eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaAkumulatory 18650Re: Akumulatory 18650
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!cyclone02.ams2.highwinds-media.com!voer-me.
    highwinds-media.com!peer02.am1!peering.am1!peer03.fr7!news.highwinds-media.com!
    newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.
    pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    References: <e...@g...com>
    <mr70uu$p0m$1@node1.news.atman.pl>
    <2...@g...com>
    <mr7bqo$5fu$1@node2.news.atman.pl>
    <1...@g...com>
    <55d813ae$0$8387$65785112@news.neostrada.pl>
    <e...@g...com>
    <55dadc7d$0$4780$65785112@news.neostrada.pl>
    <5...@g...com>
    <55daeba3$0$4780$65785112@news.neostrada.pl>
    <7...@g...com>
    <55db006c$0$4783$65785112@news.neostrada.pl>
    <2...@g...com>
    In-Reply-To: <2...@g...com>
    Subject: Re: Akumulatory 18650
    Date: Mon, 24 Aug 2015 15:36:31 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 81
    Message-ID: <55db1de3$0$27508$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.26.44.30
    X-Trace: 1440423395 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 27508 83.26.44.30:54326
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Body-CRC: 1066784686
    X-Received-Bytes: 5221
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:34968
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Konrad Anikiel" napisał w wiadomości grup
    W dniu poniedziałek, 24 sierpnia 2015 13:30:54 UTC+2 użytkownik J.F.
    napisał:
    >> >Co partia to może być inny poddostawca, a poddostawca wcale nie
    >> >musi
    >> >być producentem, tylko handlowcem, który bierze towar z
    >> >przypadkowego

    >> Typowe, choc akurat niekoniecznie w przypadku baterii do 787 -
    >> jakis
    >> nietypowy produkt.
    >> Ale nawet jak zamawiasz u producenta, to nigdy nie wiadomo, czy
    >> zrobi
    >> dokladnie tak samo.

    >Konstruktor robi rysunki, schematy, specyfikacje czy co tam trzeba, a
    >potem kontrolerzy sprawdzają czy wszystko jest w rzeczywistości takie
    >jak w tych rysunkach. Jak jest >niezgodne, to piszą raport
    >niezgodności który trafia do odpowiednich ludzi, którzy mają podjąć
    >decyzję czy można to tak puścić, czy trzeba naprawić, czy złomować
    >itd. To cały

    A my tu o bateriii Li-ion. Skomplikowany produkt, nie calkiem znany, a
    konstruktor moze napisac "ma sie nie zapalac", albo "zapalanie zgodne
    z norma ....".

    >mechanizm, na każdym kroku coś ktoś może przegapić, zignorować,
    >odpuścić, przymknąć oko itd. To cała sztuka, żeby to działało.
    >Kombinacja marchewki i kija, jak wszędzie. Jeśli
    >gdzieś nie działa kontrola łańcucha dostaw, to znaczy że
    >prawdopodobnie cała nie działa. Akurat wyszło na tym na czym wyszło,
    >ale za tydzień wyjdzie na czym innym, za dwa na >czymś jeszcze innym.

    >> A kontrola supply chain ... jak przyjezdza kontrola, to wszystko
    >> jest
    >> w porzadku :-)
    >> I cos mi sie widzi, ze jakby tak wszyscy chcieli kontrolowac, to by
    >> kontrole nie wychodzily z zakladow, hut, kopalni ...

    >No przeciez nie wychodzą. Ja mam wokół siebie notorycznie jakiś
    >audyt. Od klientów, od autoryzowanych agencji, od rządu, od naszych
    >ludzi z działu, od naszych ludzi z centrali. >Kręcą się jakieś typy
    >których w życiu nie widziałem, nawet się nie przedstawiają. Ktoś ich
    >wpuścił, znaczy po coś tu są.

    No tak, ale ja lit produje. A tu mi sie kreca ludzie BASF, Dow i kto
    tam jeszcze chemikalia robi, dalej z Yuasa, Panasonic, SAFT czy Varty,
    potem z Boeinga i Airbusa, ale przeciez tez z Della, Samsunga, Nokii,
    Lenovo, itp. A to nie koniec, bo potem powinni z PZU, Allianz, itp,
    oraz z zainteresowanych bankow i biur maklerskich ... to ile tych
    kontrolerow bedzie?
    Wiem, zabronie czajnikow, postawie automat do kawy, na monety,
    pracownikom dam dodatek kawowy ... wiecej zarobie na kawie niz na tym
    licie :-)

    >Tak samo nasi ludzie śmigają po naszych poddostawcach. Albo oficjalny
    >audyt, czyli ktoś z jakości, albo ludzie od konkretnego projektu,
    >jadą do dostawców węszyć co oni tam >spieprzyli i się nie przyznali,
    >a nuż kogoś się da złapać na kary umowne.
    >W większych projektach typu budowa statku w stoczni albo obiektu
    >przemysłowego, wysyła się kilku ludzi,
    >którzy siedzą tam na zmiany 24/7 i patrzą ludziom na ręce, zaglądaja
    >w papiery itd. To jest normalne.

    Ale to troche co innego. Normalne - ale juz do dostawcy wykonawcy nie
    jezdzisz ...

    >Ja jestem konstruktorem, więc mam to gdzieś, ale jak nie było kogo
    >wysłać to
    >i mnie czasami z łapanki wysyłano na takie audyty do dostawców.
    >Latasz
    >i patrzysz co kto robi źle, a wieczorem piszesz raport, niech ktoś
    >tam czyta
    >i się martwi co z tym robić. Taka praca.

    I potem wracasz, dostawca pisze raport, jak to poprawiono procedure
    ... i robi dalej po staremu :-)
    W miare dobrze robi, bo jakby robil zle, to by stracil klientow :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: