  • Data: 2012-11-04 23:07:02
    Temat: Re: Aparat za pol darmo - tylko, ze z USA :(
    Od: Baranek <b...@h...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 04 Nov 2012 14:04:40 +0100, p47 napisał(a):

> [...]
    Monitor/dp/B004HO59LK/ref=sr_1_1?s=electronics&ie=UT
    F8&qid=1351361369&sr=1-1&keywords=xz-1

> [...]
    > Czasem tez nie płaciłem VAT, bo wartość przedmiotu była poniżej limitu.
    > Podkreślam, -to, ze tam kwotę VAT-u pobrali zwalniać może z obowiązku
    > zapłaty przy odprawie celnej jedynie wtedy, jeśli do przedmiotu
    > dołączany będzie POLSKI dokument potwierdzający opłacenie VAT. Bez tego
    > na tobie spoczywa obowiązek opłacenia tego podatku i czysto formalnie
    > rzecz biorąc, jeśli w razie kontroli (nawet u ciebie w domu) znajdą taki
    > przedmiot podlegający opodatkowaniu bez takiego zaświadczenia o
    > opłaceniu cła i VAT-u to odpowiadasz za przestępstwo skarbowe!

    To o czym mowa to wysyłka DDP (Delivered Duty Paid), przy czym Duty oznacza
    tu nie tylko cło ale i wszelkie należności podatkowe naliczane przy
    odpprawie. Najzcęściej załatwia to przewoźnik (a dokladniej jego agencja
    celna). Czyli powinniśmy dostać towar wraz z dokumentami dokonanej odprawy
    i opłacenia należności. Jeżeli zamawiamy towar z dostawą DDP, a nie
    dostaniemy dokumentów z odprawy, to znaczy, że ktoś się z umowy nie
    wywiązał.

    Pozdrawiam

    Baranek