-
191. Data: 2011-06-25 13:27:53
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Sat, 25 Jun 2011 12:02:37 +0100, Waldek Godel wrote:
>Ruscy mimo, że rozrzutni, zauważyli, że ich jednak nie stać. To co było, to
>będzie w użyciu dokąd będzie i koniec, oficjalnie zarzucili wszelkie
>produkcje z takim silnikiem.
>Z tego co jest, jeździ tylko 1/3 posiadanych T-80, reszta stoi w
>naftalinie.
A to nie jest normalna praktyka ? Czesc czolgow uzywamy do szkolenia,
a reszta stoi w zapasie mobilizacyjnym.
J.
-
192. Data: 2011-06-25 13:35:25
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Sat, 25 Jun 2011 12:50:34 +0200, Andrzej Lawa wrote:
>W dniu 25.06.2011 10:59, J.F. pisze:
>>> Pociągi - tak. Ciężarówki na długich trasach z gwarantowaną wolną drogą
>>> przejazdem (autostrady) - też.
>> Jakos w lokomotywach kroluja diesle. W ciezarowkach tez, nawet w
>
>Jeśli zaś chodzi o lokomotywy spalinowe (czy może raczej
>spalinowo-elektryczne) to (1) jest ich mniejszość (2) są często
>wykorzystywane do jazdy manewrowej, do której turbiny się kompletnie nie
>nadają.
Mysle ze znalazloby sie sporo niezlektryfikowanych tras .. i nadal
stosuje sie diesle.
>> krajach gdzie mozna jechac dlugo i bez zatrzymania.
>Są inne problemy - ja pisałem wyłącznie pod kątem zużycia paliwa.
>Turbina, z uwagi na warunki pracy, będzie np. mniej trwała od wielkiego,
>wolnoobrotowego diesla... ale takiego silnika do samochodu tym bardziej
>nie wstawisz ;->
Czyli lekka turbina w ciezarowce mialaby racje bytu .. a nie stosuje
sie.
>> Ba - w statkach ciagle sie diesle montuje.
>Zależy jakich (plus patrz wyżej).
Jakby turbyny byly bardziej wydajne to IMO by sie nie stosowalu
zwyklych diesli :-)
>> Chyba te turbiny nie takie dobre jak je maluja.
>Mają inne wady. Ale zobacz - w samolotach komercyjnych tłokowych
>silników się już nie stosuje W OGÓLE.
pomijajac niezawodnosc i trwalosc - stosunek masy do mocy ?
Cos co zupelnie nie przeszkadza w lokomotywach i statkach.
J.
-
193. Data: 2011-06-25 13:37:47
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Od: DoQ <p...@g...com>
W dniu 25-06-2011 13:21, J.F. pisze:
> A sa takie ?
> Czy tylko "w starych agregatach", gdzie sie nikt nie przejmuje
> parametrami pracy ?
Np. 2.8 SOFIM z Ducato/Boxera/Jumpera - pochodzi OIDP z IVECO, ma tylko
świecę płomieniową przy kolektorze.
Pozdrawiam
Paweł
-
194. Data: 2011-06-25 13:41:45
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Od: "pm" <x...@w...pl>
?
Użytkownik "neoniusz" <n...@j...org> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:iu2gps$o1t$...@n...onet.pl...
> W dniu 11-06-24 19:02, pm pisze:
>> BTW. gdzieś mi się obiło o jakimś wczesnym japońskim silniku diesla
>> gdzie były 4 cylindry i tylko 3 świece żarowe (bo dla 4tej zabrakło
>> miejsca)
>> jakoś tam dziełał.
>
> Rover 200, silnik 2.0 105KM 1997 rok z elektroniczna pompa wtryskowa
> Boscha VP37. W niektorych egzemplarzach sa 4 miejsca na swiece zarowe, w
> innych tylko 3. Ja mialem ten z 3. Jezdza i pala w zimie identycznie. Auto
> mialo ponad 300kkm (tyle bylo na liczniku, a realnie kto wie) i jakos
> wbrew kogutkowej teorii "tloki i zawory sie nie wypalily", a auto ostatnie
> 100kkm mialo chip na 140KM.
no ale to wciąż silnik z komorą spalania
która rozgrzewa się na mocno w jej wnętrzu powstaje bardzo bogata mieszanka
i tam tez się ona zapala.
jak paląca się mieszanka wychodzi z komory to już nie ma znaczenia czy była
tam świeca żarowa czy nie.
Zakładam ze kogutkowi chodzi wyłącznie o silniki z bezpośrednim wtryskiem i
ze o tym wie.
-
195. Data: 2011-06-25 13:44:41
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Od: Waldek Godel <n...@o...info>
Dnia Sat, 25 Jun 2011 13:27:53 +0200, J.F. napisał(a):
> A to nie jest normalna praktyka ? Czesc czolgow uzywamy do szkolenia,
> a reszta stoi w zapasie mobilizacyjnym.
"The T-80 performed so poorly that General-Lieutenant A. Galkin, the head
of the Armor Directorate, convinced the Minister of Defence after the
conflict to never again procure tanks with gas-turbine engines"
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.
-
196. Data: 2011-06-25 13:49:34
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Od: "pm" <x...@w...pl>
?
>>Ruscy mimo, że rozrzutni, zauważyli, że ich jednak nie stać. To co było,
>>to
>>będzie w użyciu dokąd będzie i koniec, oficjalnie zarzucili wszelkie
>>produkcje z takim silnikiem.
>>Z tego co jest, jeździ tylko 1/3 posiadanych T-80, reszta stoi w
>>naftalinie.
>
bo czołgi teraz nie w modzie i tyle.
ciekawe ile pozostałego sprzętu jeździ
wtedy te 1/3 to byłby jakiś argument.
-
197. Data: 2011-06-25 13:53:13
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Sat, 25 Jun 2011 12:44:41 +0100, Waldek Godel wrote:
>Dnia Sat, 25 Jun 2011 13:27:53 +0200, J.F. napisał(a):
>> A to nie jest normalna praktyka ? Czesc czolgow uzywamy do szkolenia,
>> a reszta stoi w zapasie mobilizacyjnym.
>
>"The T-80 performed so poorly that General-Lieutenant A. Galkin, the head
>of the Armor Directorate, convinced the Minister of Defence after the
>conflict to never again procure tanks with gas-turbine engines"
Jedno drugiemu nie przeczy.
Amerykanskie turbiny widac lepsze, albo jakis general nie znosi
klekotu :-)
J.
-
198. Data: 2011-06-25 14:02:59
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
W dniu 25.06.2011 12:53, kogutek pisze:
>
>> Zadaniem świec żarowych jest takie podgrzanie powietrza, żeby "było jak
>> przy nagrzanym silniku" - a normalna temperatura pracy silnika to
>> okolice 100C. Nawet w największe mrozy nie mieliśmy -200C
> Nieprawda.
Fakt, nieprawda - u mnie np. świece żarowe nie włączały się po 8
godzinach stania z maską na południe w upalny, słoneczny dzień ;->
Więc spokojnie wystarczy jakieś 80C ponad otoczenie ;->
> Jak byś potrafił to policzyć to byś wiedział. Tego nawet specjalnie
Policzyłem. Przepływające powietrze przy twoich danych silnika (2 litry,
4 cylindry, 200W na świecę) zyskuje około 35C w stosunku do temperatury
otoczenia przy założeniu wolnych obrotów w okolicy 1000rpm.
ALE zasadniczo świeca żarowa ma działać wyłącznie podczas rozruchu, a
rozrusznik w dieslach kręci jakieś 100-200 RPM. Jeśli umiesz mnożyć to
się przekonasz, o ile przy takich obrotach podgrzeje powietrze świeca
żarowa.
> liczyć nie trzeba. To samo wychodzi jak trochę pomyśleć. Świeca żarowa jak
> jest podgrzewana prądem nie jest w stanie niczego sensownie ugrzać z wyjątkiem
> siebie. Ale Ty tego nie wiesz bo nie policzyłeś i sugerujesz się tym co inni
> plotą. To tak jak z miliardami much. Jesteśmy w kupie to nawet jak nie mamy
> racji to ją mamy. To czy będziesz wiedział wisi mi i powiewa. Jak tylko jedna
Masz jakąś obsesję na punkcie gówna, koprofilu...
-
199. Data: 2011-06-25 14:06:20
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
W dniu 25.06.2011 13:35, J.F. pisze:
>> Jeśli zaś chodzi o lokomotywy spalinowe (czy może raczej
>> spalinowo-elektryczne) to (1) jest ich mniejszość (2) są często
>> wykorzystywane do jazdy manewrowej, do której turbiny się kompletnie nie
>> nadają.
>
> Mysle ze znalazloby sie sporo niezlektryfikowanych tras ..
Gdzie??
> i nadal stosuje sie diesle.
Trwałość i manewry.
>>> krajach gdzie mozna jechac dlugo i bez zatrzymania.
>> Są inne problemy - ja pisałem wyłącznie pod kątem zużycia paliwa.
>> Turbina, z uwagi na warunki pracy, będzie np. mniej trwała od wielkiego,
>> wolnoobrotowego diesla... ale takiego silnika do samochodu tym bardziej
>> nie wstawisz ;->
>
> Czyli lekka turbina w ciezarowce mialaby racje bytu .. a nie stosuje
> sie.
Lekka... Ile razy mam powtarzać, że małe turbiny mają małą sprawność?
>>> Ba - w statkach ciagle sie diesle montuje.
>> Zależy jakich (plus patrz wyżej).
>
> Jakby turbyny byly bardziej wydajne to IMO by sie nie stosowalu
> zwyklych diesli :-)
Wiesz, reaktor jądrowy byłby jeszcze tańszy pod względem kosztów paliwa.
Spróbuj pomyśleć - dlaczego się go nie stosuje np. na kolei albo w
samolotach?
>>> Chyba te turbiny nie takie dobre jak je maluja.
>> Mają inne wady. Ale zobacz - w samolotach komercyjnych tłokowych
>> silników się już nie stosuje W OGÓLE.
>
> pomijajac niezawodnosc i trwalosc - stosunek masy do mocy ?
> Cos co zupelnie nie przeszkadza w lokomotywach i statkach.
Litości... Akurat turbiny mają lepszy stosunek mocy do masy niż silniki
tłokowe. Podobnie jak dwusuwy w porównaniu z czterosuwami.
-
200. Data: 2011-06-25 14:11:26
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Od: Waldek Godel <n...@o...info>
Dnia Sat, 25 Jun 2011 13:49:34 +0200, pm napisał(a):
> bo czołgi teraz nie w modzie i tyle.
> ciekawe ile pozostałego sprzętu jeździ
> wtedy te 1/3 to byłby jakiś argument.
T-72 - około 5000 na stanie, 2/5 jeździ, 3/5 w naftalinie.
Proporcje niedużo, ale korzystniejsze.
T-90 - wszystkie w użyciu (1300)
Razem z innymi modelami, te z turbinowymi silnikami to około 20%, z
tendencją do zaniku, Black Eagle zaniechali.
Razem z brytyjskim Challengerem, (którego początki sa wspólne z Abramsem,
ale angole od razu stwierdzili, że na turbinę to ich za cholerę nie stać)
pokazuje, ze turbina w tym zastosowaniu jest chyba ślepą uliczką.
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.