    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Alle drogo na Allegor...
    Date: Thu, 23 May 2013 03:14:11 +0200

    "J.F." qwikr30u9xl6$....@4...net

    > https://play.google.com/store/apps/details?id=net.tr
    ekbuddy.midlet

    Oczywiście też próbowałem.

    > Chyba ze np mozesz zadac studentom w ramach cwiczen :-P

    Nie mogę. Ponadto student może napisać kobyłkę na 5 MB...

    > Tylko on musi wiedziec ze to przyspieszenie poziome to na skutek
    > hamowania a nie przekrecenia. I wracamy do zyroskopow.

    I wie, bo wie, w którą stronę i o ile przyspiesza
    oraz wie, jak jest położony względem pionu/poziomu.

    > Bez przesady - to tylko telefon z komputerkiem a nie podreczny
    > asystent pilota mysliwca. Wiele tanszych nie ma.

    Tak, tańszy nie ma -- długopis nie ma. ;)
    I dlatego to coś nazywane jest SMARTfonem, nie komórką.

    > A jesli to nie jest smartfon ?
    > http://vschart.com/compare/samsung-galaxy-ace/vs/sam
    sung-galaxy-s

    TFT LCD Super AMOLED

    Bardzo ciekawe zestawienie, bo Alcatel z AmoLedem jest IMO gorszy od Aceowego TFT.

    > Za malo :-)

    A skąd to wiesz?

    > Niestety - to sie calkuje i to dwukrotnie. I nawet dosc dokladne po
    > paru minutach daja spory blad.

    Co to znaczy po paru minutach?

    I tak naprawdę nie chcę wiedzieć, co to znaczy.

    > Pelzac przeciez moze. A i skakac moze :-)

    Ale to tylko nowoczesne samochody tak potrafią.
    I pełzają, i kucają, i skaczą jak żabki...
    Mój nie potrafi...

    > Nie, to sie robi odwrotnie - na podstawie GPS (zazwyczaj dokladny)

    Ciekawe -- czyli akcelerometry nie istniały przed GPSem?...

    > kalibruje sie na biezaco akcelerometry. Dzieki temu jak zabraknie GPS
    > to mamy dosc dokladne dane. A wlasciwie to jeszcze bardziej
    > skomplikowanie - bo w obie strony sie uzupelniaja, tylko GPS jest
    > dokladny dlugookresowo, a akcelerometry krotkookresowo.

    > A po co - przeciez BT przewidziales :-)

    Ale to samochód jest na tych kołach, nie smartfon.
    Tu smartfon i samochód muszą stworzyć bryłkę sztywną -- no
    prawie sztywną, bo jednak samochód się wygina i trzeszczy
    a koła i sprężyny uginają się... ;)

    Wiadomo, że póki nie skręcimy kołami, samochód nie pojedzie
    ,,w bok'' -- prostopadle do swej ,,osi długiej''. ;) (pomijając
    poślizgi) Gdy nie hamujemy hamulcami, raczej nie ma mowy o gwałtownym
    hamowaniu odbiornika GPS (jeśli odbiornik ma inne zdanie -- kłamie) itd.,
    czyli swoiste akcelerometry i piruetometry ;) (oparte o odpowiedniki
    żyroskopów) doczepione do kół mogą wspomagać obliczenia tak, aby
    odrzucać ewidentnie błędne wskazania odbiornika GPS.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'