eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyAmsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych › Re: Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych
  • Data: 2019-12-30 20:38:10
    Temat: Re: Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:5e0a30e9$0$558$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 30.12.2019 o 17:59, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup [...]
    >>> A jak to wszystko cię nie przekonuje, to którą połowę budynków we
    >>> Wrocławiu chcesz wyburzyć, żeby porobić drogi i parkingi?
    >
    >> Akurat we Wroclawiu to bylo sporo roznych placykow, zdaje sie
    >> spadek po wojnie.
    >> Juz nie ma - miasto sprzedalo na "plomby".

    >Nigdy nie było tyle miejsca, żeby zbudować autostrady przez centrum i
    >sześcipasmowe drogi "lokalne". Przynajmniej nie wtedy kiedy można
    >było przewidzieć taki rozwój motoryzacji. Nie ważne. Obecnie się nie
    >da bez zburzenia połowy miasta.

    A w USA sie dalo.
    Moze dlatego, ze domy maja z dykty, to sie tanio wyburza :-)

    >> Dodaj do tego urzednikow, ktorzy calkiem otwarcie mowia, ze chca
    >> przerobic Kazimierza Wielkiego na deptak - dla niewtajemniczonych -
    >> jedna z glownych arterii miasta, w zasadzie nie do zastapienia.

    >Nie wiem, nie znam.

    Nie mieszkales we Wroclawiu ?

    >Ale wbrew pozorom może to mieć sens pod warunkiem że KM nie ucierpi.
    >Nie chcę tu dyskutować, bo nie znam tematu.

    Tramwaj tez tam biegnie. Deptak z szynami ? :-)

    Akurat we Wroclawiu dalo sie zrobic "autostrade" ... bo Rosjanie i
    Niemcy wyburzyli :-)

    https://wroclaw.wyborcza.pl/wroclaw/56,35771,2206584
    8,tak-zmieniala-sie-kazimierza-wielkiego-archiwalne-
    zdjecia.html

    >>> W naszych warunkach to trzeba by takie miasto wybudować od
    >>> początku. Tereny niby są, ale jakoś... takie nie powstają. Ludzie
    >>> chcą jednak mieszkać w tych ciasnych?
    >
    >> Ale pamietasz, ze miasto ma tez plan zagospodarowania
    >> przestrzennego i uwalnia grunty stopniowo ?

    >Ale mówimy o miastach już istniejących i zabudowanych.

    Akurat roznie z tym bywa. Centrum zabudowane, peryferia puste.
    We Wroclawiu polowa byla pusta.

    >> Tylko u nas jakos wszystko na odwrot - najpierw plan, potem
    >> pozwolenia, potem droga, potem kanalizacja ...

    >Przede wszystkim u nas najpierw były miasta a dopiero długo po
    >motoryzacja. Więc nie ma tego porówywać do USA, gdzie miasta
    >rozwijały się gdzieś tak ok lat 30/50.

    >BTW - sprawdziłem te twoje 7M - cały teksas ma 28;)

    Teksas moze i ma 28 ( i jest ~2x wiekszy niz Polska), co nie zabrania
    cwierci mieszkac przy Houston :-)
    Wojewodztwo mazowieckie ma 5.3 mln mieszkancow.

    A propos - w 1930 Tekas mial 5.8mln mieszkancow, a Houston 292 tys.

    Wiec raczej ... dzieki samochodom miasto moglo sie rozbudowac wszerz,
    a biznesy ... powstaly dalej od centrum.

    w 1950 bylo 7.7mln / 596 tys.

    https://en.wikipedia.org/wiki/1950_United_States_Cen
    sus
    https://en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_Housto
    n

    P.S. nie mozna wszerz, to trzeba wzwyz
    https://www.pond5.com/stock-footage/item/72090307-ae
    rial-shot-rush-hour-traffic-katy-freeway-houston-tex
    as

    https://www.pond5.com/stock-footage/item/86894120-ae
    rial-view-highway-road-interchange-busy-urban-traffi
    c-spee

    A potem ropa sie skonczy :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: