eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › 140km/h na autostradach w PL
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 199

  • 91. Data: 2010-11-04 21:58:26
    Temat: Re: 140km/h na autostradach w PL
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 04 Nov 2010 20:57:46 +0100 osobnik zwany Bydlę
    wystukał:

    > Nie prędkość zabija, a idiota za kierownicą, nie rozumiejący
    > konsekwencji swoich działań.

    powiem więcej, zabija gwałtowne jej wytracenie (*)

    (*)patrz stopka :)


    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett


  • 92. Data: 2010-11-04 22:52:35
    Temat: Re: 140km/h na autostradach w PL
    Od: "Axel" <a...@o...niespamuj.pl>


    "Artur Maśląg" <f...@p...com> wrote in message
    news:iaughh$t2v$1@news.onet.pl...
    >
    > 11-letnia Nubira 1.6 to nie kilkunastoletnia Astra nawet ta 1.6 z mocą
    > całych 75KM o wadze 1100kg. Nubira miała 106KM i jakieś 1250kg.
    > To owszem, dość sprawnie się poruszało.

    Byla mowa o nastoletnim aucie, w ostatnim przykladzie z silnikiem 1.6. I nie
    _poruszalo_, tylko porusza ;-P
    A w odpowiedzi do Cavallina podalem przyklad auta, ktore z silnikiem 1.4
    rozpedzalo sie w 95 roku do 180 licznikowych. I to auto raczej z dolnej
    polki.

    >
    >>> I bez ruchu byłby problem ze zrobieniem takiej średniej.
    >>
    >> No, swoim bym sie pokusil. Ale jadac tam gdzie mozna 190-200 po
    >> niemieckich
    >> autostradach (poprzednim autem, z silnikiem 1.8) mialem srednia"tylko"
    >> 150km/h (za to na 600km trasy).
    >
    > I co miało wyniknąć z takiego eksperymentu w kontekście średniej
    > 160km/h na polskich autostradach?

    Nie zrozumiales? Napisalem, ze swoim moze bym taka srednia wyciagnal (silnik
    2.2). Ale slabszym autem raczej ciezko.

    --
    Axel


  • 93. Data: 2010-11-04 23:09:13
    Temat: Re: 140km/h na autostradach w PL
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-11-04 22:52, Axel pisze:
    (...)
    > Byla mowa o nastoletnim aucie, w ostatnim przykladzie z silnikiem 1.6. I
    > nie _poruszalo_, tylko porusza ;-P

    Wcale mnie to nie dziwi. Wynalazki Daewoo całkiem sprawnie się
    poruszały.

    > A w odpowiedzi do Cavallina podalem przyklad auta, ktore z silnikiem 1.4
    > rozpedzalo sie w 95 roku do 180 licznikowych. I to auto raczej z dolnej
    > polki.

    Nie problem znaleźć takie, którym się to udawało.

    >>>> I bez ruchu byłby problem ze zrobieniem takiej średniej.
    >>>
    >>> No, swoim bym sie pokusil. Ale jadac tam gdzie mozna 190-200 po
    >>> niemieckich
    >>> autostradach (poprzednim autem, z silnikiem 1.8) mialem srednia"tylko"
    >>> 150km/h (za to na 600km trasy).
    >>
    >> I co miało wyniknąć z takiego eksperymentu w kontekście średniej
    >> 160km/h na polskich autostradach?
    >
    > Nie zrozumiales?

    Wręcz przeciwnie. Jeśli już, to chyba Ty masz z tym problem, skoro
    taką argumentację przedstawiasz. Czytałeś w ogóle cały wątek i czym
    była tak naprawdę dyskusja?

    > Napisalem, ze swoim moze bym taka srednia wyciagnal
    > (silnik 2.2). Ale slabszym autem raczej ciezko.

    Ano właśnie. Sam sobie odpowiedziałeś na ewentualne problemy ze
    zrozumieniem omawianego zagadnienia.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.


  • 94. Data: 2010-11-04 23:11:25
    Temat: Re: 140km/h na autostradach w PL
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "pm" <x...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:iav1rh$8f0$1@news.net.icm.edu.pl...
    >>> Odstęp między samochodami zmienia się nieliniowo względem prędkości i
    >>> stąd bierze się jakaś prędkość optymalna pod względem przepustowości.
    >>
    >> Nie - to jest prędkość optymalna pod względem bezpieczeństwa.
    >> Przy pozostawieniu tych samych odstępów, przepustowość jest tym większa,
    >> czym większa jest prędkość.
    >>
    > oczywiście w teorii tak
    > zauważ, że jezeli przy np 100km/h utrzymujesz odstęp od poprzedzającego
    > cię samochodu 5m
    > to żeby zachować tą samą (wcale nie większą) przepustowość przy 200km/h
    > musiałbyś jechac 10m za kimś.
    > rzyczę powodzenia ;-)

    Nie wiem co robisz, ale teoretyzujemy tylko.
    I taki odstęp ma tyle samo sensu co 70 na autostradzie.
    Czysto teoretyczną.
    Ale zmienia teoretyczne rozważania o przepustowości.


  • 95. Data: 2010-11-04 23:14:37
    Temat: Re: 140km/h na autostradach w PL
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 04 Nov 2010 20:33:50 +0100 osobnik zwany pm wystukał:

    >>> Odstęp między samochodami zmienia się nieliniowo względem prędkości i
    >>> stąd bierze się jakaś prędkość optymalna pod względem przepustowości.
    >>
    >> Nie - to jest prędkość optymalna pod względem bezpieczeństwa. Przy
    >> pozostawieniu tych samych odstępów, przepustowość jest tym większa,
    >> czym większa jest prędkość.
    >>
    > oczywiście w teorii tak
    > zauważ, że jezeli przy np 100km/h utrzymujesz odstęp od poprzedzającego
    > cię samochodu 5m
    > to żeby zachować tą samą (wcale nie większą) przepustowość przy 200km/h
    > musiałbyś jechac 10m za kimś.
    > rzyczę powodzenia ;-)

    w niemczech za takie "odstępy" masz z głowy prawko na wiele lat




    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett


  • 96. Data: 2010-11-04 23:16:19
    Temat: Re: 140km/h na autostradach w PL
    Od: Adam 'Chloru' Drzewososki <k...@c...net>

    Dnia 04.11.2010 Krzysiek Kielczewski <k...@g...com> napisał/a:
    > On 2010-11-04, Agent <w...@o...ue> wrote:
    >> NIe wiem skąd te dane ale śmiem w nie bardzo wątpić. Polacy nie mają
    >> wypasionych fur (sporo to auta do 1.6) które ledwo lub wcale nie osiągają
    >> 160 km/h a żeby zrobić taką średnią to trzeba jeszcze ciut więcej jechać.
    >
    > LOL. Piętnastoletni dupowóz z silnikiem 1.4 osiąga 180...

    Li-czni-ko-we.

    --
    ___________________________________________
    Chloru ** XU10J4RS ** chloru at chloru net


  • 97. Data: 2010-11-04 23:23:40
    Temat: Re: 140km/h na autostradach w PL
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-11-04 16:32, Cavallino pisze:
    > Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
    > news:4cd2cc78$0$21003$65785112@news.neostrada.pl...
    >> W dniu 2010-11-04 15:39, Cavallino pisze:
    >>
    >>>> Przepustowość to ilość przejeżdżających samochodów w czasie.
    >>>
    >>> Przejeżdżających CO?
    >>> Autostradę, czy jakiś punkt na niej?
    >>> Bo obawiam się, że właśnie na tym polega nieporozumienie.
    >>
    >> Przepustowość to liczebność w czasie, czyli mierzona w punkcie.
    >
    > To jest przepustowość punktu.
    > A ja mówię o przepustowości autostrady.

    To zawsze będzie ta sama wartość niezależnie od tego gdzie przepustowość
    jest mierzona.
    W każdym fragmencie sieci drogowej ilość wjeżdżających i wyjeżdżających
    jest stała. I ta ilość w czasie to właśnie przepustowość. Czy to jeden
    odcinek, czy cała sieć - sposób liczenia będzie taki sam.

    Przepustowość to jest dość ścisłe pojęcie bez względu czy mówimy o sieci
    drogowej, wodociągowej czy informatycznej.

    A przepustowość maksymalna to ta wielkość przy której iloraz prędkości
    pojazdu do odstępu między nimi jest maksymalny.
    A wbrew temu co piszesz funkcja odstępu w zależności od prędkości nie
    jest stała. Jest raczej potęgowa z potęgą trochę mniejszą niż 2 i
    różnymi innymi ograniczeniami.


  • 98. Data: 2010-11-04 23:33:22
    Temat: Re: 140km/h na autostradach w PL
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
    news:

    > To zawsze będzie ta sama wartość niezależnie od tego gdzie przepustowość
    > jest mierzona.

    Nie.
    Autostrada ma ograniczoną pojemność, więc ma znaczenie ilość samochodów
    która przebywa na niej NARAZ i czas w którym przebywają.
    W punkcie moga przebywać tylko 4.


    > W każdym fragmencie sieci drogowej ilość wjeżdżających i wyjeżdżających
    > jest stała.

    Owszem, ale czas wjeżdżania jest niestały.
    Jeśli raz się wjeżdża przez 2 s, a drugi przez 1 s, to przepustowość
    dłuższego odcinka (czyli większego przedziału czasu) w tym drugim przypadku
    mnożysz razy dwa.

    > Przepustowość to jest dość ścisłe pojęcie

    Zależy o jakiej przepustowości mówimy.

    > A przepustowość maksymalna to ta wielkość przy której iloraz prędkości
    > pojazdu do odstępu między nimi jest maksymalny.

    Odstęp między pojazdami nie wynika z prędkości, tylko z innych uwarunkowań,
    więc należy go pominąć.

    > A wbrew temu co piszesz funkcja odstępu w zależności od prędkości nie jest
    > stała.

    Oczywiście i jest daną z innego równania.


  • 99. Data: 2010-11-04 23:33:53
    Temat: Re: 140km/h na autostradach w PL
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 04 Nov 2010 16:32:02 +0100 osobnik zwany Cavallino
    wystukał:

    > Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
    > news:4cd2cc78$0$21003$65785112@news.neostrada.pl...
    >>W dniu 2010-11-04 15:39, Cavallino pisze:
    >>
    >>>> Przepustowość to ilość przejeżdżających samochodów w czasie.
    >>>
    >>> Przejeżdżających CO?
    >>> Autostradę, czy jakiś punkt na niej? Bo obawiam się, że właśnie na tym
    >>> polega nieporozumienie.
    >>
    >> Przepustowość to liczebność w czasie, czyli mierzona w punkcie.
    >
    > To jest przepustowość punktu.
    > A ja mówię o przepustowości autostrady.

    zdefiniuj co to jest.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett


  • 100. Data: 2010-11-05 00:45:05
    Temat: Re: 140km/h na autostradach w PL
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-11-04 23:33, Cavallino pisze:

    >> Przepustowość to jest dość ścisłe pojęcie
    >
    > Zależy o jakiej przepustowości mówimy.

    Przepustowość (czegokolwiek) to pojęcie zdefiniowane tak jak dodawanie.
    Nie ma "jakiś" różnych przepustowości.

    Są dwa odrębne parametry każdej sieci - przepustowość i opóźnienie.
    Domyślam się że intuicyjnie próbujesz oba powiązać w jakiś jeden, ale to
    się nie uda - nie ma jednego parametru zawierającego obie wartości i
    dlatego operuje się na obu.
    Oczywiście obie są miarami jakości sieci, ale są to odrębne parametry.

    Dla drogi będzie to właśnie przepustowość (podawana w pojazdach na
    godzinę) i prędkość średnia w km/h. Do tego funkcja uzależniająca jedno
    od drugiego, bo przy małym ruchu na drodze można uzyskać wyższe
    prędkości średnie niż przy dużym ruchu.


    >> A przepustowość maksymalna to ta wielkość przy której iloraz prędkości
    >> pojazdu do odstępu między nimi jest maksymalny.
    >
    > Odstęp między pojazdami nie wynika z prędkości

    Obserwacja jakiejkolwiek drogi pokazuje że jesteś w błędzie.

    Zarówno odstęp wynika z prędkości jak i prędkość wynika z odstępu.
    Zresztą sam się grzecznie do tej zależności stosujesz i dlatego w korku
    kulasz się 10km/h, a przy małym ruchu jedziesz szybko.
    A zależy to właśnie od prędkości poprzedzającego pojazdu i odległości do
    niego.



strony : 1 ... 9 . [ 10 ] . 11 ... 20


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: