  • 11. Data: 2009-04-09 04:18:20
    Temat: Re: Archiwizacja i przechowywanie zdjęć
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Zennon napisał(a):

    > Qrde! Czy ja zawsze musze chodzic pod prad ?!?!? Mam okolo 200 CDkow z przed
    > 10 lat. Na kazdym full jpg.

    W 1999 produkowali duzo lepszej jakosci nosniki.

    j.

    --
    "Można wysnuć wniosek, że przyszłością gier są małe opalizujące krążki -
    płyty kompaktowe. Głównym tego powodem jest nieopłacalność skopiowania

  • 12. Data: 2009-04-09 06:08:32
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Qrde! Czy ja zawsze musze chodzic pod prad ?!?!?
    > Mam okolo 200 CDkow z przed 10 lat.

    Heh... Moje sprzed 10-ciu tez czytaja sie swietnie.
    Niestety - te sprzed dwoch - nie. :/

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 13. Data: 2009-04-09 06:20:19
    Od: Cezary Grądys <c...@c...com>

    Michał pisze:
    > Witam,
    > dorobiłem się już sporej kolekcji zdjęć i mam problem. Szczerze mówiąc,
    > nie wiem, jak je zarchiwizować, trwale, bezpiecznie, a przy tym
    > funkcjonalnie. Jak Wy przechowujecie zdjęcia i jaką metodę archiwizacji
    > mi polecicie?
    > Bardzo proszę o pomoc!

    Zacznij od sprawdzenia ile te zdjęcia zajmują na dysku. Od tego trzeba
    uzależnić metodę archiwizacji.

    --

    Cezary Grądys <c...@c...com>

  • 14. Data: 2009-04-09 06:33:28
    Od: Michał <a...@p...onet.pl>

    Cezary Grądys wrote:

    > Zacznij od sprawdzenia ile te zdjęcia zajmują na dysku. Od tego trzeba
    > uzależnić metodę archiwizacji.

    Zdjęcia zajmuja około 28 GB

  • 15. Data: 2009-04-09 06:54:00
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Zennon pisze:

    > Qrde! Czy ja zawsze musze chodzic pod prad ?!?!? Mam okolo 200 CDkow z przed
    > 10 lat.

    Toyoty sprzed 10 lat tez były sporo lepsze (bardziej niezawodne).

  • 16. Data: 2009-04-09 08:00:05
    Od: Marx <M...@n...com>

    Osobiscie trzymam wszystko na dysku, oraz okresowo nagrywam na Verbatimy
    DVD. Co jakis czas sprawdzam za pomoca Nero CD/DVD Speed czytelnosc plyt
    - poki co jest ok.
    Jesli padnie i DVD i dysk jednoczesnie (malo prawdopodobne), to
    pozostaja jeszcze fotki w albumie - wiecej kasy wydawac na archiwizacje
    nie zamierzam, nie zyje z fotografii i utrata fotek nie bedzie tragedia
    zyciowa czy finansowa
    Marx

  • 17. Data: 2009-04-09 08:07:51
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 09 Apr 2009 08:54:00 +0200, Jakub Witkowski napisał(a):

    > Toyoty sprzed 10 lat tez były sporo lepsze (bardziej niezawodne).

    Ja też 10 lat temu byłem sprawniejszy i zdrowszy ;-)

    I nagrywałem na CD (skany odbitek). Teraz już lata nie te
    - dla mnie i dla CD - archiwizuję tylko na hdd - trzy kopie,
    przy czym "główna" ma dysk podzielony na dwie partycje
    i na drugiej partycji trzymam wcześniejszą kopię na wypadek
    gdybym coś skasował przy ostatniej archiwizacji (nie robię kopii
    przyrostowych tylko archiwizuję całość - po to żeby usunąć
    z archiwum zdjęcia już nie potrzebne). Należało by trzymać więcej
    kopii starszych backupów ale uznałem że moje zdjęcia nie są tego
    warte.

    Pozdrawiam,
    Henry

    --
    FAQ prf: http://www.prf-faq.prv.pl
    Fotografia czarno-biała: http://www.korex.net.pl/forum/

  • 18. Data: 2009-04-09 08:26:23
    Od: Grzegorz Góra <g...@p...fr>

    Dnia Thu, 09 Apr 2009 08:33:28 +0200, Michał napisał(a):

    > Zdjęcia zajmuja około 28 GB

    Do bieżącego i całościowego backupu:
    HDD ~160GB (dobrze mieć dwa) w cenie do 200zł/szt + obudowa lub mostek
    USB-(S)ATA za ok. 50 zł i masz problem rozwiązany na długo.
    Oczywiście nie zaszkodzi dodatkowo zapisywać sobie kolejne paczki na DVD
    (to jest zaledwie 2 zł + kilka minut raz na jakiś czas).

    --
    Pozdr.
    Grzegorz

  • 19. Data: 2009-04-09 13:46:10
    Od: robot <r...@o...pl>

    Tomek pisze:

    > Drugi dysk na backup + 2 kopie na dvd z czego jedna poza domem.

    + trzecia na dvd w innym, najlepiej jak najdalszym kraju
    + czwrta w kosmosie (konserwujce dzilanie prozni kosmicznej)
    nad piata jeszcze kombinuje ale jak cos wymysle to dam znac ;)

    pozdrawiam wszystkich

  • 20. Data: 2009-04-09 14:32:48
    Od: "Arkadiusz Stopa" <a...@z...pl>

    Użytkownik "Vituniu" <v...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Heh... Moje sprzed 10-ciu tez czytaja sie swietnie.
    > Niestety - te sprzed dwoch - nie. :/
    ----------------------
    No nie wiem co za badziew kupujecie, mam w archiwum płytki
    w wieku 12 lat i mniej, wszystkie czytają się bez problemu.
    Przez ten okres musiałem wymienić chyba tylko 2 czy 3 szt.
    (ale mam wszystkiego po 2 kopie, więc większego problemu
    nie było). Jakiś czas temu robiłem kontrolę i sprawdzałem
    jak dużo błędów pojawia się na płytkach różnych producentów.
    I się okazało, że najlepszej jakości były płytki z marką Sigma
    (polski nadruk, płytka nie wiadomo skąd).

    --

    Pozdrawiam serdecznie

    Arkadiusz Stopa

    <stopa małpka post kropka pl> tel. 0897633408
    Mała Galeria Fotografii: www.stopa.cso.pl