    From: Mario <m...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: ARM
    Date: Fri, 13 Jun 2014 23:20:03 +0200

    > Dzisiaj uaktualniłem swoją wiedzę na temat ARMów i mam takie wnioski:
    > 1) Faktycznie rozwój nastąpił dość duży, jeśli chodzi o wyposażenie "on
    > board"
    > 2) Zacząłem sobie czytać o tym STM32F429 i faktycznie lektura jest bardzo
    > wciągająca.
    >
    > Jednak zauważyłem, że producenci zdają sobię sprawę z możliwych problemów w
    > opanowaniu tematu "ręcznie".
    > Oferują najczęściej 2 rozwiązanie:
    > 1) with OS
    > 2) without OS (to chyba będzie składanie bibliotek)
> [...]

    Zastosowanie Pi wymusza na tobie rozwiązanie mechaniczne, które może ci
    z innych względów nie odpowiadać. Ja akurat robię kasety 2U z wsuwanymi
    kartami. Nijak mi Pi tu nie pasuje. Nawet jeśli można by go zmieścić na
    płytce to masz kanapkę która pod względem EMC będzie trudna do
    opanowania. Jak ktoś sobie chce odczytywać temperaturę czujnikiem na I2C
    to może nie ma to znaczenia. Natomiast przy czytaniu szybkiego
    przetwornika albo przy szybkiej komunikacji z FPGA to będą problemy.
    Poza tym jesteś skazany na gotowy moduł. Gdy im coś się odmieni za dwa
    trzy lata to jesteś w czarnej dupie. Nie ma czym ich zastąpić. Sam
    takiego modułu nie zrobisz bo nie kupisz procka. Poza tym, nie masz do
    niego dokumentacji tylko dostarczają API do obsługi GPIO.
    Jeśli już miałbym wykorzystać gotowe moduły to wybrałbym platformę
    microDAC.
    http://www.embedded-solutions.pl/products
    Też masz na tym linuksa, a w dodatku wydaje mi się, że znacznie lepiej
    udokumentowany procek arm i DSP.

    --
    pozdrawiam
    MD