  • 1. Data: 2012-08-17 21:32:46
    Temat: Odzyskanie zdjec z karty SD po formacie
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Czesc,

    Sytuacja: karta micro SD 16 GB zostala wlozona do czytnika w kompie, komp z
    jakiegos powodu jej nie czytal i chcial sformatowac. Uzytkownik-idiota
    kliknal OK i sformatowal. Setka zdjec poszla sie pasc.

    Na domiar zlego wlascicielka karty wlozyla ja do aparatu, zeby sprawdzic,
    czy zdjecia sie wyswietla, i przypadkiem zrobila zdjecie. Mowi, ze jedno.
    Karty jeszcze w rekach nie mam.

    Pytanie: jakie sa szanse na odzyskanie zdjec (z pewnych powodow cennych,
    choc to tylko fotki z wakacji)? Bawic sie na domowym kompie
    oprogramowaniem, ktore mozna sciagnac za darmo, czy lepiej isc do
    profesjonalisty? Niby formatowanie nie usuwa zawartosci nosnika, a jedno
    zdjecie pewnie wiele nie nabruzdzilo, ale...

    Nie udaje, ze sie znam - pytam o porade.

    W Krakowie powiedziano mi 100-200 zl za probe odzyskania ze sporymi
    szansami powodzenia.

    /Uwaga, crosspost, fut: pl.rec.foto.cyfrowa/

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 2. Data: 2012-08-17 21:51:10
    Temat: Re: Odzyskanie zdjec z karty SD po formacie
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2012-08-17 21:32, Maciek pisze:
> [...]
    > profesjonalisty? Niby formatowanie nie usuwa zawartosci nosnika, a jedno
    > zdjecie pewnie wiele nie nabruzdzilo, ale...

    Trudno określić szanse ale postawiłbym 99% jeśli to był tylko format.
    (pomijając to co zostalo nadpisane nowymi fotkami)

    Oprogramowania pod hasłem "photo recovery' znajdziesz sporo.

    W pewnym uproszczeniu szybki format to taka czynność jakbyś z książki
    wyrwał spis treści, reszta zostaje bez większych zmian.

    Szanse maleją jeśli dane/zdjęcia są pofragmentowane, nie każde
    oprogramowanie potrafi to potem poskładać, niektórych fotek się po
    prostu nie da :-)

  • 3. Data: 2012-08-17 22:19:04
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 17 Aug 2012 21:51:10 +0200, boxfish napisał(a):

    > Szanse maleją jeśli dane/zdjęcia są pofragmentowane, nie każde
    > oprogramowanie potrafi to potem poskładać, niektórych fotek się po
    > prostu nie da :-)

    No wlasnie - zdaje sobie sprawe, ze soft softowi nierowny i stad pytanie,
    czy nie lepiej isc do firmy. Shit happens, wiec moze ktos z grupy mial
    podobna sytuacje...

    Pofragmentowane nie powinno byc, aparat byl malo uzywany.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 4. Data: 2012-08-17 23:29:15
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Pytanie: jakie sa szanse na odzyskanie zdjec (z pewnych powodow cennych,
    > choc to tylko fotki z wakacji)?

    Duże.
    PhotoRec
    http://www.dobreprogramy.pl/TestDisk-PhotoRec,Progra
    m,Windows,12758.html

  • 5. Data: 2012-08-18 00:39:05
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 17.08.2012 21:32, Maciek wrote:
> [...]
    > profesjonalisty? Niby formatowanie nie usuwa zawartosci nosnika, a jedno
    > zdjecie pewnie wiele nie nabruzdzilo, ale...
    Poszukaj jakiegoś livecd linuxowego z photorec na pokładzie - mały,
    prosty program, który przejrzy kartę w trybie ro i zapisze wszystko co
    sprawia wrażenie jakby mogło być kiedyś plikiem.

    Michoo

  • 6. Data: 2012-08-18 08:49:06
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    To proste.
    Należy wyjechać jeszcze raz w to samo miejsce i ponownie porobić zdjęcia.;)

    Get data Back for FAT.

  • 7. Data: 2012-08-18 09:10:57
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    To proste.

  • 8. Data: 2012-08-18 13:20:22
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2012-08-17 21:32, Maciek pisze:

    (...)

> [...]
    > zdjecie pewnie wiele nie nabruzdzilo, ale...
    >
    > Nie udaje, ze sie znam - pytam o porade.

    Co do skasowanych zdjęć spróbuj darmowego programu PhotoRec(overy) -
    <http://www.dobreprogramy.pl/TestDisk-PhotoRec,Progr
    am,Windows,12758.html>
    (tu instrukcja -
    <http://traxter-online.net/testdisk-photorec-odzyski
    wanie-danych/> Może
    się uda. Spróbować nie zawadzi.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 9. Data: 2012-08-18 18:45:47
    Od: "piosad" <p...@o...pl>

> [...]
    > choc to tylko fotki z wakacji)? Bawic sie na domowym kompie
    > oprogramowaniem, ktore mozna sciagnac za darmo, czy lepiej isc do

    Przeciez jedno nie przeszkadza drugiemu. Najpierw sprobuj sam a jak sie nie
    uda to do profesjonalisty zdazysz.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2012-08-19 05:26:57
    Od: Agaton <g...@w...pl>

    W dniu 17-08-2012 21:32, Maciek pisze:

> [...]
    > czy zdjecia sie wyswietla, i przypadkiem zrobila zdjecie. Mowi, ze jedno.

    http://www.dobreprogramy.pl/Odzyskiwaniedanych,Kateg
    oria,Windows,86.html