  • 51. Data: 2015-11-18 15:26:38
    Temat: Re: A gdybym jednak chciał kupić zastępnik żarówki...
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Tam jest wietrzenie bo zamiast w ogrzewanie kasa poszła w rekuperator. Ale nie w taki
    za 3 tysiące tylko w wielokrotnie droższy.

  • 52. Data: 2015-11-18 16:02:50
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Wednesday, November 18, 2015, 2:49:10 PM, you wrote:

    > 14 to jednak mniej niz 23. Grzanie potrzebne.
    > A u mnie nie ma zarowek :-)

    Telewizor, komputer, ludzie.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 53. Data: 2015-11-18 16:03:10
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > W nocy owszem, to powolne rozgrzewanie to nawet zaleta.
    > W dzien nie bardzo.
    > Ale swietlowki zapalaja sie dosc szybko, to wlasnie ledowe lampy nie
    > wiedziec czemu lubia miec zwoke rzedu sekundy.

    A u mnie odwrotnie, świetlówka ze zwłoką, LEDki natychmiast.

    > I to jest na tyle duzo, ze przeszkadza.

    To fakt, że czasem nie wiadomo, czy padły, czy im się jeszcze nie chce.

    > Natomiast swietlowki do kibelka czy lazienki sie po prostu nie nadaja -
    > kazde zapalanie im szkodzi, w efekcie krotko wytrzymuja - rok-dwa.
    > No - akurat tyle, ze mozna zareklamowac i pieniadze dostac z powrotem :-)

    Ja znalazłem na fajansie starą świetlówkę, ale zrobioną pod gwint E27 i... z
    tradycyjnym starterem (nawet cuś cyka jak starter i świetlówka miga), czy ma
    jakiś statecznik, to nie wiem. Ona właśnie na początku jest ciemna, a potem
    jaśnieje. Skoro byla wywalona (z początku zamierzałem pozyskać jej
    elektronikę), to nie szkoda będzie, popracuje sobie w miejsce żarówki, która
    się przepaliła.

    > W dodatku swiatla tam duzo nie trzeba, wiec LED pasuja ... choc w lazience
    > lubie miec jasno ...

    No, jak sobie czasem czytam przy... wiadomo, to też. Jak się usadowię na
    miejscu króla, to już na tyle świeci, że widoczność jest wystarczająca. :)

    --
    Telespamerzy:
    814605413 222768000 616285002 845383900 224093185 896510439 896126048

  • 54. Data: 2015-11-18 16:03:39
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello bronek,

    Wednesday, November 18, 2015, 3:06:54 PM, you wrote:

    > Podobno w domach ekologicznych grzanie niepotrzebne,
    > wystarczy samo ciepło które produkuje człowiek.
    > Tak mówili szpece. Sprawy metanu i jego
    > kumulacji w pomieszczeniu bez wietrzenia
    > już nie omawiali.

    Rekuperacja.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 55. Data: 2015-11-18 16:36:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ACMM-033" napisał w wiadomości grup

    >No, jak sobie czasem czytam przy... wiadomo, to też. Jak się usadowię
    >na miejscu króla, to już na tyle świeci, że widoczność jest
    >wystarczająca. :)

    Nawet nie o to chodzi - kibelek mam wydzielony i malutki, jasnosc
    zapewnia tam zarowka 40W, moze byc nawet 25W, i zastepcza LED bez
    problemu da sie znalezc.

    W lazience bylo 100W i tu juz problem pewien powstaje. Ale
    chinski/tajwanski przemysl dorosl i tez juz robi.

    Przy czym mam tam E27, wiec problem z wiekszymi mocami jest mniejszy.

    J.

  • 56. Data: 2015-11-18 17:57:26
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "bartekltg" <b...@g...com> wrote in message

    > Chwilowo testuje 13W diodową. Ładna, ale strasznie przekłąmuje kolory.
    > Trzeba było nie kupować 'noname' :-)

    nawet 'name' w rozsadnych pieniadzach rzadko maja deklarowane Ra>80

    ja mam kilkanascie takich http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=16761
    glownie ze wzgledu na mozliwosc sciemniania co nie jest czesto spotykana
    funkcja i nie widze roznicy miedzy nimi (3000K CRI 90+ jasność 1045lm)
    a halogenem osram 70W

    --
    http://db.org.pl/

  • 57. Data: 2015-11-19 09:17:15
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    > W lazience bylo 100W i tu juz problem pewien powstaje. Ale chinski/tajwanski
    > przemysl dorosl i tez juz robi.
    > Przy czym mam tam E27, wiec problem z wiekszymi mocami jest mniejszy.

    zawsze mozna tez zainwestowc pare zlotych w rozgaleznik

    http://allegro.pl/oprawka-rozdzielacz-rozgaleznik-la
    mp-e27-poczworna-i4994208269.html
    http://allegro.pl/adapter-rozgaleznik-zarowki-zarowk
    a-e27-i5781142442.html

    i polowac na wyprzedaze slabszych ledow w marketach, zarowki 3W i 5W bywaja
    tu i tam czesto za mniej niz zlotowka za Wat

    http://allegro.pl/zarowka-led-e27-6led-smd-kulka-3w-
    40w-240lm-ciepla-i5793107359.html

    --
    http://db.org.pl/

  • 58. Data: 2015-11-19 10:20:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "m4rkiz" napisał w wiadomości grup
> [...]
    > mniejszy.

    >zawsze mozna tez zainwestowc pare zlotych w rozgaleznik

    O widzisz, rozgladalem za czyms takim i nie widzialem, a trzeba bylo
    zaczac od allegro.

> [...]
    >bywaja
    >tu i tam czesto za mniej niz zlotowka za Wat

    240lm ... taa, jakies chinskie te odpowiedniki :-)

    Ale 4 takie moga byc dobre.

    J.

  • 59. Data: 2015-11-19 22:42:53
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 18 Nov 2015 13:14:06 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Skoro na zewnątrz jest 14 stopni, to co w tym dziwnego?

    Mieszkanie w bloku, środkowe, budynek po termomodernizacji. Do ogrzania
    ponad 40m2 wystarcza to, co dają dwie grube rury CO przechodzące przez
    łazienkę - nie są opomiarowane (ale ich temperatura nie jest zbyt
    wysoka). Kaloryfery odkręcam tylko w trakcie naprawdę sporych mrozów.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 60. Data: 2015-12-17 10:43:04
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Hehe.

    http://biznes.onet.pl/wiadomosci/ue/spisek-zarowkowy
    -producenci-oszukuja-w-sprawie-ich-wydajnosci/xjqdjy

    Żadna nowość - od dawna wiem, że odpowiednikiem żarówki 100W jest taka
    świetlówka, która ma napisane 'świeci jak 125W'...

    MJ