eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody-27,8 i pekl mi lancuch rozrzadu...Re: -27,8 i pekl mi lancuch rozrzadu...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    s.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed00.sul.t-online.de!t-online.de!border2.nntp.
    dca.giganews.com!nntp.giganews.com!nx02.iad01.newshosting.com!209.197.12.242.MI
    SMATCH!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc
    -01.news.neostrada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!not-for-mail
    From: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: -27,8 i pekl mi lancuch rozrzadu...
    Date: Tue, 26 Jan 2010 23:56:00 +0000 (UTC)
    Organization: media
    Lines: 29
    Message-ID: <s...@d...media-lab.com.pl>
    References: <hjm3km$f3a$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <hjm8vs$1pn9$1@news.mm.pl>
    <hjmd51$qg$1@mx1.internetia.pl> <hjmf1e$693$1@news.man.bydgoszcz.pl>
    <hjmg7o$d5e$1@mx1.internetia.pl> <hjmhj9$6uu$1@news.man.bydgoszcz.pl>
    <hjmiem$i51$1@mx1.internetia.pl> <hjmie9$73d$2@news.man.bydgoszcz.pl>
    <hjmj1i$mgp$1@mx1.internetia.pl> <hjmk5t$7fl$1@news.man.bydgoszcz.pl>
    <hjmkdu$n7$2@mx1.internetia.pl> <hjmlpe$7sc$1@mx1.internetia.pl>
    <hjmmpj$jq5$1@inews.gazeta.pl> <hjmnet$92m$1@mx1.internetia.pl>
    <hjmoe8$520$1@news.onet.pl> <hjmrlh$g0c$1@news.onet.pl>
    <hjmsbd$i0m$1@news.onet.pl> <hjmt5o$t2d$1@mx1.internetia.pl>
    <s...@d...media-lab.com.pl>
    <hjn0b0$a98$1@mx1.internetia.pl>
    NNTP-Posting-Host: hq.media-lab.com.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: nemesis.news.neostrada.pl 1264550160 5437 83.3.137.42 (26 Jan 2010 23:56:00
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 26 Jan 2010 23:56:00 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/0.9.8.1pl1 (Debian)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2250381
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia 26.01.2010 WIHEDCNF <2...@h...nl> napisał/a:
    >
    > Wracając do łańcucha - zjawisko które opisałeś pewnie występuje i to
    > pomimo napinacza. Łatwo to zaobserwować na przykładzie łańcucha
    > rowerowego, gdzie zjawisko jest aż przerysowane - "góra" łańcucha
    > napięta a "dół" może w zasadzie zwisać. Jedno małe ale - jeśli
    > oderwiesz napędzane koło roweru od podłoża, to przy jego rozpędzaniu
    > na powno włożysz więcej siły, niż w późniejszym nawet szybkim
    > jednostajnym kręceniu, tyle, że w tym przypadku znaczącą rolę odgrywa
    > olbrzymi moment bezwładności całego koła - zastanów się co się stanie
    > gdy zdejmiesz szprychy i obręcz - moim zdaniem nie będziesz nawet w
    > stanie zauważyć różnicy wielkości sił potrzebnych do rozpędzenia a
    > następnie utrzymania obrotów samej piasty.

    To rozumiem z bezwładnością, ale mi chodziło o szybkość rozchodzenia
    się fali mechanicznej - przy stałych obrotach, a przy nagłej jej
    zmianie. W przypadku przyspieszania obrotów silnika przez łańcuch
    przykazywany jest jakiś moment ciągnący, większy niż przy obrotach
    jednostajnych. Gdyby wyeliminować z modelu tarcie i dać nieważkość
    rozrządu, to właściwie ruch jednostajny i spoczynek by się niczym
    nie różnił. W przypadku przyspieszenia jednak informacja o przyłożeniu
    siły rozejdzie się z prędkością dźwięku, co musi rozciągnąć łańcuch
    niezależnie czy wałek coś waży czy nie i czy tarcie jest czy go nie ma.

    --
    "A cóż to za sens kupować samochód, żeby jeździć po asfalcie?
    Tam, gdzie jest asfalt, nie ma nic ciekawego, a gdzie jest
    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".
    Strugaccy - Poniedziałek zaczyna się w sobotę.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: