  • Data: 2013-05-23 01:54:21
    Temat: Re: Alle drogo na Allegor...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 23 May 2013 01:02:14 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
    > "J.F" 519cf75d$0$1214$6...@n...neostrada.pl
    > Widziałem więcej niż jeden ;) program
    > o tej nazwie -- każdy wypróbowałem i odrzuciłem. :)
    > Jakbyś mógł -- podaj gotowy link. :)
    > Nawet wewnątrz innych programów mogą
    > być właśnie ,,Trekbuddy'' zapisujące ślady.

    Eee, to jakeis oszustwo
    https://play.google.com/store/apps/details?id=net.tr
    ekbuddy.midlet
    http://www.trekbuddy.net/releases/1.2.2/index.html

    > Więc mam go sam napisać?

    Chcesz miec, to musisz :-)
    Chyba ze np mozesz zadac studentom w ramach cwiczen :-P

    > Ciekawe, na ile dokładne są te akcelerometry.

    > No właśnie -- tak też i ja zrazu/najpierw pomyślałem, siedząc na tym pseuoparkingu.
    > Po co? Smartfon ma zapisać ślad poruszania się/siebie, nie ślad poruszania
    > się samochodu. Jeśli ktoś rzuci smartfonem -- jego (tego kogoś) problem.
    > Niech i to zostanie uwidocznione. :) Co Cię obchodzi, że smartfon spadł,
    > został kopnięty [w dupę?] czy wyrzucony za okno z pędzącego samochodu? ;)

    Tylko on musi wiedziec ze to przyspieszenie poziome to na skutek
    hamowania a nie przekrecenia. I wracamy do zyroskopow.

    > Jeśli dobrze Cię rozumiem -- ma. Ma wszystko.
    > Albo inaczej -- ma, o ile jest smartfonem, nie
    > zaś oszczędnościowym pseudotabletem.

    Bez przesady - to tylko telefon z komputerkiem a nie podreczny
    asystent pilota mysliwca. Wiele tanszych nie ma.

    > Ty masz jakiś smatfon? Ja mam Ace -- i na jego podstawie piszę, że ma.

    A jesli to nie jest smartfon ?
    http://vschart.com/compare/samsung-galaxy-ace/vs/sam
    sung-galaxy-s

    > Nie wiem, na ile dokładne są te wszystkie wskazania.

    Za malo :-)

    > Być może te dokładności są za słabe na wyliczenie położenia,

    Niestety - to sie calkuje i to dwukrotnie. I nawet dosc dokladne po
    paru minutach daja spory blad.

    > ale na pewno można odrzucić pełzanie i skakanie samochodu
    > spokojnie (zupełnie nieruchomo) stojącego na parkingu. :)

    Pelzac przeciez moze. A i skakac moze :-)

    > Stąd właśnie zaczął się ów pomysł doklejania/odtwarzania śladu -- gdy
    > akcelerometry nie wykażą ruchu/przyspieszenia, należy uznać, że odbiornik
    > GPS kłamie, mówiąc o ruchu. To jasne/oczywiste. Później przyszło mi do
    > głowy, że można nawet na podstawie akcelerometrów itp. mierników zmierzyć,
    > z jaką szybkością porusza się samochód, czyli można nie tylko korygować
    > wskazania odbiornika GPS na parkingu, ale także w czasie jazdy.

    Nie, to sie robi odwrotnie - na podstawie GPS (zazwyczaj dokladny)
    kalibruje sie na biezaco akcelerometry. Dzieki temu jak zabraknie GPS
    to mamy dosc dokladne dane. A wlasciwie to jeszcze bardziej
    skomplikowanie - bo w obie strony sie uzupelniaja, tylko GPS jest
    dokladny dlugookresowo, a akcelerometry krotkookresowo.

    A po co - przeciez BT przewidziales :-)

    J.