  • 31. Data: 2012-08-19 12:48:11
    Temat: Re: Aparaty - Czy ktoś to ogarnia?
    Od: trolling tone <a...@a...org>

    W dniu 2012-08-19 12:30, Michal Tyrala pisze:
    > [...]
    >
    > To prawda, aczkolwiek jest fioletoooooowo. Byc moze gdy jest zapiete na
    > puszke Panasonica, soft to pozniej skoryguje, na Olku jest masakra z PF
    > w rogach. Aczkolwiek ostro :-)

    Nie ma rzeczy doskonałych. Jak i tak nie polegam na jpg-ach prosto
    z puszki, więc nie uznaję tego za jakiś szczególny problem.

  • 32. Data: 2012-08-19 13:10:30
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Sun, 19 Aug 2012 12:48:11 +0200, trolling tone wrote:

    > Nie ma rzeczy doskonałych.

    Zgadza się, dlatego o wadach tez wspomniec wypada :-)

    > Jak i tak nie polegam na jpg-ach prosto z puszki, więc nie uznaję
    > tego za jakiś szczególny problem.

    Ja rowniez, aczkolwiek nawet przy raw PF tego szkla jest jego konkretnym
    minusem (chyba jedynym :-))

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 33. Data: 2012-08-19 13:17:08
    Od: trolling tone <a...@a...org>

    W dniu 2012-08-19 13:10, Michal Tyrala pisze:

    > Zgadza się, dlatego o wadach tez wspomniec wypada :-)

    > Ja rowniez, aczkolwiek nawet przy raw PF tego szkla jest jego konkretnym
    > minusem (chyba jedynym :-))

    W sumie to nie upieram się przy tym olku, zawsze można kupić małego
    panasa. Olek trafił mi się okazyjnie, więc go mam :)

  • 34. Data: 2012-08-19 13:21:57
    Od: "Marek Augustyński" <c...@N...gazeta.pl>

    > Reasumując - mając sprzęt FF do użytku zawsze gdy to możliwe, wybrałem
    > sprzęt m4/3 do noszenia zawsze przy sobie (za wyjątkiem przypadków, gdy
    > dysponuję tylko kieszenią koszuli - wtedy mam telefon).

    Mam podobny sposób rozumowania ale moim zdaniem m4/3 daje zbyt &#8222;plastikowy
    obraz&#8221;. Tak jakby wyjściowo gładki przeostrzał, żeby pozbyć się mydła. Ładne
    ale chujowe. I tu pojawiają się problemy, o których piszesz. Wielkość kontra
    jakość. Jednak APS-c to dla mnie minimum.

  • 35. Data: 2012-08-19 14:04:42
    Od: "Marek Augustyński" <c...@N...gazeta.pl>

    > Może i piękne, ale jakie pooooowolne... (niestety)

    Muszę sprawdzić Sigma DP2 M.. Wydaje się dosyć hermetyczny ale obraz, nie
    mam pytań.

  • 36. Data: 2012-08-19 15:43:52
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marek Augustyński wrote:

    > Bo wygląda jak aparat z przez pół wieku? Eeee. Nie o to chodzi. Liczy
    > się zdjęcie.. tzn w tym wypadku jakość, czyli, żeby nie było,
    > margines błędu.

    bo ma fajna specyfikację... jest niewielki ma cechy zarówno klasycznego
    dalmierza jak i aparatu w wizjerem elektronicznym.

    Ma fajny interfejs do sterowania.

    Chodzi mi po głowie ostatnio wielka wyprzedaż wielkiego ciezkiego sprzetu
    który leży w domu.

    Swego czasu miałem zorkę i nikona manualnego tymi aparatami robiło sie fajne
    zdjęcia a kilka naprawdę fajnych zdjęć zrobiłem głupią zorką.

    Pojechałem ostatnio na wakację i powiem szczerze na tachanie całego plecaka
    klamotów to bym sie chyba już niogdy nie zdecydował, body D300 z dwoma
    obiektywami było już wystarczjąco upierdliwe i niewygodne.

    Kompakty nie pasują mi swoją powolnością

    ten X-pro wydaje sie być naprawdę niezłą alternatywą.

    W sumie to i wesele czy komunie bym pewnie tym obskoczył z dobrą lampą :)

  • 37. Data: 2012-08-19 16:18:01
    Od: "Marek Augustyński" <c...@N...gazeta.pl>

> [...]
    >
    > ten X-pro wydaje sie być naprawdę niezłą alternatywą.
    >
    > W sumie to i wesele czy komunie bym pewnie tym obskoczył z dobrą lampą :)

    Ja się nieskromnie przyznam, że wszystkim zrobię fajne zdjęcie. Kiedy biorę
    aparat do ręki zapominam o nim. Pytanie po co mam robić fajnie ale chujowo?
    I po co dźwigać? A w ogóle to po co płacić (np. filmy do analoga jeśli już
    nie chcę wydawać na sprzęt). Wkurza mnie polityka firm foto. To są jakieś
    jaja po prostu. Chce przekroić pomidora, biorę zaostrzony kawał blachy i
    kroję. Nie mam obowiązku kupować katany.

  • 38. Data: 2012-08-19 16:58:15
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marek Augustyński wrote:

> [...]
    > firm foto. To są jakieś jaja po prostu. Chce przekroić pomidora,
    > biorę zaostrzony kawał blachy i kroję. Nie mam obowiązku kupować

    tja... można nawet kawałkiem rozbitej butelki pokroić.

    Wielki ciezki aparat ma swoje plusy (stabilność np)

    mały aparat ma też swoje zalety (niepozorność, łatwość noszenia przy sobie)

    maly aparat z funkcjonalność duzego (dobra matryca, niskie szumy,
    uszczelnienia) może być wygodniejszy dla kogoś kto lubi fotografować w
    drodze a nie zajmuje sie fotografią studyjną czy imprezową.

    Zorka była fajna bo była mała cicha i niepozorna. D300 nie jest mały i
    niepozorny.

    jest duży i cieżki, obiektywy sa ciężkie i duże ... :)

  • 39. Data: 2012-08-19 17:32:01
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2012-08-19 02:05, Marek Augustyński pisze:

    > Był taki dziwny sony z obiektywem carl zais.. robił w podczerwieni.. Za
    > cholerę nie przypomnę sobie nazwy.

    DSC H50

    Pozdrawiam,
    Paweł