  • 61. Data: 2015-12-17 10:53:15
    Temat: Re: A gdybym jednak chciał kupić zastępnik żarówki...
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Michał Jankowski" <m...@f...edu.pl> napisał w wiadomości
    news:n4u03k$duf$1@news.agh.edu.pl...
    > Hehe.
    >
    > http://biznes.onet.pl/wiadomosci/ue/spisek-zarowkowy
    -producenci-oszukuja-w-sprawie-ich-wydajnosci/xjqdjy

    > Żadna nowość - od dawna wiem, że odpowiednikiem żarówki 100W jest taka
    > świetlówka, która ma napisane 'świeci jak 125W'...

    Wiesz, chińskie 125W = 100W według SI. :))

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 62. Data: 2015-12-17 11:52:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał Jankowski" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >taka
    >świetlówka, która ma napisane 'świeci jak 125W'...

    Kazdy orze jak moze, poki w granicach tolerancji, to sie nie ma co
    dziwic.
    Poczytaj np przekrojach kabli energetycznych.

    Akurat w swietlowkach powodow do oszczedzania wielkich nie ma -
    swietlowka 20W kosztuje producenta pewnie tyle samo co 15W.
    Tylko pozniej moze byc problem, ze trzeba gorsza klase energetyczna
    wpisac, albo w ogole nie dopuszczone do sprzedazy, to powinny miec
    minimum 60lm/W.
    W LED wiadomo - chcialoby sie tych LED dac jak najmniej i napisac
    "zastepuje 100W zarowke"

    Ale ciekawostka
    http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?ur
    i=OJ:L:2009:076:0003:0016:PL:PDF
    strona 10, tabela 6

    100W Deklarowana moc równoważnej żarówki
    Znamionowy strumień świetlny lampy lm:

    1398 Kompaktowa lampa fluorescencyjna
    1326 Żarówka halogenowa
    1521 LED i inne lampy

    Widac lumen lumenowi nie rowny i sa halogenlumeny, rteclumeny i
    LEDlumeny, i o tym nawet w Komisji wiedza ...

    Tak z ciekawostek - o ile Osram 1600lm swieci jasno, to Gold/polux
    1600lm jakby troche slabiej.
    Ale tenze Osram ma 6500K, a Polux 2700, moze stad wrazenie.

    J.

  • 63. Data: 2015-12-17 11:58:07
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    bartekltg wrote:

    > A ostatnio kombinują (a może bardziej - reklamują) by ogrzewać tak
    > nie drób, a ludzi.

    Od lat z uporem maniaka powtarzam, że powinno się grzać grzejnikami
    zbudowanymi z procesorów, np. Pentium 4. Ciepłu wszystko jedno, czy
    powstało z drutu oporowego, czy z krzemu, a moc obliczeniową można
    sprzedawać.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 64. Data: 2015-12-17 12:34:48
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 17 Dec 2015 11:58:07 +0100
    doszła do mnie wiadomość <n4u4fv$hdi$1@node1.news.atman.pl>
    od Piotr Wyderski <p...@n...mil> :

> [...]
    >zbudowanymi z procesorów, np. Pentium 4. Ciepłu wszystko jedno, czy
    >powstało z drutu oporowego, czy z krzemu, a moc obliczeniową można

    Można się dogrzewać koparką Bitcoinów, pobiera taka jakieś 550W, a i
    Bitcoin czasami wleci.

    --
    Całujmy wszyscy dupę Henryka.
    http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,1546

  • 65. Data: 2015-12-17 15:07:24
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    yabba napisał(a) :
    > Użytkownik "Michał Jankowski" <m...@f...edu.pl> napisał w wiadomości

    -producenci-oszukuja-w-sprawie-ich-wydajnosci/xjqdjy

    > Wiesz, chińskie 125W = 100W według SI. :))

    Szczęściarz. Ja mogę powiedzieć, że chińskie 20 wa-tsu = 6 W SI.
    Taka teraz norma.

    Zbyszek
    PGP key: 0xE09DDDC1

  • 66. Data: 2015-12-17 15:45:14
    Od: Czarek Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 17.12.2015 o 11:58, Piotr Wyderski pisze:

> [...]
    > zbudowanymi z procesorów, np. Pentium 4. Ciepłu wszystko jedno, czy
    > powstało z drutu oporowego, czy z krzemu, a moc obliczeniową można

    Jak masz ogrzewanie elektryczne to można. No i kwestia czy to zima czy
    lato. Równierz strefa klimatyczna jest tu ważna, w Afryce raczej nie
    jest wszystko jedno.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 67. Data: 2015-12-17 15:47:34
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Grzanie żarówkami to absurd ekonomiczny przede wszystkim.

    Pomijając absurdalność sytuacji, by robić to *celowo*
    (sprawdzić, czy nie ksi^H^H^Hkurnik), to prądowi jest
    bez znaczenia, na czym wytraci energię, więc można to
    ciepło odpadowe wykorzystać. A sporo osób grzeje
    mieszkania prądem -- czemu więc żarówka zła, a grzejnik dobry?

    Pozdrawiam, Piotr

  • 68. Data: 2015-12-17 15:49:52
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    b...@g...com wrote:

    > Pewnie nie, jaki może być wniosek?

    Że trzeba tam dookoła ponastawiać szklarni i wykorzystać
    ciepło odpadowe do upraw.

    > Pojecia nie mam na jakie odległości można pompować
    > parę rurami.

    A po co parę, zamiast gorącej wody?

    Pozdrawiam, Piotr

  • 69. Data: 2015-12-17 15:55:18
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Czarek Grądys wrote:

    > Jak masz ogrzewanie elektryczne to można. No i kwestia czy to zima czy
    > lato.

    Na Ziemi gdy jest lato, to na przeciwległej półkuli jest zima. :-)

    > Równierz strefa klimatyczna jest tu ważna, w Afryce raczej nie
    > jest wszystko jedno.

    Im z kolei można sprzedać lodówki absorpcyjne z warnikami grzanymi
    Pentium. :-)

    Pozdrwiam, Piotr

  • 70. Data: 2015-12-17 16:56:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Wyderski" napisał w wiadomości
    b...@g...com wrote:
    >Że trzeba tam dookoła ponastawiać szklarni i wykorzystać
    >ciepło odpadowe do upraw.

    No coz, wroclawska EC chce za cieplo ok 33zl/GJ.
    Stawka wydaje mi sie niezbyt oplacalna, ale moze hurtowi odbiorcy moga
    liczyc na znizki.

    http://www.sadyogrody.pl/warzywa/102/citronex_placi_
    2_mln_zl_miesiecznie_za_ogrzanie_jednej_szklarni_w_b
    ogatyni,342.html
    ale niech Cie tytul nie zmyli ...
    http://www.pl.citronex.pl/blog/2015/02/27/ctronex-gr
    oup-stawia-na-najwyzsza-jakosc-pomidorow/

    jak w szklarni co kawalek lampa 1000W, to sie zastanawiam czy im
    jakies cieplo odpadowe potrzebne...

    http://www.pl.citronex.pl/blog/2014/06/30/gigantyczn
    e-szklarnie-w-bogatyni-wszystko-idzie-wedlug-planow/
    o ogrzewaniu ani slowa, instalacji tez nie widac.

    Pod Siechnicami tez maja szklarnie ... swiatlo widac tam z daleka.

    P.S. http://www.citronex.eu/nasze-branze/stacje-paliw/
    No to tym bardziej sie zastanawiam czy im cieplo po 33zl/GJ potrzebne
    :-)

    >A po co parę, zamiast gorącej wody?

    Para jednak mniejszy opor przy przeplywie daje. I mniej trzeba
    pompowac. I rura mniej obciazona.
    I temperatura wyzsza (zaleta dla jednych, wada dla strat).
    Ale w wiekszosci pompuja jednak wode ...

    J.