-
Date: Sat, 25 Jun 2011 14:06:20 +0200
From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux x86_64; pl-PL; rv:1.9.2.17) Gecko/20110414
SUSE/3.1.10 Thunderbird/3.1.10
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
References: <v...@l...institute.com> <itt2mv$irk$1@news.onet.pl>
<s...@k...sail-ho.pl>
<ittujf$8i3$1@inews.gazeta.pl> <s...@d...wkurw.org>
<itvbos$106$1@inews.gazeta.pl>
<5...@4...com>
<4e03564b$1@news.home.net.pl> <itvm8k$3rf$1@inews.gazeta.pl>
<b...@4...com>
<4e04fc16$1@news.home.net.pl>
<f...@4...com>
<4e05bd7b$1@news.home.net.pl>
<g...@4...com>
In-Reply-To: <g...@4...com>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
NNTP-Posting-Host: 91.206.96.25
Message-ID: <4e05cf3c$1@news.home.net.pl>
X-Trace: news.home.net.pl 1309003580 91.206.96.25 (25 Jun 2011 14:06:20 +0200)
Organization: home.pl news server
Lines: 46
X-Authenticated-User: a...@p...pl
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.home
.net.pl!not-for-mail
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2379060
[ ukryj nagłówki ]W dniu 25.06.2011 13:35, J.F. pisze:
>> Jeśli zaś chodzi o lokomotywy spalinowe (czy może raczej
>> spalinowo-elektryczne) to (1) jest ich mniejszość (2) są często
>> wykorzystywane do jazdy manewrowej, do której turbiny się kompletnie nie
>> nadają.
>
> Mysle ze znalazloby sie sporo niezlektryfikowanych tras ..
Gdzie??
> i nadal stosuje sie diesle.
Trwałość i manewry.
>>> krajach gdzie mozna jechac dlugo i bez zatrzymania.
>> Są inne problemy - ja pisałem wyłącznie pod kątem zużycia paliwa.
>> Turbina, z uwagi na warunki pracy, będzie np. mniej trwała od wielkiego,
>> wolnoobrotowego diesla... ale takiego silnika do samochodu tym bardziej
>> nie wstawisz ;->
>
> Czyli lekka turbina w ciezarowce mialaby racje bytu .. a nie stosuje
> sie.
Lekka... Ile razy mam powtarzać, że małe turbiny mają małą sprawność?
>>> Ba - w statkach ciagle sie diesle montuje.
>> Zależy jakich (plus patrz wyżej).
>
> Jakby turbyny byly bardziej wydajne to IMO by sie nie stosowalu
> zwyklych diesli :-)
Wiesz, reaktor jądrowy byłby jeszcze tańszy pod względem kosztów paliwa.
Spróbuj pomyśleć - dlaczego się go nie stosuje np. na kolei albo w
samolotach?
>>> Chyba te turbiny nie takie dobre jak je maluja.
>> Mają inne wady. Ale zobacz - w samolotach komercyjnych tłokowych
>> silników się już nie stosuje W OGÓLE.
>
> pomijajac niezawodnosc i trwalosc - stosunek masy do mocy ?
> Cos co zupelnie nie przeszkadza w lokomotywach i statkach.
Litości... Akurat turbiny mają lepszy stosunek mocy do masy niż silniki
tłokowe. Podobnie jak dwusuwy w porównaniu z czterosuwami.
Następne wpisy z tego wątku
- 25.06.11 14:11 Waldek Godel
- 25.06.11 14:28 kogutek
- 25.06.11 14:35 Olo
- 25.06.11 14:36 J.F.
- 25.06.11 14:43 J.F.
- 25.06.11 14:45 J.F.
- 25.06.11 14:55 Andrzej Lawa
- 25.06.11 15:07 ToMasz
- 25.06.11 15:39 Bugatti
- 25.06.11 15:50 J.F.
- 25.06.11 16:34 kogutek
- 25.06.11 16:31 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 25.06.11 16:34 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 25.06.11 16:36 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 25.06.11 17:25 kogutek
Najnowsze wątki z tej grupy
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
Najnowsze wątki
- 2025-01-23 5G Apokalipsa - nie tylko dla tutejszych przeżuwaczy podpiczników
- 2025-01-23 wodor
- 2025-01-23 Zawór grzybkowy - jaki producent
- 2025-01-23 Warszawa => Expert IT Recruiter 360 <=
- 2025-01-23 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-01-23 Citi Handlowy promocja na kartę kredytową
- 2025-01-22 Gdańsk => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-22 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-22 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-22 pokolenie Z
- 2025-01-22 Wyświtlacz ramki cyfrowej
- 2025-01-22 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-01-22 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-01-22 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-22 oferta na ubezpieczenie OC życie prywatne