  • Data: 2013-05-26 12:58:36
    Temat: Re: Alle drogo na Allegor...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 26 May 2013 00:53:41 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
    > "J.F." ybwyxy31mdyx$....@4...net

    > Nie. Może leżeć nieruchomo i też będzie wskazywał odchylenia od
    > poziomu.

    To to samo. Sila grawitacji czy bezwladnosci, przyspieszenie bez
    przymiotnika czy ziemskie.
    Problem w tym ze obie sa nie do odroznienia.

    > Na dodatek przeczytałem, że potrafi wskazać odchylenia
    > w każdej z 3 osi. IMO to nieprawda. (chyba, że weźmiemy pod uwagę kompas)

    Akcelerometr jest trojosiowy. Katow z tego mozna policzyc trzy, ale
    wszystkie beda katem do aktualnego wektora przyspieszenia.

    I racje masz ze bez kompasu nie da rady ustalic kierunku, ale jest tez
    wiecej - nie da sie odroznic pionowej grawitacji od innych
    przyspieszen.

    Owszem, jest jeden myk - przyspieszenie ziemskie jest stale,
    przynajmniej w jednym miejscu. Jesli wektor co do wartosci jest staly
    - to tylko przechyl. Jesli wartosc jest wieksza, to do pionowego
    ziemskiego doszla skladowa boczna.
    Ale do dziala wylacznie wtedy, jesli nie masz pionowych przyspieszen.
    Tory na rowninie ?

    > W dwóch osiach mierzy, i to dostatecznie dokładnie,
    > Natomiast IMO nie mierzy w trzeciej.
    > Ten smartfon nie mierzy -- ale inne smartfony mierzą.

    Odpal sobie Quick System Info Pro i np Sensor Guru - zobaczysz co
    masz.
    Tylko uwazaj - u mnie IMO - z dwoch rzeczywistych czujnikow 3D
    (akcelerometr i magnetyczny), zrobilo sie szesc.

    > http://eneuel.w.duna.pl/SAM/SC20130525-234348.png <-- pokazane jest tutaj
    > wychylenie; statyczne, nie chwilowe i dynamiczne, ale stałe i statyczne
    > http://eneuel.w.duna.pl/SAM/SC20130525-235648.png

    To teraz trzymajac go plasko na stole, poprzesuwaj go na boki,
    gwaltownie.
    Zreszta rzeczywista poziomice czy np szklanke z woda tez mozesz.

    > Nie,

    masz z magnetometru pomiar w trzech osiach. pole magnetyczne ma u nas
    nie tylko skladowa pozioma, ale i pionowa.
    Jak przechylisz, to sie zmieniaja. Trzeba z tego wyliczyc wskazanie
    kompasu.
    ... i ... jestem troche zaskoczony, ale swietnie to robia.

    No prawie - ustawiam mini2 poziomo na linii W-E.
    pokazuje 270. Przechylam na bok do pionu - nadal 270.
    Odwracam do dolu ekranem - nadal 270, choc tu mozna by sie zastanawiac
    czy to wlasciwe wskazanie - wszak biegun polnocny juz z innego boku.
    Robie caly obrot - caly czas 270.

    To teraz obracam wokol krotszego boku (czyli N-S), pitch spada, ale
    azymut tez. W pionie osiaga 180. hm, dziwny to troche wynik.
    a nie, stop, cos tu jest nie tak, moze za duzo eksperymentowalem z
    magnesem.

    > Akurat na co dzień kompas wydaje się
    > być nieprzydatnym urządzeniem. :)

    Mnie tam pare razy brakowalo. Wiem ze powinienem jechac na polnoc ...
    ale kompasu brak. A nawigacja nie wlaczona, albo albo akurat wariuje i
    kreci mapa .

    > Nie wciskali -- nikt mnie nie zmuszał. Co gorsza -- IMO sprzedawcy
    > nawet pojęcia nie mieli o możliwościach smartfonów.

    Czyli jeszcez gorzej - myslales ze kupiles sobie smartfona, a wybrales
    g* nie zaslugujace na ta nazwe :-P

    Bylo sie nie zaperzac, to bym ci teraz nie docinal :-P

    > Miał być Android, GPS, WiFi... I to wszystko jest.
    > Qualcomm -- to dobra firma. To nie bubel. BT3 to
    > też coś miłego, to nie BT2.

    I masz z tego jakis pozytek ?
    Sprzet moze i lepszy, ale pod Androidem bardzo ograniczony.

    > Wsiadały i ładne, i chętne na samochód, ale samochód nie skakał.
    > Może dlatego, że Mercedes nie była lesbijką?...

    Widac chlopa za kierownica zabraklo :-P

    > Akcelerometry też mogą kłamać.

    Szczegolnie jak sie obraca tabletem :-)

    > GPS pokazuje nie tylko pozycję, ale i szacuje jej dokładność,
    > choćby pokazuje stosunek sygnału (z satelity) do szumu
    > i względne położenie satelitów, którego efektem jest niedokładność.

    Ha, musze sprawdzic - bo sa i odmiany "samochodowe" - nie pokazuja
    malych zmian, pozycja stoi.

    > Wątpię w to, że takie są, bo jednak samoloty korzystały z innych metod orientowania
    się.

    Oczywiscie ze sa. Drogie byly, niedokladne, ale wojsko nie zawsze moze
    liczyc na pomoce nawigacyjne nad terenem przeciwnika. Albo na okrecie
    podwodnym.

    Teraz dzieki postepom elektroniki i zyroskopom laserowym sa male, dosc
    dokladne, a razem z GPS - bardzo dokladne w krotkim czasie od zaniku

    http://en.wikipedia.org/wiki/Inertial_navigation_sys
    tem

    o, taka niewielka skrzynka.

    > A co przykręcić? Mapa rysowana na szkle wydaje się najodpowiedniejszą. :)
    > Akcelerometry mogą wnieść wiele do zapisywacza położenia.
    > Mogą wyeliminować niemal do zera chaotyczne ruchy.

    Owszem, o ile:
    a) zapewnisz stabilna orientacje, lub
    b) masz zyroskopy pozwalajace okreslic te orientacje.

    Solidne przymocowanie tabletu do samochodu duzo pomaga, ale niestety
    samochod sie przechyla.

    i akurat w samochodzie lepiej sie sprawdza dane z kol.

    > http://eneuel.w.duna.pl/SAM/SC20130525-232547.png
    > Rozdzielczość (rezolutia?) akcelerometrów i magnetometrów ;)
    > jest dobra, gorzej z ich (accuracnością?) dokładnością.

    No i zobacz - masz tu dane w 3 osiach.

    > ponoć są też smartfony wielochujowe -- no, bo jak
    > inaczej przetłumaczyć 'wielordzenność' czy 'wielordzeniowość'?...
    > z angielskim u mnie krucho... z łaciną jeszcze gorzej... ani
    > księdzem rzymskokatolickim, ani anglikańskim chyba nie mogę być;

    Ale gdzie ty znalazles takie tlumaczenie do slowa "core" ? :-)

    > jeden filmoodtwarzacz zajmuje 20 MB i nic nie oferuje, inny
    > zajmuje 5 MB i oferuje masę przydatnych funkcji niematematycznych...
    > zaraz okaże się, że do oglądania bab z dużymi cyckami potrzeba mi
    > aż czterochujowego tabletu napędzanego 2 gigantycznymi sercami,
    > kilku gigantycznych RAMek, wielochujowej grafiki itd...

    Prawde mowiac to jestem ciekaw - czy te programy same dekoduja video
    (w javie ?), czy robi to bibioteka (juz w natywnym kodzie, ale ciagle
    programowo), czy robi to "karta video".
    Bo jesli to ostatnie, to chyba nie ze wszystkich formatow ?

    J.