  • Data: 2011-07-08 18:56:00
    Temat: Re: 60D vs D7000 pytanie dla userów i fanów tabelek ;-)
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 8 Jul., 20:05, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> wrote:

    > Raczej różnic w kompresji obrazu przez aparaty. Poza tym D700 ma 12Mpx,
    > a 60D ma 18Mpx, więc nawet gdyby nie było wyższej faktycznej
    > rozdzielczości obrazu liczonej w liniach na milimetr, to 60D przy takim
    > samym algorytmie i stopniu kompresji da "cięższe" pliki jpg.

    mowimy o 7000d , sorry jak czesto u nie bywa blad maszynowy , ale to
    wynika z kontekstu o jakim aparacie mowimy.

    kompresja jpeg jest kompresja znormalizowana.
    oczywiscie porownuje sie obrazy komprymowane w tym samym stopniu
    inaczej to nie mialoby sensu ( i tylko uwzglednia sie zapis obrazu ,
    header i wszystko co nie jest obrazem zostaje odrzucone).
    to zdjecia czarno-bialej tablicy zdjeciowej.
    ten plik musi "wazyc" wiecej , ktory zawiera wiecej szczegolow.
    bardzo skuteczna metoda do kompleksowej oceny rozdzielczosci obrazu -
    niejako integrujaca wynik.

    to nie jest moj wymysl , takie dane sa przytaczane przez niektore
    laboratoria.

    > W związku z powyższym nie sądzę, aby twoja metoda miała jakieś
    > praktyczne odzwierciedlenie w rzeczywistości.
    > ( poniżej piszesz o D7000, więc do końca nie wiem, gdzie się pomyliłeś,
    > tak czy inaczej nadal D7000 ma mniej pikseli na matrycy niż 60D i tym
    > samym moja argumentacja utrzymuje ważność).

    poniewaz 60d ma wiecej pixeli winen miec takze wieksza rozdzielczosc.
    wieksza wielkosc pliku zdjeciowego tablicy testowej potwierdza to.
    jest tablica bardziej rozdzielczo zapisana - to przeciez zasluga
    rowniez wiekszej liczby pixeli ( zapisywany jest zawsze obraz calej
    tablicy, czyli rozna skala odwzorowania dla roznych formatow) ) .
    przy czym to nie musi byz zaleznosc wprost.

    gdyby c60d mimo wiekszej liczby pixeli zarejestrowal mniej szczegolow
    ( np marnym obiektywem) to plik bylby mniejszy.

    jesli z dwoch aparatow o tej samej l pixeli uzyskasz rozna wielkosc
    plikow jpeg tej samej tablicy testowej , to bardziej rozdzielczy jest
    obraz z wiekszego pliku.
    Taka jest kompresja jpeg.

    z tym ze tak wyrazonej rozdzielczosci nie mozna wprost przeliczyc na
    rozdzielczosc obrazu np w liniach na mm.
    sluzy ona jedynie celom porownawczym.
    zauwaz ze ze zmiana ISO zmienia sie rowniez wielkosc pliku JPEG ( raw
    jest taki sam) , na ogol ze wzrostem iso spada rozdzielczosc
    odwzorowania obrazu - spada wielkosc pliku , ilosc px jest wciaz ta
    sama , ale sa one miedzy soba mniej zroznicowane , tzn zapisuja mniej
    roznic w szczegolach , a wiec mniejsza rozdzielczosc obrazu-
    Posrednio na podstawie wielkosci pliku wnosisz calkiem skutecznie o
    rozdzielczosci obrazu.

    aha rozdzielczosc tej w tej formie zapisu jak zrobilem jest w MB ,
    zauwazylem ze nie dopisalem trzech miejsc po przecinku ( zapis
    ksiegowy) .