  • Data: 2013-05-24 00:42:32
    Temat: Re: Alle drogo na Allegor...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "J.F." ihkm636j7jq1$.484vvdx8z4l9$....@4...net

    >> Oczywiście też próbowałem.

    > I co - nie dziala ?
    > Wszystkim dziala, tylko Tobie nie ? :-P

    -- Baco, dlaczego rozwodzisz się z żoną?
    -- Bo mi nie odpowiada seksualnie.
    -- Każdemu z wioski odpowiada a tobie nie odpowiada?

    Przemłóciłem wiele programów -- nie mogę pamiętać, czy ten
    akurat gubił ślad, czy przerywał znienacka zapisywanie, czy
    może z 400 metrów robił 1600 -- to najczęstsze błędy, które
    zauważyłem w programach tego typu.

    > To zadajesz 30 studentom :-)

    I wybierasz najlepszy? To dobra droga, ale ja
    nie mogę nikomu niczego zlecać w tej materii.

    > Wie, o ile ma zyroskopy. A jak nie ma to nie wie

    Mój pokazuje pochylenia w 2 kierunkach.
    (od pionu i od poziomu)

    > Ty sie patrz na zyro. Nie ma.
    > g* jakiej, a nie smartfon :-P

    Ma poziomicę -- pokazuje pochylenie w dwóch kierunkach.
    Potrzeba jeszcze pokazać pochylenie w trzecim, czyli obrót
    w pionowej osi. Od biedy można by uznać, że ma kompas, ale
    oczywiście to zbyt zawodny instrument.

    Jak zauważyłeś -- podobny smartfon już ponoć ma żyroskopy.
    Wątpię jednak w to, że to dosłownie żyroskopy. Raczej nie są
    to mechaniczne kręcidełka, ale jakaś zmyślana elektronika.

    Jak jest -- nie wiem, ale uważam, że każdy następny smartfon
    (każdy nowy model) będzie ciekawszy i lepszy pod wieloma względami.

    > Chcesz. Nawet jak ten akcelelerometr ma blad 0.1%, to to jest
    > 0.01m/s/s. Po 1000s blad predkosci jest juz 10m/s, i teraz blad
    > polozenia co minute zwieksza sie o 600m. Plus skumulowane do tej pory
    > 5 km.
    > A te "zyroskopy" tez plywaja.

    Już pojmuję, co znaczą te 2 minuty. Ale odbiornik GPS nie przestaje
    działać aż na 2 minuty. Wiadukty zwykle nie mają 5 km długości, czy
    raczej szerokości. Mnie chodzi o odtworzenie śladu przez parę sekund,
    nie przez parę minut.

    Pisząc pełzanie -- mam na myśli ruchy podobne do termicznych, nieuporządkowane.

    > Nigdy ci sie nie przydarzylo ze ulica byla lekko pochyla i auto
    > zaczelo zjezdzac ?
    > A jak wsiadzie dziewczyna, to i podskakiwac potrafi :-)

    Jak wYsiądzie. Tak ciężkich nie wiozłem.
    Jadący samochód nie skacze. Albo spokojnie/stale
    wznosi się, albo opada, ale na długich odcinkach.
    Kocie łby i inne nierówności nie mają odbicia w położeniu
    pokazywanym przez odbiornik GPS a są doskonale widziane
    przez akcelerometry.

    Podobnie jest z szybkością samochodu -- może powoli
    rosnąć lub siadać, ale raczej nie skacze.

    Odbiornik leżący na stole nie pokazuje stale tej samej pozycji, ale
    błądzenie (ja to nazwałem -- może nie poprawnie -- pełzaniem) podczas
    gdy akcelerometry wykażą, że smartfon nie poruszał się.

    > Istnialy, ale byly wielkie, drogie, i choc bardzo dokladne, to pozycja
    > byla niedokladna. GPS jest jednak bardzo dokladny, pomijajac krotkie
    > wyskoki.

    IMO akcelerometry są znane co najmniej od setek (a może i tysięcy) lat,
    choć nie od razu były wyskalowane w m/s^2 i nie od razu tak je nazywano. ;)
    GPS to jednak technologia drugiej połowy XX wieku, a EGNOS to wręcz czasy
    obecne, bo nawet pierwsza połowa pierwszego dziesięciolecia XXI wieku nie
    notowała EGNOS ijp.

    Dokładność GPS to właśnie czasu ostatnie/niedawne. Kilka lat zaledwie liczy sobie
    EGNOS.

    Owszem, sam podstawowy DGPS, na którym bazuje EGNOS jest znany
    od dłuższego czasu, niemal od początku istnienia GPS, ale do
    powszechnie używanych metod raczej trudno to zaliczyć.

    > Ale bardziej chcesz znac pozycje samochodu niz tabletu.
    > Znajac predkosc prawego i lewego kola w zasadzie nie potrzebujesz nic
    > wiecej, przynajmniej poki snieg nie spadnie ;-)

    -=-

    Czujniki kół, akcelerometry i inne przyrządy/mierniki mogą dopomóc
    w ustaleniu położenia i odtworzyć ślad na krótkim odcinku (do 500
    metrów), nie zaś zastąpić odbiornik GPS.

    Samolotom potrzebne były dobre żyroskopy i inne przyrządy, gdyż samolot
    leciał długo (nawet kilka godzin) i z dużą szybkością. Samochód jedzie
    znacznie wolniej a kontakt z satelitami gubi raczej rzadko, uznając
    zbyt mocne zaszumienie sygnału jako zgubienie tegoż sygnału, bo gubienie
    w ogóle chyba nie jest spotykane w czasie zwyczajnej (nie w bunkrach) jazdy.

    -=-

    http://vschart.com/compare/samsung-galaxy-ace/vs/sam
    sung-galaxy-s

    Ta strona mija się z prawdą w wielu miejscach, ale istotnie -- ACE
    nie ma żyroskopów, choć ma poziomicę, która pokazuje pochylenie
    w dwóch osiach poziomych. Ma natomiast akcelerometry mierzące
    przyspieszenia w 3 kierunkach. Jako smartfon jest raczej jednym
    z najmniej wypasionych, czyli jednym z najuboższych.

    Trudno mi tez uznać, że ACE ma GorillaGlass. (strona chyba mówi, że ma)

    Co to jest?

    Ambient light sensor Yes Yes

    Pamięci i GHz jest u mnie nieco więcej niż na stronie, ale chyba
    dlatego, że ja mam model z literką i na końcu oznaczenia.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'