  • Data: 2012-11-01 09:30:37
    Temat: Re: Aparat za pol darmo - tylko, ze z USA :(
    Od: PK <P...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2012-11-01, p47 <k...@w...pl> wrote:
    > Przy okazji,- skąd oni ten towar wg ciebie wysyłają, że naliczają
    > polski VAT,- zgodnie z przepisami byłoby to dopuszczalne, gdyby wysyłali
    > to z magazynu w Polsce.

    Zgodnie z jakimi przepisami?
    Jako obywatel kraju EU:
    - kupując na terytorium EU płacisz VAT obowiązujący w kraju sprzedawcy,
    - kupując poza terytorium EU płacisz VAT obowiązujący w Twoim kraju.

    Dlatego kupując aparat w UK zapłacisz 20%, a w USA 23%.

    Wyjątkiem są samochody (i być może inne pojazdy silnikowe - nie wiem).
    VAT płaci się w kraju, w którym rejestrujesz pojazd.

    > Generalnie,- wysyłający mógłby naliczać VAT, gdyby wysyłał z magazynu
    > ulokowanego w UE, ale wówczas mogłby doliczać VAT w wysokości właściwej
    > dla kraju wysyłki, tj. zazwyczaj niższy niż nasz, bo od nas (he, he
    > dzięki temu, że jesteśmy "zieloną wyspą";-)) tylko 4 państwa na 27
    > członkowskie ma stawkę VAT wyższą od naszej!

    Nie wiem jaki to ma związek z tematem, ale 9 ma nie niższy niż Polska.
    Co więcej: gdyby odrzucić małe państewka (Cypr, Malta i Luxemburg), to
    okaże się, że płacimy VAT w środku przedziału (Niemcy: 19%, Węgry: 27%).

    Co innego Węgrzy. Oni mogą czuć się wydymani, choć zawsze płacili dużo
    i jakoś buntów nie było. Nie mniej pewnie niedługo upadną, więc Polska
    będzie w "górnej połowie podatkowej". W każdym razie jeśli chcesz
    okazywać sprzeciw wysokim podatkom, to lepiej wesprzyj ich, bo Polacy
    naprawdę nie mają powodów do narzekań.

    pozdrawiam,
    PK