  • Data: 2013-08-15 14:29:23
    Temat: Re: ADATA hd710
    Od: GAD Zombie <g...@g...bez.spamu.art.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-08-15 13:48, doomx pisze:
    > Niosę Wam kaganek wiedzy, bo Panowie błądzą w ciemności ;)
    > Przydałaby się jakaś lektura nt działania USB. Wiele kontrolerów usb ma
    > coś takiego jak wymuszony tryb uśpienia. Co określony okres, wynoszący x
    > sekund, wyłączane jest zasilanie podpiętego urządzenia, nawet jeśli
    > przesyłane są dane. Ma to związek z oszczędzaniem energii. Nie zależy to
    > od wersji usb. Nie jest to też żadna awaria dysku czy kontrolera. Tak po
    > prostu kontroler ma zapisane w programie. Skutkami ubocznymi są właśnie
    > opóźnienia w odczycie i zapisie danych, ale może to też doprowadzić do
> [...]

    Brzmi ciekawie. Dasz radę wyjaśnić jeszcze od czego to zależy, że tak
    się dzieje? Wcześniej takich efektów nie zauważyłem. Dopiero przy tym
    dysku. Pendrive tak się nie zachowuje. Ten sam dysk wpięty do innego
    komputera też tak nie robi.
    Dlaczego na jednym komputerze i z jednym dyskiem widać ten efekt?

    G.