eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody[ASB] Przyznaję rację kilku osobom.
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 29

  • 11. Data: 2010-09-29 15:33:39
    Temat: Re: [ASB] Przyznaję rację kilku osobom.
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-09-29 11:27, J.F. pisze:

    > Ten KD to co to jest - jakis przelacznik pod pedalem ze trzeba wcisnac
    > do dechy i jeszcze glebiej ?
    >
    Ty tego nie wiesz? Nie wierzę :)

    >> po kilku sekundach automat zmienił bieg na 4 i po chwili na 5.
    >
    > Dlugo mu to zajelo.
    >
    Trudno, żeby po 0,5 sekundy zamknął obrotomierz :) Spokojnie, Mpowera
    nie posiadam :P

    >> Test 2:
    >> Rozpędziłem się do 60km/h,
    >> wrzuciłem bieg 5 (w trybie manual),
    >> wcisnąłem gaz do dechy bez KD.
    >> Wynik: Rozpędzał się jak zółw.. Tak na oko na filmiku zajmuje mu to z
    >> 7 sekund z 60 do 100 km/h.
    >
    > No ale zaraz - przeciez w poprzednim przykladzie po "kilku sekundach"
    > redukowal do 4 .. po co, skoro,
    > na 5 po 7 sekundach mamy juz 100km/h.
    >
    Nie redukował do 3, tylko do 3. Przeczytaj ze zrozumieniem poprzedni
    przykład, który wyciąłeś. :)

    > No chyba ze to wyglada tak, ze przy 60 na V silnik prawie wcale nie
    > przyspiesza, po 2s mamy juz 70 i przyspieszenie lepsze, ale nadal
    > kiepskie, wiec automat po kolejnych 2s wrzuca IV i po nastepnych dwoch
    > ma 100km/h, noga z gazu mozna wrzucic V.
    >
    Ale do którego testu się odnosisz? Wszystko ładnie opisałem kolejno w
    różnych testach.

    >> Test 3:
    >> Rozpędziłem się do ~15 km/h,
    >> wrzuciłem 2 bieg (tryb manual),
    >> wcisnąłem kick-down,
    >> skrzynia zredukowała bieg do 1.
    >>
    >> Test 4:
    >> Przyspieszenie od 0 do 100 km/h (tryb D z wciśniętym kick-down dla
    >> sprawdzenia, czy będzie skrzynka odcinała przed czerwonym polem na
    >> obrotomierzu),
    >> gaz w podłogę (kick-down), dupa w bok i po teście. :)
    >
    > No ale zaraz - czemy w tescie3 na I dupa nie skoczyla w bok ? :-)
    >
    A skąd ja to mam wiedzieć? :) Koła zmieliły kałuże, liście, czy co tam
    było i nie poszła dupa w bok, tylko troszkę na lewo i prawo rzuciło, ale
    delikatną kontrą go wyprowadziłem. W teście 4 zbyt mocno poszła dupa w
    bok, krzywy asfalt, czyt nierówna przyczepność, czy coś, nie zagłębiam
    się, czasem tak jest z tylnym napędem jak startujesz na maxa, dobrze o
    tym wiesz.

    Pozdrawiam


  • 12. Data: 2010-09-29 16:03:57
    Temat: Re: [ASB] Przyznaję rację kilku osobom.
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    śro, 29 wrz 2010 o 15:28 GMT, Filip KK napisał(a):

    > W dniu 2010-09-29 13:30, Brzezi pisze:
    >
    >>> Test 1:
    >>> Rozpędziłem się do około 70km/h,
    >>> wrzuciłem tryb manual,
    >>> wrzuciłem bieg 5-ty (obroty spadły do około 1100 obr/min.),
    >>> wrzuciłem tryb D (obroty pozostały w tej samej pozycji),
    >>> wcisnąłem gaz do dechy bez KD (i obserwowałem obrotomierz jak przyspiesza),
    >>> po kilku sekundach automat zmienił bieg na 4 i po chwili na 5.
    >>
    >> To masz cos nie tak, automat powinien zredukowac do 4 NATYCHMIAST po
    >> wcisnieciu zdecydowanym gazu
    >>
    > Domyśl się, że skoro miałem na 5-tce, przyspieszyłem i
    > słyszałem/widziałem, że zmienił na 4 i potem na 5, to chyba zredukował
    > NATYCHMIAST do 3, prawda? :)

    Moze za malo jasno opisales, jedak Twoje zeznania sugeruja ze, jechales na
    5, wcisnales gaz mocno, po kilu sekundach zmienil na 4 i po chwili znowu na
    5, czyli 5->4->5, o 3 biegu nic nie pisales...

    >>> Test 2:
    >>> Rozpędziłem się do 60km/h,
    >>> wrzuciłem bieg 5 (w trybie manual),
    >>> wcisnąłem gaz do dechy bez KD.
    >>> Wynik: Rozpędzał się jak zółw.. Tak na oko na filmiku zajmuje mu to z 7
    >>> sekund z 60 do 100 km/h.
    >>
    >> To potwirdza potrzebe i zasadnosc redukowania biegow podczas
    >> przyspieszania, z czym sie tak burzliwie klociles i nie zgadales
    >>
    > Nie wiem po co powyższy komentarz?

    Komentarz odnosnie tego jak bardzo burzyles sie o zasadnosc stosowania
    redukcji biegow, ze z racji tego ze masz diesla i duzy moment obrotowy nie
    musisz redukowac bo masz "pierdolniecie", a tutaj sam potwierdzasz, ze bez
    redukcji rozpedza sie jak zolw, co stoi w sprzecznosci z Twoimi poprzednimi
    wypowiedziami:

    Ten jest szczegolnie wyrazisty:
    "Słuchaj, gówno prawda, ja mam takie pierdolnięcie w mojej Beemie, że
    naprawdę uwierz mi na słowo NIE MUSZĘ redukować żadnych biegów."

    "Nie każdy, mój tak nie robi. I wieloma, którymi jeździłem też tak nie
    robiły. Poprzednie moje auto w 3 litrowej benzynie też tak nie robiło.
    Bo po co ma zmieniać bieg na wyższy, skoro wyższe obroty mu nie są do
    niczego potrzebne."

    "Bo w dieslu nie trzeba używać kickdown, żeby sprawnie
    wyprzedzać czy przyspieszać. Możesz być na tym samym biegu."


    Pozdrawiam
    Brzezi


  • 13. Data: 2010-09-29 16:08:15
    Temat: Re: [ASB] Przyznaję rację kilku osobom.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Filip KK" <n...@n...pl> napisał w
    >W dniu 2010-09-29 11:27, J.F. pisze:
    >> Ten KD to co to jest - jakis przelacznik pod pedalem ze trzeba
    >> wcisnac
    >> do dechy i jeszcze glebiej ?
    > Ty tego nie wiesz? Nie wierzę :)

    Co samochod to przeciez inaczej moze byc, elektronika ma
    nieograniczone mozliwosci, a jeszcze jakies przyciski sport,
    overdrive itp :-)

    > Nie redukował do 3, tylko do 3. Przeczytaj ze zrozumieniem
    > poprzedni przykład, który wyciąłeś. :)

    W poprzednim przykladzie nic nie pisales o trojce :-)
    wiec zalozyzem ze sie kilka sekund meczyl na piatce.

    >>> Test 3:
    >>> Rozpędziłem się do ~15 km/h,
    >>> wrzuciłem 2 bieg (tryb manual),
    >>> wcisnąłem kick-down,
    >>> skrzynia zredukowała bieg do 1.
    >>> Test 4:
    >>> Przyspieszenie od 0 do 100 km/h (tryb D z wciśniętym kick-down
    >>> dla
    >>> sprawdzenia, czy będzie skrzynka odcinała przed czerwonym polem
    >>> na
    >>> obrotomierzu),
    >>> gaz w podłogę (kick-down), dupa w bok i po teście. :)
    >> No ale zaraz - czemy w tescie3 na I dupa nie skoczyla w bok ?
    >> :-)
    >>
    > A skąd ja to mam wiedzieć? :) Koła zmieliły kałuże, liście, czy
    > co tam było i nie poszła dupa w bok, tylko troszkę na lewo i
    > prawo rzuciło, ale delikatną kontrą go wyprowadziłem. W teście 4
    > zbyt mocno poszła dupa w bok, krzywy asfalt, czyt nierówna
    > przyczepność, czy coś, nie zagłębiam się, czasem tak jest z
    > tylnym napędem jak startujesz na maxa, dobrze o tym wiesz.

    Ale taki potwor na jedynce to chyba powinien palic gume i na suchym
    asfalcie jak jest na jedynce i przy akurat srednich obrotach :-)


    J.


  • 14. Data: 2010-09-29 16:14:57
    Temat: Re: [ASB] Przyznaję rację kilku osobom.
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    śro, 29 wrz 2010 o 16:08 GMT, J.F. napisał(a):

    >>>> Test 4:
    >>>> Przyspieszenie od 0 do 100 km/h (tryb D z wciśniętym kick-down
    >>>> dla
    >>>> sprawdzenia, czy będzie skrzynka odcinała przed czerwonym polem
    >>>> na
    >>>> obrotomierzu),
    >>>> gaz w podłogę (kick-down), dupa w bok i po teście. :)
    >>> No ale zaraz - czemy w tescie3 na I dupa nie skoczyla w bok ?
    >>> :-)
    >>>
    >> A skąd ja to mam wiedzieć? :) Koła zmieliły kałuże, liście, czy
    >> co tam było i nie poszła dupa w bok, tylko troszkę na lewo i
    >> prawo rzuciło, ale delikatną kontrą go wyprowadziłem. W teście 4
    >> zbyt mocno poszła dupa w bok, krzywy asfalt, czyt nierówna
    >> przyczepność, czy coś, nie zagłębiam się, czasem tak jest z
    >> tylnym napędem jak startujesz na maxa, dobrze o tym wiesz.
    >
    > Ale taki potwor na jedynce to chyba powinien palic gume i na suchym
    > asfalcie jak jest na jedynce i przy akurat srednich obrotach :-)

    BMW 530 a ASB ciezko jest nawet na jedynce zabuksowac kolami na suchym
    asfalcie, jedyne co MI udalo sie osiagnac, to krotkie "piisk", ale kolami
    nie chcial zamielic...

    To samo nie jest mozliwe w moim obecnym MB C140 500, mimo 320KM nie da sie
    zamielic kolami na suchym asfalcie, ale to tez moze byc wina malego
    przelozenia jedynki, poniewaz na jedynce rozpedza sie do 70-80kmh

    Pozdrawiam
    Brzezi


  • 15. Data: 2010-09-29 16:57:06
    Temat: Re: [ASB] Przyznaję rację kilku osobom.
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-09-29 16:08, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Filip KK" <n...@n...pl> napisał w
    >> W dniu 2010-09-29 11:27, J.F. pisze:
    >>> Ten KD to co to jest - jakis przelacznik pod pedalem ze trzeba wcisnac
    >>> do dechy i jeszcze glebiej ?
    >> Ty tego nie wiesz? Nie wierzę :)
    >
    > Co samochod to przeciez inaczej moze byc, elektronika ma nieograniczone
    > mozliwosci, a jeszcze jakies przyciski sport, overdrive itp :-)
    >
    Heheh :) Jest przycisk pod pedałem gazu. :)

    >> Nie redukował do 3, tylko do 3. Przeczytaj ze zrozumieniem poprzedni
    >> przykład, który wyciąłeś. :)
    >
    > W poprzednim przykladzie nic nie pisales o trojce :-)
    > wiec zalozyzem ze sie kilka sekund meczyl na piatce.
    >
    Tam wyżej chyba jakąś literówkę popełniłem. Miało być "Nie redukował do
    4, tylko do 3." :) Nie nie, nie męczył się, od razu zredukował do 3.

    >>>> Test 3:
    >>>> Rozpędziłem się do ~15 km/h,
    >>>> wrzuciłem 2 bieg (tryb manual),
    >>>> wcisnąłem kick-down,
    >>>> skrzynia zredukowała bieg do 1.
    >>>> Test 4:
    >>>> Przyspieszenie od 0 do 100 km/h (tryb D z wciśniętym kick-down dla
    >>>> sprawdzenia, czy będzie skrzynka odcinała przed czerwonym polem na
    >>>> obrotomierzu),
    >>>> gaz w podłogę (kick-down), dupa w bok i po teście. :)
    >>> No ale zaraz - czemy w tescie3 na I dupa nie skoczyla w bok ? :-)
    >>>
    >> A skąd ja to mam wiedzieć? :) Koła zmieliły kałuże, liście, czy co tam
    >> było i nie poszła dupa w bok, tylko troszkę na lewo i prawo rzuciło,
    >> ale delikatną kontrą go wyprowadziłem. W teście 4 zbyt mocno poszła
    >> dupa w bok, krzywy asfalt, czyt nierówna przyczepność, czy coś, nie
    >> zagłębiam się, czasem tak jest z tylnym napędem jak startujesz na
    >> maxa, dobrze o tym wiesz.
    >
    > Ale taki potwor na jedynce to chyba powinien palic gume i na suchym
    > asfalcie jak jest na jedynce i przy akurat srednich obrotach :-)
    >
    Na manualnej skrzyni biegów, możesz mielić ile chcesz.. W automacie nie
    da się. Oczywiście zapiszczy, czasem nawet i zmieli ale gumy nie spalisz
    bez wciśniętego hamulca i wyciągniętych klocków z tyłu.


  • 16. Data: 2010-09-29 16:59:20
    Temat: Re: [ASB] Przyznaję rację kilku osobom.
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-09-29 16:14, Brzezi pisze:

    > BMW 530 a ASB ciezko jest nawet na jedynce zabuksowac kolami na suchym
    > asfalcie, jedyne co MI udalo sie osiagnac, to krotkie "piisk", ale kolami
    > nie chcial zamielic...
    >
    Zapewniam Cię, że się da zmielić :) Ale nie spalisz gumy...

    Zamielić ? Co to za wyraz? :P

    Może testowałeś 182 konny motor? One są troszkę słabsze.

    > To samo nie jest mozliwe w moim obecnym MB C140 500, mimo 320KM nie da sie
    > zamielic kolami na suchym asfalcie, ale to tez moze byc wina malego
    > przelozenia jedynki, poniewaz na jedynce rozpedza sie do 70-80kmh
    >
    Mój się rozpędza do około 50 na jedynce. Ale ciekawe jest, że nie możesz
    zmielić opon... A jakiej masz szerokości?

    Pozdrawiam


  • 17. Data: 2010-09-29 17:03:15
    Temat: Re: [ASB] Przyznaję rację kilku osobom.
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-09-29 16:03, Brzezi pisze:

    >>>> Test 1:
    >>>> Rozpędziłem się do około 70km/h,
    >>>> wrzuciłem tryb manual,
    >>>> wrzuciłem bieg 5-ty (obroty spadły do około 1100 obr/min.),
    >>>> wrzuciłem tryb D (obroty pozostały w tej samej pozycji),
    >>>> wcisnąłem gaz do dechy bez KD (i obserwowałem obrotomierz jak przyspiesza),
    >>>> po kilku sekundach automat zmienił bieg na 4 i po chwili na 5.
    >>>
    >>> To masz cos nie tak, automat powinien zredukowac do 4 NATYCHMIAST po
    >>> wcisnieciu zdecydowanym gazu
    >>>
    >> Domyśl się, że skoro miałem na 5-tce, przyspieszyłem i
    >> słyszałem/widziałem, że zmienił na 4 i potem na 5, to chyba zredukował
    >> NATYCHMIAST do 3, prawda? :)
    >
    > Moze za malo jasno opisales, jedak Twoje zeznania sugeruja ze, jechales na
    > 5, wcisnales gaz mocno, po kilu sekundach zmienil na 4 i po chwili znowu na
    > 5, czyli 5->4->5, o 3 biegu nic nie pisales...
    >
    Mam nadzieję, że wyjaśniłem i teraz jest wszystko jasne. :) Skoro
    jechałem na 5 biegu i potem zmienił na 4 i 5, to ciągnął do zamknięcia
    obrotomierza na 3. :) Mam filmiki, ale siedzę teraz na gprsie i bym
    wieki wysyłał.

    >>>> Test 2:
    >>>> Rozpędziłem się do 60km/h,
    >>>> wrzuciłem bieg 5 (w trybie manual),
    >>>> wcisnąłem gaz do dechy bez KD.
    >>>> Wynik: Rozpędzał się jak zółw.. Tak na oko na filmiku zajmuje mu to z 7
    >>>> sekund z 60 do 100 km/h.
    >>>
    >>> To potwirdza potrzebe i zasadnosc redukowania biegow podczas
    >>> przyspieszania, z czym sie tak burzliwie klociles i nie zgadales
    >>>
    >> Nie wiem po co powyższy komentarz?
    >
    > Komentarz odnosnie tego jak bardzo burzyles sie o zasadnosc stosowania
    > redukcji biegow, ze z racji tego ze masz diesla i duzy moment obrotowy nie
    > musisz redukowac bo masz "pierdolniecie", a tutaj sam potwierdzasz, ze bez
    > redukcji rozpedza sie jak zolw, co stoi w sprzecznosci z Twoimi poprzednimi
    > wypowiedziami:
    >
    Zgadza się.



    Pozdrawiam :)


  • 18. Data: 2010-09-29 17:15:45
    Temat: Re: [ASB] Przyznaję rację kilku osobom.
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    śro, 29 wrz 2010 o 16:59 GMT, Filip KK napisał(a):

    >> BMW 530 a ASB ciezko jest nawet na jedynce zabuksowac kolami na suchym
    >> asfalcie, jedyne co MI udalo sie osiagnac, to krotkie "piisk", ale kolami
    >> nie chcial zamielic...
    >>
    > Zapewniam Cię, że się da zmielić :) Ale nie spalisz gumy...

    Na suchym asfalcie nie udalo mi sie zabuksowac, tzn na pewno nie wiecej niz
    jeden orbot kola, wiec to jest pomijalne
    Opony byly mialy szerokosc 235

    >
    > Zamielić ? Co to za wyraz? :P
    >
    > Może testowałeś 182 konny motor? One są troszkę słabsze.

    Wersja 194KM

    >
    >> To samo nie jest mozliwe w moim obecnym MB C140 500, mimo 320KM nie da sie
    >> zamielic kolami na suchym asfalcie, ale to tez moze byc wina malego
    >> przelozenia jedynki, poniewaz na jedynce rozpedza sie do 70-80kmh
    >>
    > Mój się rozpędza do około 50 na jedynce.

    Tak, to jest strasznie denerwujace w dieslach, ze jedynka do 50, 2 do 80, 3
    do 120, tak przynajniej bylo w mojej 530

    > Ale ciekawe jest, że nie możesz
    > zmielić opon... A jakiej masz szerokości?

    Szerokosc opon 245, ale to raczej tez kwestia malego przelozenia biegow, 1
    do 80, 2 do 130, 3 chyba do 180 czy 200.

    Szczegolnie smieszne jest przyspieszanie, tak jak pisalem juz obok, jezeli
    nie wcisne gazu od razu do konca to rusza mi z 2 biegu, i od zera do 130 mozna
    przyspieszyc na
    jednym biegu :)

    Pozdrawiam
    Brzezi


  • 19. Data: 2010-09-29 17:19:07
    Temat: Re: [ASB] Przyznaję rację kilku osobom.
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-09-29 17:15, Brzezi pisze:

    >>> BMW 530 a ASB ciezko jest nawet na jedynce zabuksowac kolami na suchym
    >>> asfalcie, jedyne co MI udalo sie osiagnac, to krotkie "piisk", ale kolami
    >>> nie chcial zamielic...
    >>>
    >> Zapewniam Cię, że się da zmielić :) Ale nie spalisz gumy...
    >
    > Na suchym asfalcie nie udalo mi sie zabuksowac, tzn na pewno nie wiecej niz
    > jeden orbot kola, wiec to jest pomijalne
    > Opony byly mialy szerokosc 235
    >
    No to były za szerokie, w standardzie powinny być o szerokości 225. I
    takie też mam i zabuksuję więcej jak jeden obrót koła na suchym asfalcie.

    >> Zamielić ? Co to za wyraz? :P
    >>
    >> Może testowałeś 182 konny motor? One są troszkę słabsze.
    >
    > Wersja 194KM
    >
    No to j/w.

    >>
    >>> To samo nie jest mozliwe w moim obecnym MB C140 500, mimo 320KM nie da sie
    >>> zamielic kolami na suchym asfalcie, ale to tez moze byc wina malego
    >>> przelozenia jedynki, poniewaz na jedynce rozpedza sie do 70-80kmh
    >>>
    >> Mój się rozpędza do około 50 na jedynce.
    >
    > Tak, to jest strasznie denerwujace w dieslach, ze jedynka do 50, 2 do 80, 3
    > do 120, tak przynajniej bylo w mojej 530
    >
    Jakoś tak mniej więcej jest.. Mnie to specjalnie nie denerwuje, nie
    lubię wiertarek.

    >> Ale ciekawe jest, że nie możesz
    >> zmielić opon... A jakiej masz szerokości?
    >
    > Szerokosc opon 245, ale to raczej tez kwestia malego przelozenia biegow, 1
    > do 80, 2 do 130, 3 chyba do 180 czy 200.
    >
    To chyba powinna być wystarczająca szerokość, żeby zmielić gumę na
    wyłączonych systemach?

    > Szczegolnie smieszne jest przyspieszanie, tak jak pisalem juz obok, jezeli
    > nie wcisne gazu od razu do konca to rusza mi z 2 biegu, i od zera do 130 mozna
    przyspieszyc na
    > jednym biegu :)
    >
    Beka :)

    Pozdrawiam


  • 20. Data: 2010-09-29 17:40:02
    Temat: Re: [ASB] Przyznaję rację kilku osobom.
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    śro, 29 wrz 2010 o 17:19 GMT, Filip KK napisał(a):

    >>> Zapewniam Cię, że się da zmielić :) Ale nie spalisz gumy...
    >>
    >> Na suchym asfalcie nie udalo mi sie zabuksowac, tzn na pewno nie wiecej niz
    >> jeden orbot kola, wiec to jest pomijalne
    >> Opony byly mialy szerokosc 235
    >>
    > No to były za szerokie, w standardzie powinny być o szerokości 225. I
    > takie też mam i zabuksuję więcej jak jeden obrót koła na suchym asfalcie.

    Nie pamietam czy to w zwyklej wersji tez byl jeden z rozmiarow standardowy,
    ale to byla wersja M Pakiet, i tam to byl standardowy rozmiar

    >>>> To samo nie jest mozliwe w moim obecnym MB C140 500, mimo 320KM nie da sie
    >>>> zamielic kolami na suchym asfalcie, ale to tez moze byc wina malego
    >>>> przelozenia jedynki, poniewaz na jedynce rozpedza sie do 70-80kmh
    >>>>
    >>> Mój się rozpędza do około 50 na jedynce.
    >>
    >> Tak, to jest strasznie denerwujace w dieslach, ze jedynka do 50, 2 do 80, 3
    >> do 120, tak przynajniej bylo w mojej 530
    >>
    > Jakoś tak mniej więcej jest.. Mnie to specjalnie nie denerwuje, nie
    > lubię wiertarek.

    Ale to nie ma nic wspolnego z wiertarka badz nie, tylko z doborem
    przelozen, w MB tez to nie jest wertarka, zdecydowanie nie, a predkosci max
    na poszczegolnych biegach sa jakie sa :)

    >>> Ale ciekawe jest, że nie możesz
    >>> zmielić opon... A jakiej masz szerokości?
    >>
    >> Szerokosc opon 245, ale to raczej tez kwestia malego przelozenia biegow, 1
    >> do 80, 2 do 130, 3 chyba do 180 czy 200.
    >>
    > To chyba powinna być wystarczająca szerokość, żeby zmielić gumę na
    > wyłączonych systemach?

    Widocznie nie :) naped na tyl tez robi swoje, gdyby byl FWD to byloby duzo
    latwiej, ale duza waga samochodu 2.2t, szerokie opony i male przelozenia
    biegow mimo duzej mocy nie da sie zerwac przyczepnosci na suchym asfalcie


    Pozdrawiam
    Brzezi

strony : 1 . [ 2 ] . 3


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: