  • 1. Data: 2012-08-18 18:10:10
    Temat: Obiektywy FD
    Od: Daniel <j...@w...pl>

    Witam Kolegów mam trochę sprzętu analogowego sporo obiektywów, makro i telekonwertery
    wszystko to solidny sprzęt Canona.

    Prosze o rade czy opłaca mi sie to sprzedać, do tej pory używałem tego sprzętu, albo
    czy to można jakoś podpiąć np pod np Canona EOS 400 D czy sa jakieś przejściówki i
    czy w ogóle w przyszłości można to będzie podpiąć do jakiej kol wiek cyfry np. Canon
    5D tzn. tych z wyższej półki.

    Dziękuje za pomoc
    Pozdrawiam Daniel.

  • 2. Data: 2012-08-18 18:33:41
    Temat: Re: Obiektywy FD
    Od: trolling tone <a...@a...org>

    W dniu 2012-08-18 18:10, Daniel pisze:
> [...]
    przejściówki i czy w ogóle w przyszłości można to będzie podpiąć do jakiej kol wiek
    cyfry np. Canon 5D tzn. tych z wyższej półki.

    Stare "legendarne" szkła często okazują się zaskakująco słabe
    w porównaniu do dzisiejszych, niekoniecznie tych najdroższych.
    Wszystkie przejściówki to IMHO tylko mordęga, ja to bym sprzedał
    komuś, kto jeszcze pstryka analogowo.

  • 3. Data: 2012-08-18 18:50:00
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 18 Aug 2012 18:33:41 +0200, trolling tone napisał(a):

> [...]
    > w porównaniu do dzisiejszych, niekoniecznie tych najdroższych.
    > Wszystkie przejściówki to IMHO tylko mordęga, ja to bym sprzedał

    Całe szczęście, że moje stare obiektywy tego nie słyszą. Prakticar 1.8 50
    podpięty do Canona przejściówką dawał zaskakująco fajne zdjęcia.

    A co do przejściówek - jest wiele, wystarczy przejrzeć ebaya albo
    dealextreme.
    Podejrzewam, że takie coś (link pierwszy z brzegu) da radę:
    http://www.ebay.pl/itm/New-Canon-FD-mount-Lens-to-Ca
    non-EOS-EF-MOUNT-ADAPTER-FOCUS-INFINITY-5D-II-600D-/
    150850670069?pt=UK_Photography_CameraLenses_Lens_cap
    s_hoods_adaptors_ET&hash=item231f668df5
    albo taki (może nawet lepszy, bo ma chip, więc autofocus potwierdzi
    ostrość):
    http://www.ebay.co.uk/itm/Optic-AF-Confirm-Canon-FD-
    Lens-to-Canon-EOS-EF-Mount-Adapter-For-1100D-500D-40
    0D-/110756521738?pt=UK_Photography_CameraLenses_Lens
    _caps_hoods_adaptors_ET&hash=item19c99a670a

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 4. Data: 2012-08-18 19:17:13
    Od: trolling tone <a...@a...org>

    W dniu 2012-08-18 18:50, Waldek Godel pisze:

    > Całe szczęście, że moje stare obiektywy tego nie słyszą. Prakticar 1.8 50
    > podpięty do Canona przejściówką dawał zaskakująco fajne zdjęcia.

    W porównaniu do canonowskiego odpowiednika to nie jest akurat duża
    sztuka. Konstrukcja z tej samej epoki, w początkach systemu EOS
    była to taka marketingowa zaślepka do body.

    > A co do przejściówek - jest wiele, wystarczy przejrzeć ebaya albo
    > dealextreme.

    Przejściówka FD-EOS musi mieć zabudowany skupiający element optyczny,
    inaczej obiektyw nie ostrzy na nieskończoność. Raczej nie polepsza
    to sytuacji.

  • 5. Data: 2012-08-18 19:27:35
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Sat, 18 Aug 2012 19:17:13 +0200, trolling tone wrote:
    > Przejściówka FD-EOS musi mieć zabudowany skupiający element optyczny,
    > inaczej obiektyw nie ostrzy na nieskończoność. Raczej nie polepsza
    > to sytuacji.

    Zgoda, FD->EOS raczej nie ma sensu. Za to te szkla FD, co się nie oplacalo
    opchac na ebayu sprawiaja mase frajdy na mirrorlessach :-)

    pozdrawiam,
    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 6. Data: 2012-08-18 19:37:16
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 18 Aug 2012 19:17:13 +0200, trolling tone napisał(a):

    > Przejściówka FD-EOS musi mieć zabudowany skupiający element optyczny,
    > inaczej obiektyw nie ostrzy na nieskończoność. Raczej nie polepsza
    > to sytuacji.

    Producenci przejściówek, w szczególności przejściówek do których podałem
    linki twierdzą co innego

  • 7. Data: 2012-08-18 19:45:29
    Od: trolling tone <a...@a...org>

    W dniu 2012-08-18 19:37, Waldek Godel pisze:

    > Producenci przejściówek, w szczególności przejściówek do których podałem
    > linki twierdzą co innego

    LOL. Pokaż mi producenta czegokolwiek, który powie, że jego produkt
    jest do dupy (oprócz wytwórców papieru toaletowego).

  • 8. Data: 2012-08-18 19:48:41
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 18 Aug 2012 19:45:29 +0200, trolling tone napisał(a):

    > LOL. Pokaż mi producenta czegokolwiek, który powie, że jego produkt
    > jest do dupy (oprócz wytwórców papieru toaletowego).

    A widziałeś kiedyś określenie "towar niezgodny z umową" ?

  • 9. Data: 2012-08-18 20:05:03
    Od: trolling tone <a...@a...org>

    W dniu 2012-08-18 19:48, Waldek Godel pisze:

    > A widziałeś kiedyś określenie "towar niezgodny z umową" ?

    A co gwarantują producenci tych przejściówek w umowie?

  • 10. Data: 2012-08-18 20:06:39
    Od: trolling tone <a...@a...org>

    W dniu 2012-08-18 19:27, Michal Tyrala pisze:

    > Zgoda, FD->EOS raczej nie ma sensu. Za to te szkla FD, co się nie oplacalo
    > opchac na ebayu sprawiaja mase frajdy na mirrorlessach :-)

    Zwłaszcza na NEXach, przy ofercie producenta użytkownicy są wręcz
    skazani na frajdę :)