  • 21. Data: 2012-05-21 17:21:00
    Temat: Re: Auto nie reaguje poprawnie na pedał gazu - rozwiązane
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-05-21 09:17, Tomasz Pyra pisze:

    > To nie ten czujnik - ten który Ciebie interesuje to czujnik temperatury
    > powietrza znajdujący się za intercoolerem. Do odczytania za pomocą
    > komputera.
    >
    > Natomiast pewnie będzie tak jak Cavallino pisał - to jest turbo, tym się
    > jeździ pod czerwone pole, a nie zamula.
    > Zwłaszcza że w celu ochrony sprzęgła i turbiny, tam może być turbodziura
    > zaprogramowana w ECU.
    >
    > Zostaje albo chip, albo kręcenie wysoko.

    Wystarczył reset ECU. Jeden problem został rozwiązany, auto już
    normalnie reaguje na pedał gazu i wcale nie trzeba wysoko, trzymając go
    między 1500 a 2750 mam 100% momentu, tak od 1750 to już jeździ całkiem
    żwawo, od 2250 ma ochotę pozwijać asfalt. Pozostał jeszcze drugi
    problem, zbyt wysokie spalanie, chociaż teraz może i to się normalizuje,
    więc zrobię kolejny 1000 km i zobaczymy.

  • 22. Data: 2012-05-21 19:14:07
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 21/05/2012 16:21, anacron wrote:

> [...]
    > problem, zbyt wysokie spalanie, chociaż teraz może i to się normalizuje,
    > więc zrobię kolejny 1000 km i zobaczymy.

    Hehe, diesel 1.4 zwija asfalt. MSPANC. ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 23. Data: 2012-05-21 19:16:06
    Temat: Re: Auto nie reaguje poprawnie na pedał gazu
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 21/05/2012 08:39, Cavallino wrote:

    > Użytkownik "Cezary Daniluk" <c...@n...com> napisał w
    > wiadomości grup dyskusyjnych:jpclvg$mti$...@n...task.gda.pl...

    t...

    > Zapewniam Cię, że w Delcie Integrale nie jest wiele mniejsza.
    > Może mniej odczuwalna, bo to jednak 2.0 i silnik bez turbiny też ma już
    > w miarę sensowną moc, ale wrażenia po włączeniu turbo nie wiem czy nie
    > większe.

    Niech temu koniowi ktoś wytłumaczy, że turbo się nie "włącza", tylko
    pracuje w zasadzie cały czas. Zbanował mnie jakiś czas temu za wyśmianie
    podobnego kretynizmu i dalej sieje dezinformację.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 24. Data: 2012-05-21 19:34:24
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-05-21 19:14, kamil pisze:

    > Hehe, diesel 1.4 zwija asfalt. MSPANC. ;)

    Ma ochotę, a nie zwija. Czytanie ze zrozumieniem się kłania, bo ja
    celowo tak napisałem. ;)

  • 25. Data: 2012-05-21 19:55:05
    Od: Mumin <m...@T...onet.pl>

    W dniu 2012-05-21 17:21, anacron pisze:

> [...]
    > problem, zbyt wysokie spalanie, chociaż teraz może i to się normalizuje,
    > więc zrobię kolejny 1000 km i zobaczymy.

    Uroki elektroniki... Samochód to pół biedy, ale weź tu spokojnie wsiądź
    do samolotu...

    --
    Pozdrawiam,
    Mumin

  • 26. Data: 2012-05-21 19:56:12
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Mumin" <m...@T...onet.pl> napisał w wiadomości grup

    > Uroki elektroniki...

    Dokładnie, zawsze twierdziłem, że im mniej elektroniki tym lepiej.

  • 27. Data: 2012-05-21 20:12:04
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 21/05/2012 18:34, anacron wrote:

    > Ma ochotę, a nie zwija. Czytanie ze zrozumieniem się kłania, bo ja
    > celowo tak napisałem. ;)

    Coś jak bogaty i stary mąż, też ma ochotę, ale sam wiesz.. ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 28. Data: 2012-05-21 20:46:53
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Użytkownik "Mumin" <m...@T...onet.pl> napisał w wiadomości
    > grup dyskusyjnych:jpdvhl$6kt$...@n...vectranet.pl...

    > Dokładnie, zawsze twierdziłem, że im mniej elektroniki tym lepiej.

    Cos jak - "za komuny bylo lepi".

    Oczywiscie. Wszak wprowadzenie elektroniki znaczaco pogorszylo niezawodnosc
    oraz zwiekszylo liczbe wypadkow i katastrof.

  • 29. Data: 2012-05-21 21:19:37
    Od: Cezary Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2012-05-21 09:39, Cavallino pisze:

    > Użytkownik "Cezary Daniluk" <c...@n...com> napisał w
    > wiadomości grup dyskusyjnych:jpclvg$mti$...@n...task.gda.pl...

    t...

> [...]
    > Może mniej odczuwalna, bo to jednak 2.0 i silnik bez turbiny też ma już
    > w miarę sensowną moc, ale wrażenia po włączeniu turbo nie wiem czy nie

    Nie ma i nie istnieje pojęcie włączenia się TURBO.
    Turbosprężarka kręci się cały czas, tyle że z różnymi prędkościami, i
    przy małych prędkościach (małych przepływach gazów) nie ma daje
    wystarczającego nadciśnienia.
    Dlatego po wciśnięciu gazu i zwiększeniu ilości gazów przepływowych
    potrzebuje jakiegoś czasu na osiągnięcie sensownej wydajności. Im
    większa turbosprężarka tym ten czas jest większy ...
    Dlatego niektórzy producenci stosują dwie - jedną malutką aby dobrze
    podbijała na niskich obrotach i przy niewielkich obciążeniach, a duża
    przy odmiennych warunkach pracy.

    Pozdrawiam !

  • 30. Data: 2012-05-21 21:43:11
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Cezary Daniluk" <c...@n...com> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:jpe4g7$g7m$...@n...task.gda.pl...

    t...

    > Nie ma i nie istnieje pojęcie włączenia się TURBO.

    Słówek się czepiasz, wiadomo o co biega.

    > Turbosprężarka kręci się cały czas, tyle że z różnymi prędkościami, i przy
    > małych prędkościach (małych przepływach gazów) nie ma daje wystarczającego
    > nadciśnienia.

    Żeby nie powiedzieć, że nie daje żadnego.
    Mam wskaźnik, więc mogę sobie poobserwować leżącą na 0 wskazówkę.