eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 360

  • 191. Data: 2011-06-25 13:27:53
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 25 Jun 2011 12:02:37 +0100, Waldek Godel wrote:
    >Ruscy mimo, że rozrzutni, zauważyli, że ich jednak nie stać. To co było, to
    >będzie w użyciu dokąd będzie i koniec, oficjalnie zarzucili wszelkie
    >produkcje z takim silnikiem.
    >Z tego co jest, jeździ tylko 1/3 posiadanych T-80, reszta stoi w
    >naftalinie.

    A to nie jest normalna praktyka ? Czesc czolgow uzywamy do szkolenia,
    a reszta stoi w zapasie mobilizacyjnym.

    J.



  • 192. Data: 2011-06-25 13:35:25
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 25 Jun 2011 12:50:34 +0200, Andrzej Lawa wrote:
    >W dniu 25.06.2011 10:59, J.F. pisze:
    >>> Pociągi - tak. Ciężarówki na długich trasach z gwarantowaną wolną drogą
    >>> przejazdem (autostrady) - też.
    >> Jakos w lokomotywach kroluja diesle. W ciezarowkach tez, nawet w
    >
    >Jeśli zaś chodzi o lokomotywy spalinowe (czy może raczej
    >spalinowo-elektryczne) to (1) jest ich mniejszość (2) są często
    >wykorzystywane do jazdy manewrowej, do której turbiny się kompletnie nie
    >nadają.

    Mysle ze znalazloby sie sporo niezlektryfikowanych tras .. i nadal
    stosuje sie diesle.

    >> krajach gdzie mozna jechac dlugo i bez zatrzymania.
    >Są inne problemy - ja pisałem wyłącznie pod kątem zużycia paliwa.
    >Turbina, z uwagi na warunki pracy, będzie np. mniej trwała od wielkiego,
    >wolnoobrotowego diesla... ale takiego silnika do samochodu tym bardziej
    >nie wstawisz ;->

    Czyli lekka turbina w ciezarowce mialaby racje bytu .. a nie stosuje
    sie.

    >> Ba - w statkach ciagle sie diesle montuje.
    >Zależy jakich (plus patrz wyżej).

    Jakby turbyny byly bardziej wydajne to IMO by sie nie stosowalu
    zwyklych diesli :-)

    >> Chyba te turbiny nie takie dobre jak je maluja.
    >Mają inne wady. Ale zobacz - w samolotach komercyjnych tłokowych
    >silników się już nie stosuje W OGÓLE.

    pomijajac niezawodnosc i trwalosc - stosunek masy do mocy ?
    Cos co zupelnie nie przeszkadza w lokomotywach i statkach.

    J.


  • 193. Data: 2011-06-25 13:37:47
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 25-06-2011 13:21, J.F. pisze:

    > A sa takie ?
    > Czy tylko "w starych agregatach", gdzie sie nikt nie przejmuje
    > parametrami pracy ?

    Np. 2.8 SOFIM z Ducato/Boxera/Jumpera - pochodzi OIDP z IVECO, ma tylko
    świecę płomieniową przy kolektorze.


    Pozdrawiam
    Paweł


  • 194. Data: 2011-06-25 13:41:45
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: "pm" <x...@w...pl>

    ?

    Użytkownik "neoniusz" <n...@j...org> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:iu2gps$o1t$...@n...onet.pl...
    > W dniu 11-06-24 19:02, pm pisze:
    >> BTW. gdzieś mi się obiło o jakimś wczesnym japońskim silniku diesla
    >> gdzie były 4 cylindry i tylko 3 świece żarowe (bo dla 4tej zabrakło
    >> miejsca)
    >> jakoś tam dziełał.
    >
    > Rover 200, silnik 2.0 105KM 1997 rok z elektroniczna pompa wtryskowa
    > Boscha VP37. W niektorych egzemplarzach sa 4 miejsca na swiece zarowe, w
    > innych tylko 3. Ja mialem ten z 3. Jezdza i pala w zimie identycznie. Auto
    > mialo ponad 300kkm (tyle bylo na liczniku, a realnie kto wie) i jakos
    > wbrew kogutkowej teorii "tloki i zawory sie nie wypalily", a auto ostatnie
    > 100kkm mialo chip na 140KM.

    no ale to wciąż silnik z komorą spalania
    która rozgrzewa się na mocno w jej wnętrzu powstaje bardzo bogata mieszanka
    i tam tez się ona zapala.
    jak paląca się mieszanka wychodzi z komory to już nie ma znaczenia czy była
    tam świeca żarowa czy nie.
    Zakładam ze kogutkowi chodzi wyłącznie o silniki z bezpośrednim wtryskiem i
    ze o tym wie.




  • 195. Data: 2011-06-25 13:44:41
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 25 Jun 2011 13:27:53 +0200, J.F. napisał(a):

    > A to nie jest normalna praktyka ? Czesc czolgow uzywamy do szkolenia,
    > a reszta stoi w zapasie mobilizacyjnym.

    "The T-80 performed so poorly that General-Lieutenant A. Galkin, the head
    of the Armor Directorate, convinced the Minister of Defence after the
    conflict to never again procure tanks with gas-turbine engines"

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.


  • 196. Data: 2011-06-25 13:49:34
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: "pm" <x...@w...pl>

    ?
    >>Ruscy mimo, że rozrzutni, zauważyli, że ich jednak nie stać. To co było,
    >>to
    >>będzie w użyciu dokąd będzie i koniec, oficjalnie zarzucili wszelkie
    >>produkcje z takim silnikiem.
    >>Z tego co jest, jeździ tylko 1/3 posiadanych T-80, reszta stoi w
    >>naftalinie.
    >
    bo czołgi teraz nie w modzie i tyle.
    ciekawe ile pozostałego sprzętu jeździ
    wtedy te 1/3 to byłby jakiś argument.


  • 197. Data: 2011-06-25 13:53:13
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 25 Jun 2011 12:44:41 +0100, Waldek Godel wrote:
    >Dnia Sat, 25 Jun 2011 13:27:53 +0200, J.F. napisał(a):
    >> A to nie jest normalna praktyka ? Czesc czolgow uzywamy do szkolenia,
    >> a reszta stoi w zapasie mobilizacyjnym.
    >
    >"The T-80 performed so poorly that General-Lieutenant A. Galkin, the head
    >of the Armor Directorate, convinced the Minister of Defence after the
    >conflict to never again procure tanks with gas-turbine engines"

    Jedno drugiemu nie przeczy.

    Amerykanskie turbiny widac lepsze, albo jakis general nie znosi
    klekotu :-)

    J.


  • 198. Data: 2011-06-25 14:02:59
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 25.06.2011 12:53, kogutek pisze:
    >
    >> Zadaniem świec żarowych jest takie podgrzanie powietrza, żeby "było jak
    >> przy nagrzanym silniku" - a normalna temperatura pracy silnika to
    >> okolice 100C. Nawet w największe mrozy nie mieliśmy -200C
    > Nieprawda.

    Fakt, nieprawda - u mnie np. świece żarowe nie włączały się po 8
    godzinach stania z maską na południe w upalny, słoneczny dzień ;->

    Więc spokojnie wystarczy jakieś 80C ponad otoczenie ;->

    > Jak byś potrafił to policzyć to byś wiedział. Tego nawet specjalnie

    Policzyłem. Przepływające powietrze przy twoich danych silnika (2 litry,
    4 cylindry, 200W na świecę) zyskuje około 35C w stosunku do temperatury
    otoczenia przy założeniu wolnych obrotów w okolicy 1000rpm.

    ALE zasadniczo świeca żarowa ma działać wyłącznie podczas rozruchu, a
    rozrusznik w dieslach kręci jakieś 100-200 RPM. Jeśli umiesz mnożyć to
    się przekonasz, o ile przy takich obrotach podgrzeje powietrze świeca
    żarowa.

    > liczyć nie trzeba. To samo wychodzi jak trochę pomyśleć. Świeca żarowa jak
    > jest podgrzewana prądem nie jest w stanie niczego sensownie ugrzać z wyjątkiem
    > siebie. Ale Ty tego nie wiesz bo nie policzyłeś i sugerujesz się tym co inni
    > plotą. To tak jak z miliardami much. Jesteśmy w kupie to nawet jak nie mamy
    > racji to ją mamy. To czy będziesz wiedział wisi mi i powiewa. Jak tylko jedna

    Masz jakąś obsesję na punkcie gówna, koprofilu...


  • 199. Data: 2011-06-25 14:06:20
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 25.06.2011 13:35, J.F. pisze:

    >> Jeśli zaś chodzi o lokomotywy spalinowe (czy może raczej
    >> spalinowo-elektryczne) to (1) jest ich mniejszość (2) są często
    >> wykorzystywane do jazdy manewrowej, do której turbiny się kompletnie nie
    >> nadają.
    >
    > Mysle ze znalazloby sie sporo niezlektryfikowanych tras ..

    Gdzie??

    > i nadal stosuje sie diesle.

    Trwałość i manewry.

    >>> krajach gdzie mozna jechac dlugo i bez zatrzymania.
    >> Są inne problemy - ja pisałem wyłącznie pod kątem zużycia paliwa.
    >> Turbina, z uwagi na warunki pracy, będzie np. mniej trwała od wielkiego,
    >> wolnoobrotowego diesla... ale takiego silnika do samochodu tym bardziej
    >> nie wstawisz ;->
    >
    > Czyli lekka turbina w ciezarowce mialaby racje bytu .. a nie stosuje
    > sie.

    Lekka... Ile razy mam powtarzać, że małe turbiny mają małą sprawność?

    >>> Ba - w statkach ciagle sie diesle montuje.
    >> Zależy jakich (plus patrz wyżej).
    >
    > Jakby turbyny byly bardziej wydajne to IMO by sie nie stosowalu
    > zwyklych diesli :-)

    Wiesz, reaktor jądrowy byłby jeszcze tańszy pod względem kosztów paliwa.

    Spróbuj pomyśleć - dlaczego się go nie stosuje np. na kolei albo w
    samolotach?

    >>> Chyba te turbiny nie takie dobre jak je maluja.
    >> Mają inne wady. Ale zobacz - w samolotach komercyjnych tłokowych
    >> silników się już nie stosuje W OGÓLE.
    >
    > pomijajac niezawodnosc i trwalosc - stosunek masy do mocy ?
    > Cos co zupelnie nie przeszkadza w lokomotywach i statkach.

    Litości... Akurat turbiny mają lepszy stosunek mocy do masy niż silniki
    tłokowe. Podobnie jak dwusuwy w porównaniu z czterosuwami.


  • 200. Data: 2011-06-25 14:11:26
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 25 Jun 2011 13:49:34 +0200, pm napisał(a):

    > bo czołgi teraz nie w modzie i tyle.
    > ciekawe ile pozostałego sprzętu jeździ
    > wtedy te 1/3 to byłby jakiś argument.

    T-72 - około 5000 na stanie, 2/5 jeździ, 3/5 w naftalinie.
    Proporcje niedużo, ale korzystniejsze.
    T-90 - wszystkie w użyciu (1300)

    Razem z innymi modelami, te z turbinowymi silnikami to około 20%, z
    tendencją do zaniku, Black Eagle zaniechali.

    Razem z brytyjskim Challengerem, (którego początki sa wspólne z Abramsem,
    ale angole od razu stwierdzili, że na turbinę to ich za cholerę nie stać)
    pokazuje, ze turbina w tym zastosowaniu jest chyba ślepą uliczką.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

strony : 1 ... 10 ... 19 . [ 20 ] . 21 ... 30 ... 36


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: