eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 360

  • 181. Data: 2011-06-25 12:50:34
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 25.06.2011 10:59, J.F. pisze:

    >> Pociągi - tak. Ciężarówki na długich trasach z gwarantowaną wolną drogą
    >> przejazdem (autostrady) - też.
    >
    > Jakos w lokomotywach kroluja diesle. W ciezarowkach tez, nawet w

    W lokomotywach to króluje prąd elektryczny z trakcji, a ten jest
    wytwarzany w elektrowniach, gdzie królują turbiny ;->

    Jeśli zaś chodzi o lokomotywy spalinowe (czy może raczej
    spalinowo-elektryczne) to (1) jest ich mniejszość (2) są często
    wykorzystywane do jazdy manewrowej, do której turbiny się kompletnie nie
    nadają.

    > krajach gdzie mozna jechac dlugo i bez zatrzymania.

    Są inne problemy - ja pisałem wyłącznie pod kątem zużycia paliwa.

    Turbina, z uwagi na warunki pracy, będzie np. mniej trwała od wielkiego,
    wolnoobrotowego diesla... ale takiego silnika do samochodu tym bardziej
    nie wstawisz ;->

    > Ba - w statkach ciagle sie diesle montuje.

    Zależy jakich (plus patrz wyżej).

    > Chyba te turbiny nie takie dobre jak je maluja.

    Mają inne wady. Ale zobacz - w samolotach komercyjnych tłokowych
    silników się już nie stosuje W OGÓLE.


  • 182. Data: 2011-06-25 12:53:01
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>


    > Zadaniem świec żarowych jest takie podgrzanie powietrza, żeby "było jak
    > przy nagrzanym silniku" - a normalna temperatura pracy silnika to
    > okolice 100C. Nawet w największe mrozy nie mieliśmy -200C
    Nieprawda. Jak byś potrafił to policzyć to byś wiedział. Tego nawet specjalnie
    liczyć nie trzeba. To samo wychodzi jak trochę pomyśleć. Świeca żarowa jak
    jest podgrzewana prądem nie jest w stanie niczego sensownie ugrzać z wyjątkiem
    siebie. Ale Ty tego nie wiesz bo nie policzyłeś i sugerujesz się tym co inni
    plotą. To tak jak z miliardami much. Jesteśmy w kupie to nawet jak nie mamy
    racji to ją mamy. To czy będziesz wiedział wisi mi i powiewa. Jak tylko jedna
    osoba zastanowi się i dojdzie do prawdy to warto mi było pisać. Lepszy jeden
    samodzielnie myślący niż bada przygłupów. Dlatego nie jesteście mnie w stanie
    zniechęcić.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 183. Data: 2011-06-25 12:54:24
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to mo?liwe?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 25.06.2011 11:15, J.F. pisze:

    > Dorzuci sie pare akumulatorow i bedzie pracowac jak w Priusie.

    Oj, nic mi nie pisz o Priusie... Ja wiem, że on jest trendi i dżezi, ale
    z ekologią ani ekonomią to coś nie ma nic wspólnego.

    > Albo dwie turbiny - mala i srednia.

    Martwa masa - bez sensu. Mała turbina jest zupełnie niewydajna - już
    lepiej zainstalować gaźnikowego dwusuwa ;)

    > Ciekawe jak one znosza prace w cyklu przerywanym.

    Też marnie. Dużo idzie na rozruch (weź rozpędź ciężki wirnik do 50
    _tysięcy_ obrotów na minutę).


  • 184. Data: 2011-06-25 12:55:49
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: "pm" <x...@w...pl>

    ?

    >> W M1 Abrams wsadzili turbinę - zaletą jest to, że czego nie nalejesz to
    >> jedziesz a i moc jest zadowalająca, niestety ma jedną straszną wadę
    >> temperatura gazów wylotowych jest tak duża, że trafia w to wszystko
    >> wyposażone w podczerwień
    >
    > i tylko rozrzutni jankesi mogą sobie na to pozwolić.
    >
    i rozrzutni rosjanie.


  • 185. Data: 2011-06-25 12:56:28
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    Waldek Godel <n...@o...info> napisał(a):

    > Dnia Sat, 25 Jun 2011 11:31:32 +0200, Przemysław Czaja napisał(a):
    >
    > > W M1 Abrams wsadzili turbinę - zaletą jest to, że czego nie nalejesz to
    > > jedziesz a i moc jest zadowalająca, niestety ma jedną straszną wadę
    > > temperatura gazów wylotowych jest tak duża, że trafia w to wszystko
    > > wyposażone w podczerwień
    >
    > i tylko rozrzutni jankesi mogą sobie na to pozwolić.
    >
    >
    Nieprawda. Rosjanie też mają czołg z turbiną.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 186. Data: 2011-06-25 13:02:37
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 25 Jun 2011 12:55:49 +0200, pm napisał(a):

    >> i tylko rozrzutni jankesi mogą sobie na to pozwolić.
    >>
    > i rozrzutni rosjanie.

    Ruscy mimo, że rozrzutni, zauważyli, że ich jednak nie stać. To co było, to
    będzie w użyciu dokąd będzie i koniec, oficjalnie zarzucili wszelkie
    produkcje z takim silnikiem.
    Z tego co jest, jeździ tylko 1/3 posiadanych T-80, reszta stoi w
    naftalinie.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.


  • 187. Data: 2011-06-25 13:03:29
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to mo?liwe?
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Sat, 25 Jun 2011 11:15:08 +0200, J.F. napisał(a):

    > Ciekawe jak one znosza prace w cyklu przerywanym.
    Średnio. Najmniejsza jednostka to chyba HEV30 Capstone'a.
    <http://www.capstoneturbine.com/prodsol/solutions/he
    v.asp>
    W linkach na dole strony trochę materiałów.
    Zdaje się, że ten dostawczak Volvo na tym był. Ford też popełnił jeden
    concept z jej udziałem.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski


  • 188. Data: 2011-06-25 13:05:28
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    Przemysław Czaja <p...@p...fm> napisał(a):

    >
    > Użytkownik "kogutek" >
    > >>
    > >> Użytkownik "kogutek"
    > >> >
    > >> >> W dniu 2011-06-24 21:00, s...@W...gazeta.pl pisze:
    > >> >> > jerzu<t...@p...onet.pl> napisał(a):
    > >> >> >
    > >> >> >> On Fri, 24 Jun 2011 11:04:59 +0200, DoQ<p...@g...com>
    > >> >> >> wrote:
    > >> >> >>
    > >> >> >>> A jeśli diesel nie ma świec żarowych?
    > >> >> >>
    > >> >> >> Tym gorzej dla diesla. Wg kogutkowych rewelacji nie ma prawa
    > >> >> >> działać.
    > >> >> >> A działa.
    > >> >> >>
    > >> >> >>
    > >> >> > Gwarantuję Ci że współczesny diesel z wykręconymi świecami
    > >> >> > żarowymi
    > >> >> > i
    > >> >> > zaślepionymi otworami po nich nie będzie działał prawidłowo. Dla
    > >> >> > Ciebie
    > >> >> > działanie to że się obraca, zużywa paliwo i wylatują z niego
    > >> >> > spaliny. Dla mni
    > >> >> e
    > >> >> > działanie to trzymanie wszystkich parametrów w granicach
    > >> >> > tolerancji.
    > >> >> >
    > >> >> A ja Ci gwarantuję że będzie działał prawidłowo - po rozgrzaniu do
    > >> >> optymalnej temperatury pracy.
    > >> >> Świeca żarowa w nowoczesnym dieslu ma za zadanie po 1 - ułatwić
    > >> >> zapłon
    > >> >> na zimno, po 2 ułatwić rozgrzanie do temperatury pracy, po 3
    > >> >> ustabilizować pracę zimnego silnika.
    > >> >> Po jakimś czasie po rozgrzaniu świeca nie ma najmniejszego
    > >> >> znaczenia
    > >> >> i
    > >> >> wpływu na pracę silnika diesla.
    > >> >> Przypominam - silnik diesla to silnik o zapłonie samoczynnym !!,
    > >> >> gdzie
    > >> >> zapłon wtryśniętej ropy jest od temperatury sprężonego powietrza.
    > >> >>
    > >> >> Pozdrawiam !
    > >> > Jednemu już poradziłem żeby policzył ile ciepła daje świeca żarowa.
    > >> > Z
    > >> > twoich
    > >> > punktów tylko pierwszy jest częściowo prawdziwy. Ułatwia bo paliwo
    > >> > ma
    > >> > się od
    > >> > czego zapalić a nie dlatego że podgrzewa powietrze. Bo powietrze
    > >> > podgrzewa
    > >> > sprężanie. Ale i tak za mało żeby uboga mieszanka ze stu procentową
    > >> > pewnością
    > >> > się od niego bezbłędnie i za każdym razem zapaliła. Nie ma żadnego
    > >> > wpływu na
    > >> > rozgrzanie do temperatury pracy. Tak przy okazji do temperatury
    > >> > pracy
    > >> > czego,
    > >> > silnika, ogrzewania kabiny czy spirali zapalniczki. Według wierzeń
    > >> > ludowych
    > >> > jak silnik odpali to prąd do świec jest wyłączony i swieca stygnie.
    > >> > Rozgrzewanie silnika trwa wielokrotnie dłużej niż odpalenie. Chcesz
    > >> > powiedzieć
    > >> > że przez świece płynie prąd dotąd aż silnik osiągnie nominalną
    > >> > temperaturę pracy?
    > >>
    > >> KARTA CHARAKTERYSTYKI OLEJ NAPĘDOWY
    > >> Karta charakterystyki wg rozp. MZ z dnia 3 lipca 2002r. (Dz.U.Nr.
    > >> 140,
    > >> poz.1171)
    > >> Data aktualizacji 10.09.2004
    > >> Strona 5 z 9
    > >>
    > >> Temperatura zapłonu : nie niższa niż 56*C
    > >> Temperatura samozapłonu : 270*C
    > >>
    > >> słownie dwieście siedemdziesiąt stopni C, a jak już sam zdązyłeś się
    > >> dowiedzieć powietrze podczas sprężania osiąga?
    > >>
    > > Jeszcze podstawę prawną podaj. jak wejdziesz do garażu ze strzykawką w
    > > której
    > > będziesz miał benzynę. I zapalisz w nim świeczkę. To jak będziesz
    > > sikał
    > > benzyną po ścianach. To oczywiście w pewnym momencie zrobi się jebudu.
    > > Ale nie
    > > będziesz wiedział kiedy i na pewno wtedy jak wypsikasz wszystko. To
    > > model
    > > Ursusa C330. Ale jak będziesz sikał tak żeby pod sam koniec resztką
    > > trafić na
    > > płomień to w tym momencie przeniesiesz się do krainy wiecznych łowów.
    > > To model
    > > współczesnego silnika wysokoprężnego.
    >
    > Teraz wyobraź sobie pokój w którym na dzień dobry panuje temperatura
    > 700*C - psiknij paliwem w którekolwiek miejsce i zobacz co się stanie.
    >
    > To w zasadzie podsumowanie mojej dyskusji z Tobą, miło było pogadać.
    >
    > Pozdrawiam/
    >
    A nic się może nie stać. A jak się już stanie to na pewno nie wtedy kiedy byś
    sobie tego życzył. To czy się zapali zależy od wielu czynników a nie tylko od
    temperatury. W dieslach też wypadają zapłony. Skoro wiadomo że świeca żarowa
    zasilana prądem z wyjątkiem siebie nie jest w stanie nic sensownie ugrzać to
    po co ją wsadzili? Ona zwiększa prawdopodobieństwo zapłonu. Z wysokiego na
    jeszcze wyższy. Jak będziesz miał uszkodzone wtryskiwacze i nie będą
    odpowiednio rozpylały paliwa to pomimo 700 stopni diesel bez świecy żarowej
    łatwo nie odpali. Z tym się chyba zgodzisz. A ze świecą da radę. A może
    popatrzysz na to tak. Temperatura samozapłonu podana w tym temacie to 250
    stopni. Czy jeśli w czasie sprężania powietrza grzeje się ono do 700 stopni to
    czy jeśli dolotowe do silnika będzie miało 0 stopni czy - 25 będzie miało
    jakikolwiek wpływ. Oczywiście że nie będzie miało. Bo jak odjąć od 700 20 to i
    tak wychodzi że jest ponad dwa razy więcej niż potrzeba. Przy okazji te 700 to
    raczej dolna strefa stanów niskich. Nominalnie w pełnosprawnym jest więcej. A
    może jest jeszcze jeden czynnik niż temperatura powietrza w cylindrze i
    temperatura samozapłonu paliwa. I to ona też wpływa na możliwość zapalenia się
    paliwa. Ten czynnik pojawił się kilka razy i nie został zauważony.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 189. Data: 2011-06-25 13:15:15
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 25-06-2011 13:05, kogutek pisze:

    temperatury. W dieslach też wypadają zapłony. Skoro wiadomo że świeca
    żarowa
    > zasilana prądem z wyjątkiem siebie nie jest w stanie nic sensownie ugrzać to
    > po co ją wsadzili? Ona zwiększa prawdopodobieństwo zapłonu. Z wysokiego na
    > jeszcze wyższy. Jak będziesz miał uszkodzone wtryskiwacze i nie będą

    Pomijając brednie które wysmarowałeś.
    Może odpowiesz w końcu w jaki sposób działa silnik diesla fabrycznie
    niewyposażony w świece żarowe?



    Pozdrawiam
    Paweł


  • 190. Data: 2011-06-25 13:21:59
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 25 Jun 2011 13:15:15 +0200, DoQ wrote:
    >Pomijając brednie które wysmarowałeś.
    >Może odpowiesz w końcu w jaki sposób działa silnik diesla fabrycznie
    >niewyposażony w świece żarowe?

    A sa takie ?

    Czy tylko "w starych agregatach", gdzie sie nikt nie przejmuje
    parametrami pracy ?

    J.

strony : 1 ... 10 ... 18 . [ 19 ] . 20 ... 30 ... 36


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: