  • Data: 2014-09-12 17:05:24
    Temat: Re: Apple rozwiazal problem, Samsung nie umie od 4 lat
    Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    Netx <n...@c...pl> wrote:

    > Mam Galaxy S5. Wypuszczony był on (jako "flagowiec") w marcu a więc przed
    > iPhone 6 i ma lepszą moim zdaniem niż w iPhone obsługę jedną ręką.
    > Lepszość przejawia się tym, że można dostosować wielkość ekranu w trybie
    > "jednej ręki", oraz włączanie tego trybu jest łatwiejsze (patrz filmy
    > youtube). Apple nawet nie umiał skopiować porządnie pomysłu Samsunga.

    Sądzę że nie możesz stwierdzić "nie umial" tylko na podstawie tego że tego
    nie zrobił, może nie chciał kopiować. Może rozwiązanie swoje uważają za
    lepsze...

    > Samsung S5 G900F nie jest całkiem bez wad ale ty nie wiesz nawet gdzie
    > ich szukać, podczas gdy o iPhone można przeczytać nawet na tej grupie o
    > takich wadach że od razu się odechciewa go mieć.

    Nie znam takich wad które sprawiają ze odniechciewa sie go miec... O czym
    konkretnie myślisz?

    > Apropo mam pytanie czy możesz wyjaśnić dlaczego w iPhone nie ma gniazda
    > na kartę pamięci? Czy chodzi tylko o skok na kasę (ceny modeli z większą
    > pamięcią)? Bo wydaje się to trochę nieprawdopodobne żeby chodziło tylko o
    > wydębienie dodatkowej kasy od klientów, więc pytam trochę z ciekawości.

    Mysle, ze nadrzędną dewizą Apple jest tworzyć urządzenia przyjazne dla
    użytkownika. Ta dewiza skutkuje finansowo. Unikają niepotrzebnych
    komplikacji bo obniżają one ogólne zadowolenie z użytkowania ich sprzętu.
    Ich filozofia polega na maksymalnym zaspokojeniu potrzeb typowego
    użytkownika, jedną z tych potrzeb definiując jak system mający tylko tyle
    funkcjonalności i konfigurowalności ile jest potrzebne i ani trochę więcej,
    a że kilku geeków i nerdów nie będzie zadowolonych... Too bad!

    Sądzę, że Apple zauważył trzy rzeczy:

    1. Większość (zdecydowana) użytkowników smartfonów (nawet mając gniazdko SD
    card) nie używa tej funkcji. Też sam to obserwuję...

    2. Dodanie obsługi zewnętrznej karty pamięci zwiększa koszty produkcji,
    komplikuje hardware, komplikuje software a wszelkie komplikacje tego typu
    nie są mile widziane w konstrukcjach Apple.

    3. Mały procent użytkowników ktorzy rzeczywiście wykorzystaliby większą
    pamięć masową skłonni sa zaplacić więcej, zwłaszcza jesli dodatkowa pamięć
    obsługiwana byłaby bezproblemowo i bez zbędnych komplikacji i warunków.

    Widząc te rzeczy wybór jest prosty.