  • Data: 2013-08-15 13:48:15
    Temat: Re: ADATA hd710
    Od: doomx <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-08-14 19:10, GAD ZombiE pisze:
    > Witam
    >
    > Za poradą z grupy, kupiłem właśnie dysk zewnętrzny na USB: ADATA HD710 1TB.
    > Testuję go właśnie w ten sposób, że wrzucam na niego większe partie
    > plików, potem próbuję odczytać i patrzę na efekty. Ogólnie działa, ale
    > zaniepokoiło mnie jedno zachowanie.
    > Co niedługi czas dysk staje w czasie zapisu lub odczytu na kilka sekund.
    > Przykładowo wrzucam plik 4GB na niego i średnio raz na pół minuty staje
    > na kilka sekund, w tym czasie nic się nie dzieje - lampka dysku
    > przestaje migać, system wyraźnie czeka na dysk, a po chwili znowu rusza
> [...]

    Niosę Wam kaganek wiedzy, bo Panowie błądzą w ciemności ;)
    Przydałaby się jakaś lektura nt działania USB. Wiele kontrolerów usb ma
    coś takiego jak wymuszony tryb uśpienia. Co określony okres, wynoszący x
    sekund, wyłączane jest zasilanie podpiętego urządzenia, nawet jeśli
    przesyłane są dane. Ma to związek z oszczędzaniem energii. Nie zależy to
    od wersji usb. Nie jest to też żadna awaria dysku czy kontrolera. Tak po
    prostu kontroler ma zapisane w programie. Skutkami ubocznymi są właśnie
    opóźnienia w odczycie i zapisie danych, ale może to też doprowadzić do
    błędu zapisu/odczytu. Program NoSleepHD powinien pomóc.
    http://nosleephd.codeplex.com/releases/view/24052