  • 1. Data: 2010-11-03 20:50:38
    Temat: Dwa zbiorniki/butle do gazu LPG - mozna?
    Od: "TIM" <t...@b...o_n_e.t.pl>

    Witam
    Chce zalozyc dwa zbiorniki do auta dostawczego na LPG.
    Prosze o informacje czy dozwolone jest montowanie wiecej niz jednej butli do
    gazu LPG? W instalacjach CNG zwykle jest kilka butli.
    Jak takie zbiorniki polaczyc?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-11-03 22:46:51
    Temat: Re: Dwa zbiorniki/butle do gazu LPG - mozna?
    Od: p0li <p...@p...onet.pl>

    O->Dnia 2010-11-03 20:50:38 niejaki TIM napisał:
> [...]
    > Prosze o informacje czy dozwolone jest montowanie wiecej niz jednej butli do
    > gazu LPG? W instalacjach CNG zwykle jest kilka butli.

    nie wiem jak teraz - ale kiedyś można było bez problemu - kolega kiedyś
    miał bodajże suburbana z dwiema setkami

    > Jak takie zbiorniki polaczyc?

    równolegle (trójnikiem)

    --
    P0zdrawiam
    p0li

  • 3. Data: 2010-11-03 22:57:46
    Od: "TIM" <t...@b...o_n_e.t.pl>

    Użytkownik "p0li" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > nie wiem jak teraz - ale kiedyś można było bez problemu - kolega kiedyś
    > miał bodajże suburbana z dwiema setkami

    > równolegle (trójnikiem)

    A wlew do tankowania jeden czy dwa?

  • 4. Data: 2010-11-03 23:01:10
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 03 Nov 2010 22:57:46 +0100 osobnik zwany TIM wystukał:

    miałem Villagera z dwoma butlami.
    połaczone trójnikiem, wlew jeden.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 5. Data: 2010-11-04 00:23:48
    Od: p0li <p...@p...onet.pl>

    O->Dnia 2010-11-03 22:57:46 niejaki TIM napisał:
    > Użytkownik "p0li" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A wlew do tankowania jeden czy dwa?

    jak sa połączone trójnikiem to jak lejesz do jednej leci i do drugiej więc
    wlew wystarczy jeden

    ale zawsze mozesz zrobić dwa - jeden z prawej jeden z lewej - wygodne przy
    tankowaniu ;)

    --
    P0zdrawiam
    p0li

  • 6. Data: 2010-11-04 07:44:00
    Od: "Tulipson" <t...@b...o_n_e.t.pl>

> [...]
    > wlew wystarczy jeden
    >
    > ale zawsze mozesz zrobić dwa - jeden z prawej jeden z lewej - wygodne przy

    Ale sa jeszcze zawory i nie sadze aby gas swobodnie miedzy butlami sie
    przemieszczal

  • 7. Data: 2010-11-04 10:30:43
    Od: p0li <p...@p...onet.pl>

    O->Dnia 2010-11-04 07:44:00 niejaki Tulipson napisał:
    > Użytkownik "p0li" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ale sa jeszcze zawory i nie sadze aby gas swobodnie miedzy butlami sie
    > przemieszczal

    no masz rację - więc albo dwa wlewy - albo instalacja wlewowa też na
    trójniku - ale to już bardziej niebezpieczne własnie ze względu na brak
    zaworów w butli na linii tankowania (sa tylko zawory kulkowe w przyłaczu)
    gdyby pękła jakaś rurka to ucieknie gaz z obu butli

    --
    P0zdrawiam
    p0li

  • 8. Data: 2010-11-04 13:25:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > przyłaczu)
    > gdyby pękła jakaś rurka to ucieknie gaz z obu butli

    Zaraz zaraz - przeciez w obu butlach bedziesz mial wielozawor, a on
    odcina i przy takiej awarii.
    W zasadzie tak samo niebezpieczne jak pojedyncza butla.

    Mozliwe ze zadziala nawet wlew tylko do jednego zbiornika - przez
    "wylot" na wielozaworze nie mozna cofnac plynu ?
    Bo jesli mozna to mozna napelnic i drugi zbiornik, choc spodziewam
    sie niewielkich problemow.

    J.

  • 9. Data: 2010-11-04 13:32:16
    Od: p0li <p...@p...onet.pl>

    O->Dnia 2010-11-04 13:25:36 niejaki J.F. napisał:

    > Zaraz zaraz - przeciez w obu butlach bedziesz mial wielozawor, a on
    > odcina i przy takiej awarii.
    > W zasadzie tak samo niebezpieczne jak pojedyncza butla.

    no nie wiem - zawór elektryczny jest na wylot gazu ze zbiornika - na wlocie
    jest tylko zawór kulowy w przyłaczu - nie ma drugiego w zbiorniku - więc
    jak pęknie rurka przyłącze zbiornik to gaz robi wziuuuuu

    można łatwo to sprawdzić - popchnij śrubokrętm kulke w przyłączu - jeśli
    wyleci gaz - jest tak jak mówię

    > Mozliwe ze zadziala nawet wlew tylko do jednego zbiornika - przez
    > "wylot" na wielozaworze nie mozna cofnac plynu ?

    wydaje mi się że jak na wylocie elektrozawór jest otwarty to płyn może
    przemieszczać się w obie strony

    > Bo jesli mozna to mozna napelnic i drugi zbiornik, choc spodziewam
    > sie niewielkich problemow.

    problem jest taki że musiałbyś mieć otwarty elektrozawór wylotowy na drugim
    zbiorniku - a to już są kombinacje w instalacji

    --
    P0zdrawiam
    p0li

  • 10. Data: 2010-11-04 15:12:59
    Od: komar <k...@1...cc>

    W dniu 2010-11-04 13:32, p0li pisze:

> [...]
    > jak pęknie rurka przyłącze zbiornik to gaz robi wziuuuuu
    >
    > można łatwo to sprawdzić - popchnij śrubokrętm kulke w przyłączu - jeśli

    dobra dobra, a jak babcia ma wąsy to jest dziadkiem i to niezbity dowód ;]

    to co wyleci po poprznięciu kulki to gaz, który jest w przewodzie do tankowania.
    Potrzymaj
    tą kulkę dłużej to się przekonasz.

    generalnie ten zawór kulowy to jest nieszczelny w większości starych instalacji ze
    skorodowanym wlewem i powoli popuszcza gaz ale tylko z przewodu. Wielozawór butli,
    jezeli
    jest sprawny, nie pozwoli wypuścić gazu przez wlew.