eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody1,89 l/100 km - czy to możliwe?Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.onet.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: J.F. <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Date: Sat, 25 Jun 2011 13:35:25 +0200
    Organization: -
    Lines: 38
    Message-ID: <g...@4...com>
    References: <v...@l...institute.com> <itt2mv$irk$1@news.onet.pl>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <ittujf$8i3$1@inews.gazeta.pl> <s...@d...wkurw.org>
    <itvbos$106$1@inews.gazeta.pl>
    <5...@4...com>
    <4e03564b$1@news.home.net.pl> <itvm8k$3rf$1@inews.gazeta.pl>
    <b...@4...com>
    <4e04fc16$1@news.home.net.pl>
    <f...@4...com>
    <4e05bd7b$1@news.home.net.pl>
    NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1309001725 4560 82.143.187.50 (25 Jun 2011 11:35:25 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 25 Jun 2011 11:35:25 +0000 (UTC)
    X-Newsreader: Forte Agent 1.93/32.576 English (American)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2379050
    [ ukryj nagłówki ]

    On Sat, 25 Jun 2011 12:50:34 +0200, Andrzej Lawa wrote:
    >W dniu 25.06.2011 10:59, J.F. pisze:
    >>> Pociągi - tak. Ciężarówki na długich trasach z gwarantowaną wolną drogą
    >>> przejazdem (autostrady) - też.
    >> Jakos w lokomotywach kroluja diesle. W ciezarowkach tez, nawet w
    >
    >Jeśli zaś chodzi o lokomotywy spalinowe (czy może raczej
    >spalinowo-elektryczne) to (1) jest ich mniejszość (2) są często
    >wykorzystywane do jazdy manewrowej, do której turbiny się kompletnie nie
    >nadają.

    Mysle ze znalazloby sie sporo niezlektryfikowanych tras .. i nadal
    stosuje sie diesle.

    >> krajach gdzie mozna jechac dlugo i bez zatrzymania.
    >Są inne problemy - ja pisałem wyłącznie pod kątem zużycia paliwa.
    >Turbina, z uwagi na warunki pracy, będzie np. mniej trwała od wielkiego,
    >wolnoobrotowego diesla... ale takiego silnika do samochodu tym bardziej
    >nie wstawisz ;->

    Czyli lekka turbina w ciezarowce mialaby racje bytu .. a nie stosuje
    sie.

    >> Ba - w statkach ciagle sie diesle montuje.
    >Zależy jakich (plus patrz wyżej).

    Jakby turbyny byly bardziej wydajne to IMO by sie nie stosowalu
    zwyklych diesli :-)

    >> Chyba te turbiny nie takie dobre jak je maluja.
    >Mają inne wady. Ale zobacz - w samolotach komercyjnych tłokowych
    >silników się już nie stosuje W OGÓLE.

    pomijajac niezawodnosc i trwalosc - stosunek masy do mocy ?
    Cos co zupelnie nie przeszkadza w lokomotywach i statkach.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: