  • 101. Data: 2010-11-05 00:53:48
    Temat: Re: 140km/h na autostradach w PL
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    news:

    > Przepustowość (czegokolwiek) to pojęcie zdefiniowane tak jak dodawanie.

    Bo Ty tak powiedziałeś?
    To sobie mów.
    I tak Ci wyjdzie, że wszystko co więcej niż 0 km/h, jest nieoptymalne i
    niebezpieczne.

    > Nie ma "jakiś" różnych przepustowości.
    >
    > Są dwa odrębne parametry każdej sieci

    Nie mówię o żadnej sieci, tylko o autostradzie, więc nie kompiluj znanych
    sobie terminów, z takimi które choć nazywają się podobnie, to są z zupełnie
    innej bajki.

    > Dla drogi będzie to właśnie przepustowość (podawana w pojazdach na
    > godzinę)

    No właśnie.
    I przepustowość drogi przy 160 km/h jest dokładnie dwa razy wyższa niż przy
    80 km/h, choćbyś nie wiem jak się starał liczyć.

    Bo bezpieczeństwo i odstęp nie występuje w tym równaniu.

    > Obserwacja jakiejkolwiek drogi pokazuje że jesteś w błędzie.

    Jasne, bo na codzień spotyka się autostrady z ruchem z prędkością 70 km/h,
    więc moze to dowieść że to Ty masz rację.

    > Zarówno odstęp wynika z prędkości

    Owszem.
    Ale przepustowość nie zależy od odstępu, tylko od ilości samochodów które są
    w stanie przejechać daną drogą w zadanym okresie czasu.

    jak i prędkość wynika z odstępu.
    > Zresztą sam się grzecznie do tej zależności stosujesz i dlatego w korku
    > kulasz się 10km/h, a przy małym ruchu jedziesz szybko.

    Nie - zawsze jadę tyle ile poprzednik.
    Kolumna samochodów może równie dobrze jechać 150 km/h (patrz kolumny rządowe
    na trasie) co 5 km/h (patrz tyle samo samochodów z melepetami za
    kierownicą).

    > A zależy to właśnie od prędkości poprzedzającego pojazdu

    Ano właśnie .
    I nikt nie każe badać przepustowości autostrady zakładając że pierwszy
    wjeżdżający jedzie 70 km/h.
    W każdym innym przypadku czym szybciej ruch się odbywa, tym przepustowość
    wzrasta.

    I jedyne co tą zależność zakłóca to bezpieczeństwo, ale o nim nie było mowy
    w tezie, więc pomijamy.

  • 102. Data: 2010-11-05 01:21:52
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-11-04, Artur Maśląg <f...@p...com> wrote:

    > Też tak potrafię - zdajesz sobie sprawę, że mowa była o średniej
    > prędkości na polskiej autostradzie, a nie o wyszukiwaniu samochodów
    > którym by się udało przekroczyć granicę 160km/h? Doskonale też wiem,
    > że istniały astry 1.4 o mocy całych 82KM, czy też 1.4 16V o mocy
    > całych 90KM. Tak się składa, że było ich niewiele. Podobnie jak
    > 1.6.

    Jakbym chciał pisać o średniej prędkości na polskiej autostradzie... to
    bym pisał o średniej prędkości. Chciałem się tylko przyczepić do
    samochodów z silnikiem 1.6 nie będących w stanie rozwinąć 160 - i się
    przyczepiłem.

    > No pewnie. O chwilowej z wiatrem i z górki.

    O chwilowej. Kropka.

    > Witamy teoretyka. Spróbuj taką astrą nie zwalniać poniżej 170, ba,
    > spróbuj to zrobić samochodem o 3x większej mocy itd.

    BTDT. Tyle, że ja odróżniam A1 od A4, sobotnie popołudnie od piątkowego
    wieczoru i ładną pogodę od deszczu.

    > No jasne - wszystko to inna sprawa.

    A co, uważasz że prędkość maksymalna i bezpieczna jazda to ten sam
    temat?

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 103. Data: 2010-11-05 01:23:06
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-11-04, Adam 'Chloru' Drzewososki <k...@c...net> wrote:

    > Li-czni-ko-we.

    A rzeczywiste jakieś 175 co zadaje kłam, że samochody z silnikiem 1.6
    nie dają rady osiągnąć 160km/h.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 104. Data: 2010-11-05 01:32:19
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-11-05 00:53, Cavallino pisze:

    > Nie mówię o żadnej sieci, tylko o autostradzie

    No to się zdziwisz jak Pan Jourdain

    > , więc nie kompiluj
    > znanych sobie terminów, z takimi które choć nazywają się podobnie, to są
    > z zupełnie innej bajki.

    Przepraszam że używam słownictwa inżynierskiego. Postaram się bardziej
    na ludowo.

    > No właśnie.
    > I przepustowość drogi przy 160 km/h jest dokładnie dwa razy wyższa niż
    > przy 80 km/h, choćbyś nie wiem jak się starał liczyć.

    Jeżeli jest jedna droga którą może przejechać 1000 pojazdów na godzinę z
    prędkością 10km/h i druga którą może przejechać 1000 pojazdów na godzinę
    z prędkością 100km/h, to przepustowość obu dróg jest identyczna.

    > Jasne, bo na codzień spotyka się autostrady z ruchem z prędkością 70
    > km/h

    Jeździłem różnymi autostradami w zakresie prędkości od zera do 250km/h.
    70km/h też jeździłem.
    I wraz ze wzrostem prędkości rosły odstępy, a wraz z maleniem odstępów
    malały prędkości.

    W Niemczech nawet tą zależność sobie wpisali do ustawy.

    > Nie - zawsze jadę tyle ile poprzednik.

    Jak do poprzednika masz daleko, to pewnie jedziesz nawet szybciej.
    A jak odległość do niego maleje, to redukujesz prędkość, aż do równej jego.
    Czyli wraz z maleniem odległości też maleje prędkość.

  • 105. Data: 2010-11-05 01:36:47
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 4 Nov 2010 14:51:56 +0100, Axel wrote:
    >Bez przesady. 11-letnia Nubira 1.6 kombi, ktora jezdzi moja zona bez
    >problemu rozpedza sie do 160-170. A jest sporo wieksza i ciezsza niz Astra
    >1.

    Tylko ze ta nubira ma 16 zaworow, 106KM i 185km/h w papierach [chyba
    lekko oszukane].
    A w Niemczech byla taka moda ze z silnika 1.6 wyciskano 75KM.

    >No, swoim bym sie pokusil. Ale jadac tam gdzie mozna 190-200 po niemieckich
    >autostradach (poprzednim autem, z silnikiem 1.8) mialem srednia"tylko"
    >150km/h (za to na 600km trasy).

    Noc musiala byc. Swego czasu wykrecilem srednia 167. Zeby bylo
    smiesznie - pojechalem wtedy wyjatkowo spokojnie.
    A - srednia byla na odcinku od konca korka w Berlinie, do poczatku
    [czy moze konca] korka przed Hamburgiem.

    J.

  • 106. Data: 2010-11-05 02:21:54
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin kamil

    > I wlasnie czesciowo przez polskie podejscie "nie dotykam dopoki nie
    > odpadnie" mamy statystyki, jak kazdy widzi. W moim na przegladach
    > regularnie wymieniaja plyn hamulcowy, czyszcza i smaruja od nowa tloczki
    > i co tam jeszcze producent przewidzial. Koszt niewielki, a moze kiedys
    > te pol metra drogi hamowania zabraknie mi do zycia.

    Tak niestety u nas jest. A potem wielkie zdziwienie, że przy awaryjnym
    hamowaniu pedał hamulca wpadł w podłogę, a wcześniej nikogo nie
    interesowało, że tarcze zużyte, zacisk zapieczony, płyn stary...

    --
    ignorance is bliss

  • 107. Data: 2010-11-05 02:26:10
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Tomasz Pyra

    > Jeżeli chodzi o przepustowość, to akurat może to być prawda.

    Wątpię. Przypuszczam, że mózg który to wymyślił policzył sobie czas i
    miejsce zajmowane na drodze przyjmując jakieś absurdalnie duże odstępy
    pomiędzy autami przy większych prędkościach i stąd wyszedł mu taki wynik.

    > Żeby jechać
    > szybciej natężenie ruchu i tak musi być sporo mniejsze niż okolice
    > maksymalnej przepustowości.

    Nie rozumiem tego argumentu. Jeśli natężenie ruchu będzie duże, ale
    wszyscy będą jechać szybko, to jaki problem, żeby też jechać szybko?

    --
    ignorance is bliss

  • 108. Data: 2010-11-05 02:27:13
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Artur Maśląg

    > Ja? Skąd takie pomysły?

    Bo masz obsesje na tym punkcie. Pracowałeś w pogotowiu, czy coś w tym
    stylu?

    > No. Jak piszą ludzie bzdury to oczywiście należy je wałkować tygodniami,
    > ale jak ktos napisze coś rzeczowego i zgodnego z prawdą to najlepiej to
    > przemilczeć.

    Równie dobrze mógłby ogłosić, że trawa jest zielona. Chcesz o tym
    podyskutować?

    --
    ignorance is bliss

  • 109. Data: 2010-11-05 07:22:52
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2010-11-04 16:33, Cavallino pisze:

    > Na pewno nie były w większości, a tylko wtedy takie gadanie miałoby sens.

    Nie podejmuje sie oceny co bylo, a co nie w wiekszosci.

    > Nikt nie mówi że nie.
    > Ale tam nie było pytania czy istniały.

    Trzeba zaczac od tego, ze tam w ogole nie bylo zadnego pytnia.

    --
    Karolek

  • 110. Data: 2010-11-05 07:50:39
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Tomasz Pyra

    > Przepraszam że używam słownictwa inżynierskiego. Postaram się bardziej
    > na ludowo.

    Dobra, ale w tych rozważaniach pomijasz jeden ważny w przypadku
    autostrady aspekt a mianowicie to, że natężenie ruchu na autostradzie nie
    jest wartością stałą. Wyobraźmy sobie więc np. w jakimś miejscu o 16 jest
    ono jeszcze małe, a o 17 już duże. Jeśli auta z okolic godziny 16 będą
    jechały szybko, to zdążą zjechać z autostrady zanim ruch się zwiększy, a
    odstęp nie miał dla nich znaczenia bo ilość aut w danym momencie na
    autostradzie i tak była dużo mniejsza niż by mogła być.

    Jeśli więc zbadamy przepustowość autostrady w ciągu dobry to może się
    okazać, że przy pewnej prędkości będzie ona większa chociaż mierzona np.
    w ciągu godziny w szczycie by się zmniejszyła (bo wtedy autostrada jest
    przepełniona i większa prędkość nie równoważy konieczności zwiększenia
    odstępu).

    Wniosek z tego taki, że autostrada ma największą przepustowość dobową
    wtedy gdy w sytuacji gdy ruch jest mały jedziemy jak najszybciej (odstęp
    nie ma wtedy bo i tak jest dużo miejsca, a im szybciej będziemy jechać
    tym szybciej opuścimy autostradę), a w przypadku gdy ruch jest duży
    odpowiednio wolniej, a konkretnie z maksymalną prędkością powyżej której
    musimy odstęp zwiększyć procentowo bardziej niż zwiększamy prędkość (a
    taki punkt da się bez problemu wyznaczyć bo droga hamowania nie rośnie
    liniowo w miarę zwiększania prędkości.

    --
    ignorance is bliss