    From: Janko Muzykant <j...@w...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: 500D vs 50D
    Date: Tue, 26 Jan 2010 11:32:26 +0100
    <hjfr6r$u5g$1@news.onet.pl> <hjfrv7$n0$1@news.onet.pl>
    <hjhu1t$cpr$1@news.onet.pl> <hjhv72$fv2$1@news.onet.pl>
    <b...@e...googlegroups.com>
    <hji0gh$j95$2@news.onet.pl>
    <0...@h...googlegroups.com>
    <hjjgpm$qar$1@news.onet.pl> <hjjvjb$5hh$1@news.onet.pl>
    <9...@u...googlegroups.com>
    <hjkc4v$a1r$2@news.onet.pl>
    <9...@2...googlegroups.com>
    <hjl06p$7gh$1@news.onet.pl> <hjmegg$lbu$1@inews.gazeta.pl>

    kamil pisze:

    > Tu sie troche zapedziles chyba. Ten sam obiektyw podpiety do 5 roznych
    > body, z kazdym da inna "kolorystyke". Nie wspominajac juz o dziesiatkach
    > kombinacji ustawien przestrzeni barwnej i nasycenia w kazdej puszcze,
    > czy takim banale jak balans bieli.

    Sorry, ale koloryzowanie zdjęć przez obiektyw skończyło się dziesiąt lat
    temu. Nieco pośrednio może to wynikać z rozproszeń światła wewnątrz i tu
    im gorszej jakości powłoki i więcej soczewek tym większy ma udział ten
    czynnik objawiający się w dyfuzji świateł czyli także podbarwianiu
    dominującym kolorem (zwykle niebieskawym tłem w większości ujęć
    plenerowych).
    Moglibyśmy teoretyzować, że większe pole krycia także ma jakiś wpływ, bo
    część obrazu pada na ścianki komory matrycy, które doskonale wyczernione
    nie są.

    Dobrze te wszystkie problemy wychodzą przy hdrach, ale nie takich
    pstrykach, gdzie technika niczemu nie służy, tylko przy co najmniej
    nastu EV (np. zdjęcie żarówki z otoczeniem tak, by nie było przepalone).
    Spadek kontrastu i podbarwienia są bardzo duże.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl