-
181. Data: 2011-06-25 12:50:34
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
W dniu 25.06.2011 10:59, J.F. pisze:
>> Pociągi - tak. Ciężarówki na długich trasach z gwarantowaną wolną drogą
>> przejazdem (autostrady) - też.
>
> Jakos w lokomotywach kroluja diesle. W ciezarowkach tez, nawet w
W lokomotywach to króluje prąd elektryczny z trakcji, a ten jest
wytwarzany w elektrowniach, gdzie królują turbiny ;->
Jeśli zaś chodzi o lokomotywy spalinowe (czy może raczej
spalinowo-elektryczne) to (1) jest ich mniejszość (2) są często
wykorzystywane do jazdy manewrowej, do której turbiny się kompletnie nie
nadają.
> krajach gdzie mozna jechac dlugo i bez zatrzymania.
Są inne problemy - ja pisałem wyłącznie pod kątem zużycia paliwa.
Turbina, z uwagi na warunki pracy, będzie np. mniej trwała od wielkiego,
wolnoobrotowego diesla... ale takiego silnika do samochodu tym bardziej
nie wstawisz ;->
> Ba - w statkach ciagle sie diesle montuje.
Zależy jakich (plus patrz wyżej).
> Chyba te turbiny nie takie dobre jak je maluja.
Mają inne wady. Ale zobacz - w samolotach komercyjnych tłokowych
silników się już nie stosuje W OGÓLE.
-
182. Data: 2011-06-25 12:53:01
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>
> Zadaniem świec żarowych jest takie podgrzanie powietrza, żeby "było jak
> przy nagrzanym silniku" - a normalna temperatura pracy silnika to
> okolice 100C. Nawet w największe mrozy nie mieliśmy -200C
Nieprawda. Jak byś potrafił to policzyć to byś wiedział. Tego nawet specjalnie
liczyć nie trzeba. To samo wychodzi jak trochę pomyśleć. Świeca żarowa jak
jest podgrzewana prądem nie jest w stanie niczego sensownie ugrzać z wyjątkiem
siebie. Ale Ty tego nie wiesz bo nie policzyłeś i sugerujesz się tym co inni
plotą. To tak jak z miliardami much. Jesteśmy w kupie to nawet jak nie mamy
racji to ją mamy. To czy będziesz wiedział wisi mi i powiewa. Jak tylko jedna
osoba zastanowi się i dojdzie do prawdy to warto mi było pisać. Lepszy jeden
samodzielnie myślący niż bada przygłupów. Dlatego nie jesteście mnie w stanie
zniechęcić.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
183. Data: 2011-06-25 12:54:24
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to mo?liwe?
Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
W dniu 25.06.2011 11:15, J.F. pisze:
> Dorzuci sie pare akumulatorow i bedzie pracowac jak w Priusie.
Oj, nic mi nie pisz o Priusie... Ja wiem, że on jest trendi i dżezi, ale
z ekologią ani ekonomią to coś nie ma nic wspólnego.
> Albo dwie turbiny - mala i srednia.
Martwa masa - bez sensu. Mała turbina jest zupełnie niewydajna - już
lepiej zainstalować gaźnikowego dwusuwa ;)
> Ciekawe jak one znosza prace w cyklu przerywanym.
Też marnie. Dużo idzie na rozruch (weź rozpędź ciężki wirnik do 50
_tysięcy_ obrotów na minutę).
-
184. Data: 2011-06-25 12:55:49
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Od: "pm" <x...@w...pl>
?
>> W M1 Abrams wsadzili turbinę - zaletą jest to, że czego nie nalejesz to
>> jedziesz a i moc jest zadowalająca, niestety ma jedną straszną wadę
>> temperatura gazów wylotowych jest tak duża, że trafia w to wszystko
>> wyposażone w podczerwień
>
> i tylko rozrzutni jankesi mogą sobie na to pozwolić.
>
i rozrzutni rosjanie.
-
185. Data: 2011-06-25 12:56:28
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>
Waldek Godel <n...@o...info> napisał(a):
> Dnia Sat, 25 Jun 2011 11:31:32 +0200, Przemysław Czaja napisał(a):
>
> > W M1 Abrams wsadzili turbinę - zaletą jest to, że czego nie nalejesz to
> > jedziesz a i moc jest zadowalająca, niestety ma jedną straszną wadę
> > temperatura gazów wylotowych jest tak duża, że trafia w to wszystko
> > wyposażone w podczerwień
>
> i tylko rozrzutni jankesi mogą sobie na to pozwolić.
>
>
Nieprawda. Rosjanie też mają czołg z turbiną.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
186. Data: 2011-06-25 13:02:37
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Od: Waldek Godel <n...@o...info>
Dnia Sat, 25 Jun 2011 12:55:49 +0200, pm napisał(a):
>> i tylko rozrzutni jankesi mogą sobie na to pozwolić.
>>
> i rozrzutni rosjanie.
Ruscy mimo, że rozrzutni, zauważyli, że ich jednak nie stać. To co było, to
będzie w użyciu dokąd będzie i koniec, oficjalnie zarzucili wszelkie
produkcje z takim silnikiem.
Z tego co jest, jeździ tylko 1/3 posiadanych T-80, reszta stoi w
naftalinie.
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.
-
187. Data: 2011-06-25 13:03:29
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to mo?liwe?
Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>
Dnia Sat, 25 Jun 2011 11:15:08 +0200, J.F. napisał(a):
> Ciekawe jak one znosza prace w cyklu przerywanym.
Średnio. Najmniejsza jednostka to chyba HEV30 Capstone'a.
<http://www.capstoneturbine.com/prodsol/solutions/he
v.asp>
W linkach na dole strony trochę materiałów.
Zdaje się, że ten dostawczak Volvo na tym był. Ford też popełnił jeden
concept z jej udziałem.
--
Jaroslaw "jaros" Berezowski
-
188. Data: 2011-06-25 13:05:28
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>
Przemysław Czaja <p...@p...fm> napisał(a):
>
> Użytkownik "kogutek" >
> >>
> >> Użytkownik "kogutek"
> >> >
> >> >> W dniu 2011-06-24 21:00, s...@W...gazeta.pl pisze:
> >> >> > jerzu<t...@p...onet.pl> napisał(a):
> >> >> >
> >> >> >> On Fri, 24 Jun 2011 11:04:59 +0200, DoQ<p...@g...com>
> >> >> >> wrote:
> >> >> >>
> >> >> >>> A jeśli diesel nie ma świec żarowych?
> >> >> >>
> >> >> >> Tym gorzej dla diesla. Wg kogutkowych rewelacji nie ma prawa
> >> >> >> działać.
> >> >> >> A działa.
> >> >> >>
> >> >> >>
> >> >> > Gwarantuję Ci że współczesny diesel z wykręconymi świecami
> >> >> > żarowymi
> >> >> > i
> >> >> > zaślepionymi otworami po nich nie będzie działał prawidłowo. Dla
> >> >> > Ciebie
> >> >> > działanie to że się obraca, zużywa paliwo i wylatują z niego
> >> >> > spaliny. Dla mni
> >> >> e
> >> >> > działanie to trzymanie wszystkich parametrów w granicach
> >> >> > tolerancji.
> >> >> >
> >> >> A ja Ci gwarantuję że będzie działał prawidłowo - po rozgrzaniu do
> >> >> optymalnej temperatury pracy.
> >> >> Świeca żarowa w nowoczesnym dieslu ma za zadanie po 1 - ułatwić
> >> >> zapłon
> >> >> na zimno, po 2 ułatwić rozgrzanie do temperatury pracy, po 3
> >> >> ustabilizować pracę zimnego silnika.
> >> >> Po jakimś czasie po rozgrzaniu świeca nie ma najmniejszego
> >> >> znaczenia
> >> >> i
> >> >> wpływu na pracę silnika diesla.
> >> >> Przypominam - silnik diesla to silnik o zapłonie samoczynnym !!,
> >> >> gdzie
> >> >> zapłon wtryśniętej ropy jest od temperatury sprężonego powietrza.
> >> >>
> >> >> Pozdrawiam !
> >> > Jednemu już poradziłem żeby policzył ile ciepła daje świeca żarowa.
> >> > Z
> >> > twoich
> >> > punktów tylko pierwszy jest częściowo prawdziwy. Ułatwia bo paliwo
> >> > ma
> >> > się od
> >> > czego zapalić a nie dlatego że podgrzewa powietrze. Bo powietrze
> >> > podgrzewa
> >> > sprężanie. Ale i tak za mało żeby uboga mieszanka ze stu procentową
> >> > pewnością
> >> > się od niego bezbłędnie i za każdym razem zapaliła. Nie ma żadnego
> >> > wpływu na
> >> > rozgrzanie do temperatury pracy. Tak przy okazji do temperatury
> >> > pracy
> >> > czego,
> >> > silnika, ogrzewania kabiny czy spirali zapalniczki. Według wierzeń
> >> > ludowych
> >> > jak silnik odpali to prąd do świec jest wyłączony i swieca stygnie.
> >> > Rozgrzewanie silnika trwa wielokrotnie dłużej niż odpalenie. Chcesz
> >> > powiedzieć
> >> > że przez świece płynie prąd dotąd aż silnik osiągnie nominalną
> >> > temperaturę pracy?
> >>
> >> KARTA CHARAKTERYSTYKI OLEJ NAPĘDOWY
> >> Karta charakterystyki wg rozp. MZ z dnia 3 lipca 2002r. (Dz.U.Nr.
> >> 140,
> >> poz.1171)
> >> Data aktualizacji 10.09.2004
> >> Strona 5 z 9
> >>
> >> Temperatura zapłonu : nie niższa niż 56*C
> >> Temperatura samozapłonu : 270*C
> >>
> >> słownie dwieście siedemdziesiąt stopni C, a jak już sam zdązyłeś się
> >> dowiedzieć powietrze podczas sprężania osiąga?
> >>
> > Jeszcze podstawę prawną podaj. jak wejdziesz do garażu ze strzykawką w
> > której
> > będziesz miał benzynę. I zapalisz w nim świeczkę. To jak będziesz
> > sikał
> > benzyną po ścianach. To oczywiście w pewnym momencie zrobi się jebudu.
> > Ale nie
> > będziesz wiedział kiedy i na pewno wtedy jak wypsikasz wszystko. To
> > model
> > Ursusa C330. Ale jak będziesz sikał tak żeby pod sam koniec resztką
> > trafić na
> > płomień to w tym momencie przeniesiesz się do krainy wiecznych łowów.
> > To model
> > współczesnego silnika wysokoprężnego.
>
> Teraz wyobraź sobie pokój w którym na dzień dobry panuje temperatura
> 700*C - psiknij paliwem w którekolwiek miejsce i zobacz co się stanie.
>
> To w zasadzie podsumowanie mojej dyskusji z Tobą, miło było pogadać.
>
> Pozdrawiam/
>
A nic się może nie stać. A jak się już stanie to na pewno nie wtedy kiedy byś
sobie tego życzył. To czy się zapali zależy od wielu czynników a nie tylko od
temperatury. W dieslach też wypadają zapłony. Skoro wiadomo że świeca żarowa
zasilana prądem z wyjątkiem siebie nie jest w stanie nic sensownie ugrzać to
po co ją wsadzili? Ona zwiększa prawdopodobieństwo zapłonu. Z wysokiego na
jeszcze wyższy. Jak będziesz miał uszkodzone wtryskiwacze i nie będą
odpowiednio rozpylały paliwa to pomimo 700 stopni diesel bez świecy żarowej
łatwo nie odpali. Z tym się chyba zgodzisz. A ze świecą da radę. A może
popatrzysz na to tak. Temperatura samozapłonu podana w tym temacie to 250
stopni. Czy jeśli w czasie sprężania powietrza grzeje się ono do 700 stopni to
czy jeśli dolotowe do silnika będzie miało 0 stopni czy - 25 będzie miało
jakikolwiek wpływ. Oczywiście że nie będzie miało. Bo jak odjąć od 700 20 to i
tak wychodzi że jest ponad dwa razy więcej niż potrzeba. Przy okazji te 700 to
raczej dolna strefa stanów niskich. Nominalnie w pełnosprawnym jest więcej. A
może jest jeszcze jeden czynnik niż temperatura powietrza w cylindrze i
temperatura samozapłonu paliwa. I to ona też wpływa na możliwość zapalenia się
paliwa. Ten czynnik pojawił się kilka razy i nie został zauważony.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
189. Data: 2011-06-25 13:15:15
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Od: DoQ <p...@g...com>
W dniu 25-06-2011 13:05, kogutek pisze:
temperatury. W dieslach też wypadają zapłony. Skoro wiadomo że świeca
żarowa
> zasilana prądem z wyjątkiem siebie nie jest w stanie nic sensownie ugrzać to
> po co ją wsadzili? Ona zwiększa prawdopodobieństwo zapłonu. Z wysokiego na
> jeszcze wyższy. Jak będziesz miał uszkodzone wtryskiwacze i nie będą
Pomijając brednie które wysmarowałeś.
Może odpowiesz w końcu w jaki sposób działa silnik diesla fabrycznie
niewyposażony w świece żarowe?
Pozdrawiam
Paweł
-
190. Data: 2011-06-25 13:21:59
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Sat, 25 Jun 2011 13:15:15 +0200, DoQ wrote:
>Pomijając brednie które wysmarowałeś.
>Może odpowiesz w końcu w jaki sposób działa silnik diesla fabrycznie
>niewyposażony w świece żarowe?
A sa takie ?
Czy tylko "w starych agregatach", gdzie sie nikt nie przejmuje
parametrami pracy ?
J.