-
81. Data: 2010-11-04 16:12:26
Temat: Re: 140km/h na autostradach w PL
Od: Karolek <d...@o...pl>
W dniu 2010-11-04 15:31, Cavallino pisze:
>> Alfa 145/146 1.4 TS 103KM i 185km/h, ale fakt ze dopiero od '97,
>> wczesniej 1.3 boxer 90KM i 178km/h.
>> Ponoc miales alfe i nie wiesz?
>
> Po ZX miałem właśnie takiego boxera (1.4 a nie 1.3)
Dobra nie bedziemy sie klocic o 2 cm3
> więc wiem jak
> jeździl i wiem, że w życiu nie był to standard w tej klasie.
> A stwierdzenie nie brzmiało "znajdzie się taki dupowóz, co 175 km/h da
> radę przekroczyć" - wtedy Twoja uwaga miałaby sens.
Eee tam dobrze poszukasz, to sie okaze ze nie bylo ich tak malo.
A moja uwaga ma sens, bo nie byla na zasadzie, ze znajdzie sie jakis
dupowoz, tylko, ze istnialy takie dupowozy i wcale na alfie sie nie
konczyly i nie byly jakimis strasznymi rodzynkami na drodze.
--
Karolek
-
82. Data: 2010-11-04 16:23:29
Temat: Re: 140km/h na autostradach w PL
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
On 2010-11-04, Artur Maśląg <f...@p...com> wrote:
>>>> Pierwszy z brzegu: astra I. Dla kompakta z silnikiem 1.6 160km/h raczej
>>>> nie przekracza możliwości.
>>>
>>> Z gorki i z wiatrem w plecy.
>>
>> Nie, po płaskim bez wiatru.
>
> Na bujanego z zepsutym licznikiem. Spróbuj w rzeczywistych warunkach.
> Tylko się nie zabij.
Ale zdajesz sobie sprawę, że 1.4 60KM to nie było jedyne 1.4 pakowane w
Astry?
>>> Teraz pozostaje jechać tym bezpiecznie
>>> z tą prędkością, bądź sporo większą, by średnią utrzymać na tym
>>> poziomie.
>>
>> Ale zwróciłeś uwagę, że mój przedpiśca pisał o 160 i 1,6 a nie o 180 i
>> 1.4?
>
> Nieistotne. By taką średnią osiągnąć to trzeba nawet przy pustawej
> autostradzie ciągnąć grubo ponad 200.
Primo: nie pisałem o średniej. Secundo: nie trzeba ciągnąć grubo ponad
dwieście, trzeba niezwalniać poniżej 170.
> Spróbuj to zrobić czymś
> takim co proponujesz i jeszcze czasem zahamować, by ta sztuka
> w ogóle miała sens omawiania, a nie skończyła się w czarnym worku.
Kwestia bezpieczeństwa to jeszcze inna sprawa.
Krzysiek Kiełczewski
-
83. Data: 2010-11-04 16:32:02
Temat: Re: 140km/h na autostradach w PL
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
news:4cd2cc78$0$21003$65785112@news.neostrada.pl...
>W dniu 2010-11-04 15:39, Cavallino pisze:
>
>>> Przepustowość to ilość przejeżdżających samochodów w czasie.
>>
>> Przejeżdżających CO?
>> Autostradę, czy jakiś punkt na niej?
>> Bo obawiam się, że właśnie na tym polega nieporozumienie.
>
> Przepustowość to liczebność w czasie, czyli mierzona w punkcie.
To jest przepustowość punktu.
A ja mówię o przepustowości autostrady.
>> 100 km autostrady przejedzie więcej samochodów, jeśli będą jechać
>> szybciej, a nie wolniej
>
> To co mówisz to jest po prostu średnia prędkość
Nie, to jest przepustowość 100 km autostrady.
> Przepustowość to stosunek liczebności do czasu.
Dokładnie.
Im mniejszy czas potrzebny na przebycie odcinka, tym więcej aut jest w
stanie przejechać ten sam odcinek w tym samym czasie.
>
> > , choćby z tego powodu że jadąc wolniej dodatkowe
>> się już nie zmieszczą.
>> Wiadomo, odstęp też gra rolę, przy wyższych prędkościch musi być większy
>> żeby było bezpiecznie, ale mówiliśmy o przepustowości a nie
>> bezpieczeństwie. ;-)
>
> Odstęp między samochodami zmienia się nieliniowo względem prędkości i stąd
> bierze się jakaś prędkość optymalna pod względem przepustowości.
Nie - to jest prędkość optymalna pod względem bezpieczeństwa.
Przy pozostawieniu tych samych odstępów, przepustowość jest tym większa,
czym większa jest prędkość.
>
> Wiadomo że gdyby jechać szybciej bez zmiany odstępów to przepustowość by
> rosła, ale w praktyce to się nie uda.
Podobnie jak takie zapełnienie autostrady, żeby jej przepustowość była
wykorzystana w stopniu w którym odstępy zaczynają grać rolę.
>> A jak ruch przyspiesza, to i płynność również.
>
> No ale to się dzieje jak ilość samochodów się zmniejszy.
Albo jak wszyscy jadą szybciej.
Wjedź sobie w duży ruch w mieście (na dwupasmowej drodze bez skrzyżowań) i
na autostradzie poza miastem.
Gdzie da radę przejechać więcej aut?
Zwolnienia to tylko kwestia psychiki, a nie bezwzględna konieczność.
-
84. Data: 2010-11-04 16:33:15
Temat: Re: 140km/h na autostradach w PL
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Karolek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości news:
>> więc wiem jak
>> jeździl i wiem, że w życiu nie był to standard w tej klasie.
>> A stwierdzenie nie brzmiało "znajdzie się taki dupowóz, co 175 km/h da
>> radę przekroczyć" - wtedy Twoja uwaga miałaby sens.
>
> Eee tam dobrze poszukasz, to sie okaze ze nie bylo ich tak malo.
Na pewno nie były w większości, a tylko wtedy takie gadanie miałoby sens.
> A moja uwaga ma sens, bo nie byla na zasadzie, ze znajdzie sie jakis
> dupowoz, tylko, ze istnialy takie dupowozy
Nikt nie mówi że nie.
Ale tam nie było pytania czy istniały.
-
85. Data: 2010-11-04 16:36:06
Temat: Re: 140km/h na autostradach w PL
Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>
Tomasz Pyra w <news:4cd2cc78$0$21003$65785112@news.neos
>>> Dobrze to widać jak się zagęszcza ruch na takiej drodze - ruch
>>> zwalnia, ale tak do 60-70 jeszcze wszystko jedzie w miarę płynnie. Jak
>>> samochodów będzie jeszcze trochę więcej to już się robi korek i stanie
>>> albo kulanie 10km/h.
>> Oczywiście.
>> A jak ruch przyspiesza, to i płynność również.
> No ale to się dzieje jak ilość samochodów się zmniejszy.
> Tak czy siak dopiero wtedy zaczyna mieć sens zastanawianie się nad
> prędkością maksymalną.
<http://vwisb7.vkw.tu-dresden.de/~treiber/MicroApple
t/>
--
Tomasz Nycz
[priv-->>X-Email]
-
86. Data: 2010-11-04 17:29:38
Temat: Re: 140km/h na autostradach w PL
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2010-11-04 16:23, Krzysiek Kielczewski pisze:
> On 2010-11-04, Artur Maśląg<f...@p...com> wrote:
(...)
>> Na bujanego z zepsutym licznikiem. Spróbuj w rzeczywistych warunkach.
>> Tylko się nie zabij.
>
> Ale zdajesz sobie sprawę,że 1.4 60KM to nie było jedyne 1.4 pakowane w
> Astry?
Też tak potrafię - zdajesz sobie sprawę, że mowa była o średniej
prędkości na polskiej autostradzie, a nie o wyszukiwaniu samochodów
którym by się udało przekroczyć granicę 160km/h? Doskonale też wiem,
że istniały astry 1.4 o mocy całych 82KM, czy też 1.4 16V o mocy
całych 90KM. Tak się składa, że było ich niewiele. Podobnie jak
1.6.
> Primo: nie pisałem o średniej.
No pewnie. O chwilowej z wiatrem i z górki.
> Secundo: nie trzeba ciągnąć grubo ponad
> dwieście, trzeba niezwalniać poniżej 170.
Witamy teoretyka. Spróbuj taką astrą nie zwalniać poniżej 170, ba,
spróbuj to zrobić samochodem o 3x większej mocy itd.
>> Spróbuj to zrobić czymś
>> takim co proponujesz i jeszcze czasem zahamować, by ta sztuka
>> w ogóle miała sens omawiania, a nie skończyła się w czarnym worku.
>
> Kwestia bezpieczeństwa to jeszcze inna sprawa.
No jasne - wszystko to inna sprawa.
--
Jutro to dziś - tyle że jutro.
-
87. Data: 2010-11-04 18:18:51
Temat: Re: 140km/h na autostradach w PL
Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
On Thu, 4 Nov 2010 12:56:32 +0000 (UTC), masti <g...@t...hell>
wrote:
> niestety potrafi tylko łapać przekroczenia prędkości. No można jeszcze
> zautomatyzować fotki za przejeżdżanie na czerwonym. NIemcy kombinują z
> łapaniem automatycznym jazdy zbyt blikso poprzednika. I to tyle. Cała
> reszta debilnych zachowań na drodze pozostanie bezkarna dopóki policja
> nie zacznie się tym aktywnie zajmować.
Może jak się policję odstawi od radarów, to zaczną się zajmować
innymi sprawami na drogach? Choćby dlatego, że czymś muszą
słupki zapełniać?
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
-
88. Data: 2010-11-04 20:33:50
Temat: Re: 140km/h na autostradach w PL
Od: "pm" <x...@w...pl>
>> Odstęp między samochodami zmienia się nieliniowo względem prędkości i
>> stąd bierze się jakaś prędkość optymalna pod względem przepustowości.
>
> Nie - to jest prędkość optymalna pod względem bezpieczeństwa.
> Przy pozostawieniu tych samych odstępów, przepustowość jest tym większa,
> czym większa jest prędkość.
>
oczywiście w teorii tak
zauważ, że jezeli przy np 100km/h utrzymujesz odstęp od poprzedzającego cię
samochodu 5m
to żeby zachować tą samą (wcale nie większą) przepustowość przy 200km/h
musiałbyś jechac 10m za kimś.
rzyczę powodzenia ;-)
> Zwolnienia to tylko kwestia psychiki, a nie bezwzględna konieczność.
"Psikuta bez S.. mam zajebiście mocną psychikę"
;-)
-
89. Data: 2010-11-04 20:57:46
Temat: Re: 140km/h na autostradach w PL
Od: Bydlę <b...@b...com>
r...@k...pl wrote:
> Robert Terepacz ze śląskiej drogówki dodaje, że
> przyczyną zdecydowanej większości wypadków na autostradach jest nadmierna
> prędkość.
>
Nie cytujemy ludzi sprawnych (...)inaczej.
To raz.
Dwa:
Co się dzieje po przekroczeniu granicy nadmiernej prędkości?
Skrzydła odpadają?
;>
Nie prędkość zabija, a idiota za kierownicą, nie rozumiejący
konsekwencji swoich działań.
Dzień, w którym głupki z drogówki to zrozumieją, będzie dniem Cudu
Narodowego.
--
Bydlę
-
90. Data: 2010-11-04 20:59:42
Temat: Re: 140km/h na autostradach w PL
Od: Bydlę <b...@b...com>
jerzu wrote:
> On Wed, 03 Nov 2010 19:29:35 +0100, Artur Maśląg <f...@p...com>
> wrote:
>
>
>>I przypomina, że już dziś średnia prędkość samochodu
>>na polskiej autostradzie wynosi 160 km na godz., czyli o 30 więcej niż
>>pozwala prawo.
>
>
> Mam inne obserwacje. Ale ja może po innych autostradach jeżdżę.
>
>
Na odcinku Gliwice-Katowice zdecydowana większość jedzie te przepisowe
licznikowe 110-140.
--
Bydlę