  • 1. Data: 2010-11-03 14:58:48
    Temat: 140km/h na autostradach w PL
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Senatorowie chcą, by na autostradach można było jeździć z prędkością 140 km na
    godzinę, czyli o 10 szybciej niż obecnie. Proponują też zwiększenie
    dopuszczalnej prędkości na drogach ekspresowych z 110 do 120 km/h. Takie
    właśnie zmiany w ustawie o ruchu drogowym senat przegłosował w ubiegłym
    tygodniu.

    ale:

    - Na naszych autostradach jest cztery razy więcej wypadków śmiertelnych niż w
    Niemczech, choć tam nie ma żadnego ogólnego ograniczenia prędkości - mówi dr
    inż. Kazimierz Jamróz z Fundacji Rozwoju Inżynierii Lądowej. - Ta różnica nie
    wynika z gorszego stanu naszych autostrad. Po prostu polscy kierowcy zachowują
    się nieodpowiedzialnie. Robert Terepacz ze śląskiej drogówki dodaje, że
    przyczyną zdecydowanej większości wypadków na autostradach jest nadmierna
    prędkość.

    http://www.motofakty.pl/artykul/bedziemy_jezdzic_szy
    bciej_na_autostradach.html

  • 2. Data: 2010-11-03 16:32:21
    Temat: Re: 140km/h na autostradach w PL
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    9...@4...com
    *Użytkownik* napisał(-a):

> [...]
    > Takie
    > właśnie zmiany w ustawie o ruchu drogowym senat przegłosował w

    A nie wprowadzili dla równowagi ograniczenia w terenie zabudowanym do
    40km/h?
    :D

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 3. Data: 2010-11-03 16:33:13
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 10-11-03 14:58, r...@k...pl pisze:
> [...]
    > dopuszczalnej prędkości na drogach ekspresowych z 110 do 120 km/h. Takie
    > właśnie zmiany w ustawie o ruchu drogowym senat przegłosował w ubiegłym

    Bylo. Sejm tez juz przeglosowal.

  • 4. Data: 2010-11-03 17:09:26
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2010-11-03 14:58, r...@k...pl pisze:
> [...]
    > się nieodpowiedzialnie. Robert Terepacz ze śląskiej drogówki dodaje, że
    > przyczyną zdecydowanej większości wypadków na autostradach jest nadmierna

    Żeby się nie okazało że paradoksalnie zmaleje ilość wypadków na naszych
    "autostradach" ;)

    Pozdrawiam !

  • 5. Data: 2010-11-03 17:47:50
    Od: "go!" <g...@g...nospam.us>

    On 03/11/2010 13:58, r...@k...pl wrote:

> [...]
    > inż. Kazimierz Jamróz [...]
    > przyczyną zdecydowanej większości wypadków na autostradach jest nadmierna

    Ciekawe, ze w Niemczech Polacy umieja sie zachowywac na autostradzie,
    nie przeszkadza im brak ograniczen i nie zabijaja sie juz tak masowo jak
    w Polsce..

  • 6. Data: 2010-11-03 17:54:58
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    >Na naszych autostradach jest cztery razy więcej wypadków
    >śmiertelnych ....\

    Rzeczony inżynier nie raczył zauwazyć, że te rachityczne
    namiastki autostrad w Polsce przez 90% kierowców jest
    wykorzystywane do nadgonienia strat czasu z pozostałych
    99,9999% polskich ścieżek. Nie dziwota więc że każdy z nich
    zap.....a na maxa :-). Gdyby miał świadomość, że cały kraj
    przejedzie z w miarę stałą prędkością i bez problemów,
    korków, remontów itp. to myślę że mało kto by jechał ile
    fabryka dała. Nawet śmiałbym zaryzykować tezę że takich
    wariatów byłoby niewiele więcej niż w fatherlandzie ;-)

  • 7. Data: 2010-11-03 18:04:17
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-11-03 17:54, Robert_J pisze:

    > Rzeczony inżynier nie raczył zauwazyć, że te rachityczne namiastki
    > autostrad w Polsce przez 90% kierowców jest wykorzystywane do
    > nadgonienia strat czasu z pozostałych 99,9999% polskich ścieżek.

    No popatrz - Twoja argumentacja ma usprawiedliwiać debilne zachowania?
    Jak tak, to jakoś tak słabo wyszło. Skoro kierowca ma świadomość
    stanu dróg i czasu przejazdu (który w sumie jest dość przewidywalny,
    choć niekoniecznie krótki) to również powinien posiadać świadomość
    kiedy wyjechać, by być na czas, a jak już podgania na takowych
    trasach, to powinien to robić rozsądnie, a nie tak jak wielu
    sobie dokazuje. Kiedyś mnie taki jeden wyprzedził jadąc prawie na
    dachu po barierze na A2 - ile on miał przed wypadkiem i co się
    stało wcześniej - nie wiem.

    > Nie dziwota więc że każdy z nich zap.....a na maxa :-).

    Właśnie dziwota, kretynizmem zwana.

> [...]
    > problemów, korków, remontów itp. to myślę że mało kto by jechał ile
    > fabryka dała. Nawet śmiałbym zaryzykować tezę że takich wariatów byłoby

    Gdyby tu było przedszkole w przyszłości...

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 8. Data: 2010-11-03 18:10:05
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > No popatrz - Twoja argumentacja ma usprawiedliwiać debilne
    > zachowania?
    > Jak tak, to jakoś tak słabo wyszło.

    A skąd twierdzenie że ja usprawiedliwiam debili? Jeśli tak
    to odczytałeś to sorry, nie taka była moja intencja ;-). Ja
    też ich potępiam.

> [...]
    > kiedy wyjechać, by być na czas, a jak już podgania na
    > takowych
    > trasach, to powinien to robić rozsądnie, a nie tak jak

    Wiesz, też tak uważam, a co istotniejsze tak robię :-).
    Zauważam jednak że większość tych wariatów to niestety PH
    tudzież kierowcy firmowi spieszący się zawsze i wszędzie.
    Niestety też czasem trudno się im dziwić (nie
    usprawiedliwiam ich) skoro pracodawca żąda niemożliwych
    czasów przejazdu...

    > Gdyby tu było przedszkole w przyszłości...

    Źle odebrałeś mojego posta :-). Chodziło mi tylko o to, że
    inżynier widzi tylko jedną stronę medalu :-).

  • 9. Data: 2010-11-03 18:31:40
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-11-03 18:10, Robert_J pisze:

    > A skąd twierdzenie że ja usprawiedliwiam debili?

    <cite>
[...]
    </cite>

    > Jeśli tak to odczytałeś
    > to sorry, nie taka była moja intencja ;-). Ja też ich potępiam.

    Jakoś w powyższych słowach brak jest potępienia.

> [...]
    > spieszący się zawsze i wszędzie. Niestety też czasem trudno się im
    > dziwić (nie usprawiedliwiam ich) skoro pracodawca żąda niemożliwych

    Z ciężarówkami zrobiono porządek, teraz czas na PH i inne dostawczaki.
    Czasy przejazdu zrobią się możliwe do realizacji.

    > Źle odebrałeś mojego posta :-). Chodziło mi tylko o to, że inżynier
    > widzi tylko jedną stronę medalu :-).

    Tego nie wiesz. Napisał wyraźnie, że wypadki biorą się z
    nieodpowiedzialnych zachowań. To jest zasadniczo niezależne od samej
    prędkości (o której wspominał policjant), ale jak rzeczywistość
    pokazuje zachodzi tutaj dość wysoka korelacja tych zjawisk na
    polskich autostradach. Widać to ładnie choćby po barierach...

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 10. Data: 2010-11-03 18:51:05
    Od: "arek.pp" <a...@o...pl>

    On 3 Lis, 14:58, "r...@k...pl" <r...@k...pl> wrote:
    > Po prostu polscy kierowcy zachowują
    > się nieodpowiedzialnie. Robert Terepacz ze śląskiej drogówki dodaje, że
    > przyczyną zdecydowanej większości wypadków na autostradach jest nadmierna
    > prędkość.

    To znaczy,że nieodpowiedzialni są ci, którzy dotąd jezdzili do 130 km/
    h, a teraz nie będą przekraczać 140.
    Innego wytłumaczenia tej jakże logicznej "argumentacji" nie widzę w
    kontekscie komentarza do nowelizacji....