  • Data: 2012-11-06 23:08:24
    Temat: Re: Aparat za pol darmo - tylko, ze z USA :(
    Od: Baranek <b...@h...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 6 Nov 2012 19:01:06 +0100, J.F napisał(a):

    > No nie calkiem - bo jak dostawca dostarczy ze swojego europejskiego
    > magazynu/europejskiej filii, w ktorym towar jest juz opodatkowany
    > hurtem, to jakie dokumenty chcesz ?
    >
    > Hm, chyba tylko oclony w magazynie powinien byc, a VAT odprowadzany
    > przy dostawie do klienta ...
    >
    > J.

    Skreśliłem trzy słowa, żeby wiadomomo było jak się zwie wg Incoterms owo
    magiczne dostarczanie towaru do Polski przez firmę z USA z opłaceniem
    wszystkiego, łącznie z poskim VAT-em, czyli czego żądać, jeżeli na takiej
    magii nam zależy.
    Clene i płacenie podatków może być skomplikowane, ale filia europejska
    działa jak zwykła firma na terenie UE, czyli tak jak piszesz wprowadza
    importowane towary na europejski obszar celny (płacąc, co trzeba), a przy
    sprzedaży osobie fizycznej płaci VAT w kraju, w którym filia sie znajduje
    (chyba, że "miejsce świadczenia usługi" jest inne).

    Pozdrawiam

    Baranek