  • Data: 2021-11-18 00:06:29
    Temat: Re: AVR po latach
    Od: ptoki <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    środa, 17 listopada 2021 o 13:15:03 UTC-6 Marek napisał(a):
    > Daj spokój, dobrze wiemy, że żaden z nich nie jest w C++. Przykład
    > zły, bo oba kody skracają się do tej samej abstrakcji wspólnej dla
    > obu języków. Ten drugi napisz porządnie w C++, pętlę zrób obiektowo i
    > żeby proces zajął min 2GB ram. ;)

    Pozwol ze sie wlacze sie w dywagacje.
    Problem tutaj jest nie w tym co moze zrobic C++ i C albo asembler tylko w tym co
    ludzie sobie pisza.
    Jeden mowi ze C++ to kobyla a drugi mowi ze nie bo on robi w C++ i programy mu
    wychodza nieduze.
    Jeden mowi ze arduino to gówno bo cos tam zmontowal i mu pamieci zabraklo albo sie
    sypalo a drugi powie ze on zrobil co innego, uzyl innych bibliotek i mu dzialalo
    dlugo, wydajnie i stabilnie.

    Problem jest w tych generalizacjach.
    Zeby temat wyjasnic trzeba by to samo zagadnienie zaimplementowac w obu srodowiskach,
    porownac kod wynikowy i stabilnosc/szybkosc dzialania.
    Nikt tego nie zrobi, klocic mozna sie tedy do zarzygania.

    I druga uwaga:
    Sporo softow dzis jest powolna nie dlatego ze jest obiektowa czy napisana w
    kompilatorze takim czy owakim tylko dlatego ze albo jest okrutnie skomplikowana albo
    zbyt wiele procesow wewnetrznych zalezy od siebie i od asynchronicznych procesow
    zewnetrznych.

    Czemu KDE dziala wolno? Trza by zapuscic profiler. Trza by oblozyc go tcpdumpem i
    straceami.
    Wtedy mozna sie dokopac czemu tyle muli.

    I w praktyce moze sie okazac ze to nie jezyk jest winny a po prostu zawilosc
    aplikacji ktora sobie cos tam zbiera, monitoruje i nie czysci listy (tak jak to
    robil, i moze robi windows) przez co monitoruje mase smiecia co nikomu potrzebne nie
    jest. Ale to nie wina C++.

    Jedno dodam na koniec.
    Bardzo duzo dzis sie odbywa synchronicznie przez siec. Albo pol asynchronicznie (user
    czeka, nic kliknac nie moze a apka odpytuje zdalny interfejs czy cos sie juz zrobilo
    czy nie).
    I te sprawdzenia niestety sa czesto uruchamiane szeregowo a do tego logika aplikacji
    czeka na choc jedno uaktualnienie kazdego statusu zeby userowi cos tam pokazac.

    Otwierasz file managera a on odpytuje wszystkie dyski, wszystkie sieciowe udzialy,
    jakiegos blututa, pendrive i to w dobrych okolicznosciach trwa i w efekcie okienko
    zamiast pojawic sie natychmiast i potem odswierzyc 2-4-10 razy rysuje sie raz ale po
    sekundzie lub dwu.

    W tym czasie user czeka.
    Czy to sie da obejsc? Nie sadze. Moze wycinajac pewne funkcje by sie dalo ale IMHO z
    paru powodow to zaklete kolko.

    Czy bedzie lepiej? Tez nie sadze. Jak widze ile sie gówna produkuje bo w webie jest
    szybciej/prosciej to jestem przekonany ze nie bedzie lepiej.