, zawsze maks to jedna kreska mniej
    niż 90, od same początku. Próbowałem go "zagrzać bardziej, ale udało nie
    mnie się.

  • 17. Data: 2012-05-21 07:57:27
    Od: Ramok <c...@c...com>

    W dniu 20.05.2012 22:47, anacron napisał(a):
    > Torque: 220 Nm @ 1500-2750 rpm
    > Aspiration: turbo + intercooler
    >
    > Więc od 1500 powinien już rwać :)
    Lekkie [OT]
    Pomijając główny problem (zakładam, że problem występuje "rzeczywiście",
    a nie że tylko tak się Tobie subiektywnie wydaje), to to, że maks.
    moment jest przy 1500obr./min ma się bardzo słabo do tego, że przy tych
    1500 może być duża turbodziura. Tj. chcę zwrócić uwagę na to (bo sporo
    osób o tym nie wie/zapomina), że jeśli jedziesz spokojnie na (takie
    przykładowe) 1500 i "depniesz", to silnik nie od razu będzie miał maks.
    moment, ale jeśli jedzie się z mniejszą prędkością obrotową, to po
    "depnięciu" "mijając" 1500 być może już będzie maks. ;))) A tylko ten
    drugi "przypadek" umieszcza się "na kreskach"/wykresie z hamowni i
    danych technicznych producenta auta...
    Tak jak napisano, w większości turbo diesli aby silnik reagował "od
    razu", dobrze mieć co najmniej 2000obr./min..

    Pozdrawiam!
    /Ramok

  • 18. Data: 2012-05-21 08:05:36
    Od: Cezary Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2012-05-20 22:33, Cavallino pisze:

    > Użytkownik "PiteR" <e...@f...pl> napisał w wiadomości grup
    t...

    > Nie wiem jak tam z małymi benzyniakami z turbiną, w Lancii turbodziura
    > jest olbrzymia (w porównaniu do małego turbodiesla), za to jak się turbo
    > rozkręci to jest tylko gwizd i zwijanie asfaltu.

    Turbodziura to była w uno turbo :P
    Albo w Golfie 1 turbodieslu - wciskałeś gaz, rozpędzał się jak normalny
    diesel, no może ciut lepiej, jak obrotomierz dochodził do końca skali to
    dostawał kopniaka, ale już trzeba było bieg zmieniać na wyższy i znowu
    czekać na kopniaka :D

    Pozdrawiam !

  • 19. Data: 2012-05-21 09:17:47
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Sun, 20 May 2012 22:52:33 +0200, anacron wrote:

    > Tam jest elektroniczny wyświetlacz, zawsze maks to jedna kreska mniej
    > niż 90, od same początku. Próbowałem go "zagrzać bardziej, ale udało nie
    > mnie się.

    To nie ten czujnik - ten który Ciebie interesuje to czujnik temperatury
    powietrza znajdujący się za intercoolerem. Do odczytania za pomocą
    komputera.

    Natomiast pewnie będzie tak jak Cavallino pisał - to jest turbo, tym się
    jeździ pod czerwone pole, a nie zamula.
    Zwłaszcza że w celu ochrony sprzęgła i turbiny, tam może być turbodziura
    zaprogramowana w ECU.

    Zostaje albo chip, albo kręcenie wysoko.

    Chociaż oczywiście warto sprawdzić czy wszystko w silniku jest w porządku.

  • 20. Data: 2012-05-21 09:39:46
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Cezary Daniluk" <c...@n...com> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:jpclvg$mti$...@n...task.gda.pl...

    t...

    > Turbodziura to była w uno turbo :P

    Zapewniam Cię, że w Delcie Integrale nie jest wiele mniejsza.
    Może mniej odczuwalna, bo to jednak 2.0 i silnik bez turbiny też ma już w
    miarę sensowną moc, ale wrażenia po włączeniu turbo nie wiem czy nie
    większe.