  • Data: 2012-11-04 13:52:24
    Temat: Re: Aparat za pol darmo - tylko, ze z USA :(
    Od: p47 <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-11-01 09:30, PK pisze:

    > Zgodnie z jakimi przepisami?
    > Jako obywatel kraju EU:
    > - kupując na terytorium EU płacisz VAT obowiązujący w kraju sprzedawcy,
    > - kupując poza terytorium EU płacisz VAT obowiązujący w Twoim kraju.
    >
    > Dlatego kupując aparat w UK zapłacisz 20%, a w USA 23%.
    >
    > Wyjątkiem są samochody (i być może inne pojazdy silnikowe - nie wiem).
    > VAT płaci się w kraju, w którym rejestrujesz pojazd.

    Ty chyba jesteś owym "młodym, wykształconym, z wielkiego miasta" ;-))
    skoro nie zauważyłeś, ze wątek dotyczy zakupu INTERNETOWEGO i to u
    sprzedawcy zagranicznego.
    Wówczas należny VAT płaci się albo:
    przy odprawie celnej importowej
    albo
    2.gdy sprzedawca znajduje się w kraju UE i juz w cenie zawarty jest VAT
    w wysokości obowiazującej w kraju wysyłki to nie płaci się VAT polskiego,

    > Nie wiem jaki to ma związek z tematem, ale 9 ma nie niższy niż Polska.
    > Co więcej: gdyby odrzucić małe państewka (Cypr, Malta i Luxemburg), to
    > okaże się, że płacimy VAT w środku przedziału (Niemcy: 19%, Węgry: 27%).
    >
    > Co innego Węgrzy. Oni mogą czuć się wydymani, choć zawsze płacili dużo
    > i jakoś buntów nie było. Nie mniej pewnie niedługo upadną, więc Polska
    > będzie w "górnej połowie podatkowej". W każdym razie jeśli chcesz
    > okazywać sprzeciw wysokim podatkom, to lepiej wesprzyj ich, bo Polacy
    > naprawdę nie mają powodów do narzekań.

    No, zgadza się, zgadłem,- leming. -;)
    Tak, jestesmy zachwyceni, że tylko 4 kraje na 27 członkowskich mają
    VAT wyższy od naszego, że aż 18 ma od naszego niższy i ze np. tacy
    Niemcy mają VAT niższy od naszego "zaledwie" o 4%, Hiszpania o 5 %, a
    Luksemburg o 8%, a w całej Unii średni VAT jest od naszego niższy o 2%
    No, ale tam ludzie widać grosze zarabiają, no i nie są "zieloną wyspą";-)