-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.onet.pl!.POSTED!not-for-mail
From: J.F. <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Date: Sat, 25 Jun 2011 13:35:25 +0200
Organization: -
Lines: 38
Message-ID: <g...@4...com>
References: <v...@l...institute.com> <itt2mv$irk$1@news.onet.pl>
<s...@k...sail-ho.pl>
<ittujf$8i3$1@inews.gazeta.pl> <s...@d...wkurw.org>
<itvbos$106$1@inews.gazeta.pl>
<5...@4...com>
<4e03564b$1@news.home.net.pl> <itvm8k$3rf$1@inews.gazeta.pl>
<b...@4...com>
<4e04fc16$1@news.home.net.pl>
<f...@4...com>
<4e05bd7b$1@news.home.net.pl>
NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1309001725 4560 82.143.187.50 (25 Jun 2011 11:35:25 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 25 Jun 2011 11:35:25 +0000 (UTC)
X-Newsreader: Forte Agent 1.93/32.576 English (American)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2379050
[ ukryj nagłówki ]On Sat, 25 Jun 2011 12:50:34 +0200, Andrzej Lawa wrote:
>W dniu 25.06.2011 10:59, J.F. pisze:
>>> Pociągi - tak. Ciężarówki na długich trasach z gwarantowaną wolną drogą
>>> przejazdem (autostrady) - też.
>> Jakos w lokomotywach kroluja diesle. W ciezarowkach tez, nawet w
>
>Jeśli zaś chodzi o lokomotywy spalinowe (czy może raczej
>spalinowo-elektryczne) to (1) jest ich mniejszość (2) są często
>wykorzystywane do jazdy manewrowej, do której turbiny się kompletnie nie
>nadają.
Mysle ze znalazloby sie sporo niezlektryfikowanych tras .. i nadal
stosuje sie diesle.
>> krajach gdzie mozna jechac dlugo i bez zatrzymania.
>Są inne problemy - ja pisałem wyłącznie pod kątem zużycia paliwa.
>Turbina, z uwagi na warunki pracy, będzie np. mniej trwała od wielkiego,
>wolnoobrotowego diesla... ale takiego silnika do samochodu tym bardziej
>nie wstawisz ;->
Czyli lekka turbina w ciezarowce mialaby racje bytu .. a nie stosuje
sie.
>> Ba - w statkach ciagle sie diesle montuje.
>Zależy jakich (plus patrz wyżej).
Jakby turbyny byly bardziej wydajne to IMO by sie nie stosowalu
zwyklych diesli :-)
>> Chyba te turbiny nie takie dobre jak je maluja.
>Mają inne wady. Ale zobacz - w samolotach komercyjnych tłokowych
>silników się już nie stosuje W OGÓLE.
pomijajac niezawodnosc i trwalosc - stosunek masy do mocy ?
Cos co zupelnie nie przeszkadza w lokomotywach i statkach.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 25.06.11 13:37 DoQ
- 25.06.11 13:41 pm
- 25.06.11 13:44 Waldek Godel
- 25.06.11 13:49 pm
- 25.06.11 13:53 J.F.
- 25.06.11 14:02 Andrzej Lawa
- 25.06.11 14:06 Andrzej Lawa
- 25.06.11 14:11 Waldek Godel
- 25.06.11 14:28 kogutek
- 25.06.11 14:35 Olo
- 25.06.11 14:36 J.F.
- 25.06.11 14:43 J.F.
- 25.06.11 14:45 J.F.
- 25.06.11 14:55 Andrzej Lawa
- 25.06.11 15:07 ToMasz
Najnowsze wątki z tej grupy
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
Najnowsze wątki
- 2025-01-20 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-20 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-19 Test - nie czytać
- 2025-01-19 qqqq
- 2025-01-19 Tauron przysyła aneks
- 2025-01-19 Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- 2025-01-18 Power BANK z ładowaniem przelotowym robi PRZERWY
- 2025-01-18 Pomoc dla Filipa ;)
- 2025-01-18 znowu kradno i sie nie dzielo
- 2025-01-18 Zieloni oszuchiści
- 2025-01-18 Zielonka => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-18 Warszawa => Frontend Developer (JS, React) <=
- 2025-01-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2025-01-18 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-01-18 Katowice => Administrator IT - Systemy Operacyjne i Wirtualizacja <=