eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody1,89 l/100 km - czy to możliwe?Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
  • Date: Sat, 25 Jun 2011 14:06:20 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux x86_64; pl-PL; rv:1.9.2.17) Gecko/20110414
    SUSE/3.1.10 Thunderbird/3.1.10
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    References: <v...@l...institute.com> <itt2mv$irk$1@news.onet.pl>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <ittujf$8i3$1@inews.gazeta.pl> <s...@d...wkurw.org>
    <itvbos$106$1@inews.gazeta.pl>
    <5...@4...com>
    <4e03564b$1@news.home.net.pl> <itvm8k$3rf$1@inews.gazeta.pl>
    <b...@4...com>
    <4e04fc16$1@news.home.net.pl>
    <f...@4...com>
    <4e05bd7b$1@news.home.net.pl>
    <g...@4...com>
    In-Reply-To: <g...@4...com>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    NNTP-Posting-Host: 91.206.96.25
    Message-ID: <4e05cf3c$1@news.home.net.pl>
    X-Trace: news.home.net.pl 1309003580 91.206.96.25 (25 Jun 2011 14:06:20 +0200)
    Organization: home.pl news server
    Lines: 46
    X-Authenticated-User: a...@p...pl
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.home
    .net.pl!not-for-mail
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2379060
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 25.06.2011 13:35, J.F. pisze:

    >> Jeśli zaś chodzi o lokomotywy spalinowe (czy może raczej
    >> spalinowo-elektryczne) to (1) jest ich mniejszość (2) są często
    >> wykorzystywane do jazdy manewrowej, do której turbiny się kompletnie nie
    >> nadają.
    >
    > Mysle ze znalazloby sie sporo niezlektryfikowanych tras ..

    Gdzie??

    > i nadal stosuje sie diesle.

    Trwałość i manewry.

    >>> krajach gdzie mozna jechac dlugo i bez zatrzymania.
    >> Są inne problemy - ja pisałem wyłącznie pod kątem zużycia paliwa.
    >> Turbina, z uwagi na warunki pracy, będzie np. mniej trwała od wielkiego,
    >> wolnoobrotowego diesla... ale takiego silnika do samochodu tym bardziej
    >> nie wstawisz ;->
    >
    > Czyli lekka turbina w ciezarowce mialaby racje bytu .. a nie stosuje
    > sie.

    Lekka... Ile razy mam powtarzać, że małe turbiny mają małą sprawność?

    >>> Ba - w statkach ciagle sie diesle montuje.
    >> Zależy jakich (plus patrz wyżej).
    >
    > Jakby turbyny byly bardziej wydajne to IMO by sie nie stosowalu
    > zwyklych diesli :-)

    Wiesz, reaktor jądrowy byłby jeszcze tańszy pod względem kosztów paliwa.

    Spróbuj pomyśleć - dlaczego się go nie stosuje np. na kolei albo w
    samolotach?

    >>> Chyba te turbiny nie takie dobre jak je maluja.
    >> Mają inne wady. Ale zobacz - w samolotach komercyjnych tłokowych
    >> silników się już nie stosuje W OGÓLE.
    >
    > pomijajac niezawodnosc i trwalosc - stosunek masy do mocy ?
    > Cos co zupelnie nie przeszkadza w lokomotywach i statkach.

    Litości... Akurat turbiny mają lepszy stosunek mocy do masy niż silniki
    tłokowe. Podobnie jak dwusuwy w porównaniu z czterosuwami.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: