  • Data: 2013-05-26 20:46:57
    Temat: Re: Alle drogo na Allegor...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "J.F." 1...@4...net

    > wiecej - nie da sie odroznic pionowej grawitacji od innych
    > przyspieszen.

    J.F. -- pokazuję Ci, że smartfon to potrafi. Jeśli wg Ciebie
    ja piszę nieprawdę -- wykaż mi to, ale nie w ten sposób. Wg
    producenta smartfon ma możliwość mierzenia przyspieszenia
    (próbkuje jak widać często -- z częstotliwością rzędu
    częstotliwości ramki płyty CDDA) i pokazuje to chwilowe
    przyspieszenie w każdym kierunku z osobna.

    > Odpal sobie Quick System Info Pro i np Sensor Guru - zobaczysz co
    > masz.

    Mam to, co pokazałem. To soft producenta.

    > Tylko uwazaj - u mnie IMO - z dwoch rzeczywistych czujnikow 3D
    > (akcelerometr i magnetyczny), zrobilo sie szesc.

    > To teraz trzymajac go plasko na stole, poprzesuwaj go na boki, gwaltownie.

    Po co mam przesuwać? Nie wystarczy lekkie stukanie długopisem w bok smartfonu?

    > Zreszta rzeczywista poziomice czy np szklanke z woda tez mozesz.

    Producent mówi, że smartfon ma akcelerometry w 3 kierunkach.
    Nawet Twoja strona WW tak mówi.

    http://vschart.com/compare/samsung-galaxy-ace/vs/sam
    sung-galaxy-s

    Gyroscope No Yes
    Accelerometer sensor Yes Yes

    > masz z magnetometru pomiar w trzech osiach. pole magnetyczne ma u nas
    > nie tylko skladowa pozioma, ale i pionowa.
    > Jak przechylisz, to sie zmieniaja. Trzeba z tego wyliczyc wskazanie
    > kompasu.
    > ... i ... jestem troche zaskoczony, ale swietnie to robia.

    Ma to -- co widać na rysunku.

    http://eneuel.w.duna.pl/SAM/SC20130525-232547.png

    > Mnie tam pare razy brakowalo. Wiem ze powinienem jechac na polnoc ...
    > ale kompasu brak. A nawigacja nie wlaczona, albo albo akurat wariuje i
    > kreci mapa .

    Właśnie dlatego twierdzę, że kompas nie jest potrzebny, bo jest GPS.
    Ale IMO GPS bez dostępu do netu nie ma sensu na małe odległości. :)

    > Czyli jeszcez gorzej - myslales ze kupiles sobie smartfona, a wybrales
    > g* nie zaslugujace na ta nazwe :-P

    Jestem zadowolony. Nawet bardzo zadowolony, choć brak
    mi miejsca na drugą SIMkę i brak mi nieco pamięci.
    Twoje zdanie w tej sprawie odrzucam jako błędne.

    > Bylo sie nie zaperzac, to bym ci teraz nie docinal :-P

    > I masz z tego jakis pozytek ?

    Tak. Stosunek pożytku do ceny jest bardzo korzystny.
    Niewiele rzeczy ma tak niska cenę przy tak wysokiej użyteczności.
    Smartfon jest niezawodny, mały, dobrze/solidnie wykonnay...

    Boję się tego, że kolejnego tak dobrego mogę nie znaleźć w tej cenie. :)

    > Sprzet moze i lepszy, ale pod Androidem bardzo ograniczony.

    Tak -- ograniczony miejscem na SIMkę.

    > Widac chlopa za kierownica zabraklo :-P

    Wówczas by samochód podskakiwał? A mnie wydaje się, że on nie
    skakał, bo miał dobre zawieszenie. :) Gdy amortyzatory tylne
    były zużyte -- trochę podskakiwał. :) Podobnie z urwanymi
    wahaczami. Zwykle jednak (na około 384 przejechanych Mm)
    ten samochód miał zadbane zawieszenie. Można nim było
    spokojnie jeździć po najgorszych polskich drogach. :)

    Nowe Volvo S40 pod tym względem jest makabryczne.
    Nawet na asfaltowej drodze amortyzatory nieraz dobijały
    do końca, samochodem nieraz rzucało na nierównościach
    pomimo ESP, czy jak się to zowie w Volvo...

    > Szczegolnie jak sie obraca tabletem :-)

    Wówczas łatwo wykazać, że tablet nie porusza się,ale kręci w kółko [i krzyżyk].

    > i akurat w samochodzie lepiej sie sprawdza dane z kol.

    Tak -- nawet oglądałem (na jutubie -- w nocy) gotowe urządzenia czytające informacje
    z kół.

    > No i zobacz - masz tu dane w 3 osiach.

    No i...

    > Ale gdzie ty znalazles takie tlumaczenie do slowa "core" ? :-)

    Wiesz... W kwadratowych nawiasach to ja zapisuję swoje myśli...
    Modlili się ludzie o chujowy smartfon dla mnie, więc
    i przetłumaczyłem odpowiednio/stosownie...

    > Prawde mowiac to jestem ciekaw - czy te programy same dekoduja video
    > (w javie ?), czy robi to bibioteka (juz w natywnym kodzie, ale ciagle
    > programowo), czy robi to "karta video".
    > Bo jesli to ostatnie, to chyba nie ze wszystkich formatow ?

    Przyślij jakiś film w podejrzanym formacie, to Ci odpiszę, czy odtworzył. :)

    -=-

    Jeśli wolno mi radzić -- skup sie raczej na tym rysunku:

    http://eneuel.w.duna.pl/SAM/SC20130525-232547.png

    Specjalnie dla ciebie zainstalowałem kolejny program, ale jego
    snapki postawię nieco później, bo teraz już nie mam czasu.

    -=-

    Najwyraźniej i magnetometr, i akcelerometr pokazuje 3 różne kierunki.
    Co znaczy Raw Data i Angle Data? Angle to niechybnie anioł zwany kątem.
    Czy jest to przyspieszenie kątowe? Bo jeśli tak -- być może mamy tu
    przyspieszenia z każdego stopnia swobody. Mammy 3 posuwy i 3 obroty.
    więcej stopni nie pamiętam, za wszystkie serdecznie żałuję i proszę
    o wyliczenie mojej pozycji i moich przyspieszeń... [jakoś tak?]

    A może ja mylę się? -- może te akcelerometry nie pokazują przyspieszeń kątowych?
    Z liniowych chyba jakoś można wyliczyć kątowe? Jak coś obraca się, to i przez
    chwile leci prosto?

    [wiem, że nie ma możliwości jednoznacznego dokładnego określenia
    i położenia,i pędu, ale dopiero w hajzenbergu, a tu nie haj, ale loł]

    -=-

    Coś jednak pokazują i to pokażę aplikacją Zcośtam.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'