-
171. Data: 2011-06-25 11:27:32
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>
Użytkownik "kogutek" >
>>
>> Użytkownik "kogutek"
>> >
>> >> W dniu 2011-06-24 21:00, s...@W...gazeta.pl pisze:
>> >> > jerzu<t...@p...onet.pl> napisał(a):
>> >> >
>> >> >> On Fri, 24 Jun 2011 11:04:59 +0200, DoQ<p...@g...com>
>> >> >> wrote:
>> >> >>
>> >> >>> A jeśli diesel nie ma świec żarowych?
>> >> >>
>> >> >> Tym gorzej dla diesla. Wg kogutkowych rewelacji nie ma prawa
>> >> >> działać.
>> >> >> A działa.
>> >> >>
>> >> >>
>> >> > Gwarantuję Ci że współczesny diesel z wykręconymi świecami
>> >> > żarowymi
>> >> > i
>> >> > zaślepionymi otworami po nich nie będzie działał prawidłowo. Dla
>> >> > Ciebie
>> >> > działanie to że się obraca, zużywa paliwo i wylatują z niego
>> >> > spaliny. Dla mni
>> >> e
>> >> > działanie to trzymanie wszystkich parametrów w granicach
>> >> > tolerancji.
>> >> >
>> >> A ja Ci gwarantuję że będzie działał prawidłowo - po rozgrzaniu do
>> >> optymalnej temperatury pracy.
>> >> Świeca żarowa w nowoczesnym dieslu ma za zadanie po 1 - ułatwić
>> >> zapłon
>> >> na zimno, po 2 ułatwić rozgrzanie do temperatury pracy, po 3
>> >> ustabilizować pracę zimnego silnika.
>> >> Po jakimś czasie po rozgrzaniu świeca nie ma najmniejszego
>> >> znaczenia
>> >> i
>> >> wpływu na pracę silnika diesla.
>> >> Przypominam - silnik diesla to silnik o zapłonie samoczynnym !!,
>> >> gdzie
>> >> zapłon wtryśniętej ropy jest od temperatury sprężonego powietrza.
>> >>
>> >> Pozdrawiam !
>> > Jednemu już poradziłem żeby policzył ile ciepła daje świeca żarowa.
>> > Z
>> > twoich
>> > punktów tylko pierwszy jest częściowo prawdziwy. Ułatwia bo paliwo
>> > ma
>> > się od
>> > czego zapalić a nie dlatego że podgrzewa powietrze. Bo powietrze
>> > podgrzewa
>> > sprężanie. Ale i tak za mało żeby uboga mieszanka ze stu procentową
>> > pewnością
>> > się od niego bezbłędnie i za każdym razem zapaliła. Nie ma żadnego
>> > wpływu na
>> > rozgrzanie do temperatury pracy. Tak przy okazji do temperatury
>> > pracy
>> > czego,
>> > silnika, ogrzewania kabiny czy spirali zapalniczki. Według wierzeń
>> > ludowych
>> > jak silnik odpali to prąd do świec jest wyłączony i swieca stygnie.
>> > Rozgrzewanie silnika trwa wielokrotnie dłużej niż odpalenie. Chcesz
>> > powiedzieć
>> > że przez świece płynie prąd dotąd aż silnik osiągnie nominalną
>> > temperaturę pracy?
>>
>> KARTA CHARAKTERYSTYKI OLEJ NAPĘDOWY
>> Karta charakterystyki wg rozp. MZ z dnia 3 lipca 2002r. (Dz.U.Nr.
>> 140,
>> poz.1171)
>> Data aktualizacji 10.09.2004
>> Strona 5 z 9
>>
>> Temperatura zapłonu : nie niższa niż 56*C
>> Temperatura samozapłonu : 270*C
>>
>> słownie dwieście siedemdziesiąt stopni C, a jak już sam zdązyłeś się
>> dowiedzieć powietrze podczas sprężania osiąga?
>>
> Jeszcze podstawę prawną podaj. jak wejdziesz do garażu ze strzykawką w
> której
> będziesz miał benzynę. I zapalisz w nim świeczkę. To jak będziesz
> sikał
> benzyną po ścianach. To oczywiście w pewnym momencie zrobi się jebudu.
> Ale nie
> będziesz wiedział kiedy i na pewno wtedy jak wypsikasz wszystko. To
> model
> Ursusa C330. Ale jak będziesz sikał tak żeby pod sam koniec resztką
> trafić na
> płomień to w tym momencie przeniesiesz się do krainy wiecznych łowów.
> To model
> współczesnego silnika wysokoprężnego.
Teraz wyobraź sobie pokój w którym na dzień dobry panuje temperatura
700*C - psiknij paliwem w którekolwiek miejsce i zobacz co się stanie.
To w zasadzie podsumowanie mojej dyskusji z Tobą, miło było pogadać.
Pozdrawiam/
-
172. Data: 2011-06-25 11:31:32
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>
Użytkownik "J.F."
> Jakos w lokomotywach kroluja diesle. W ciezarowkach tez, nawet w
> krajach gdzie mozna jechac dlugo i bez zatrzymania.
> Ba - w statkach ciagle sie diesle montuje.
>
> Chyba te turbiny nie takie dobre jak je maluja.
W M1 Abrams wsadzili turbinę - zaletą jest to, że czego nie nalejesz to
jedziesz a i moc jest zadowalająca, niestety ma jedną straszną wadę
temperatura gazów wylotowych jest tak duża, że trafia w to wszystko
wyposażone w podczerwień
-
173. Data: 2011-06-25 12:06:15
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>
W dniu 2011-06-24 12:35, Filip KK pisze:
> W dniu 2011-06-24 12:21, Olo pisze:
>> On 2011-06-24 11:43, Filip KK wrote:
>>
>>> Mitsu Montero Sport, 3.0 V6, automat. Kółka Michelin 265/65/15.
>>
>> No i bajka :)
>> Strzelam - lekko 10l trasa, 18l miasto... dziękuję.
>>
> No to lekko byś się zdziwił. _Normalnie_ 12 litrów miasto, chyba że
> wciskałem to palił 14-15. Nigdy nie spalił więcej jak 15 litrów.
> Trasa 8-9 bez problemu. Nie wierzysz, nie musisz. :)
nie pierdziel, bo mam teraz A6 2.6 V6 manual i pali mi 12 miasto, 9
trasa - jak miałeś takie wyniki w 3 litrowym automacie to chyba z żaglem.
-
174. Data: 2011-06-25 12:07:55
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Thu, 23 Jun 2011 13:49:19 +0100, Waldek Godel wrote:
>Dnia Thu, 23 Jun 2011 14:44:23 +0200, J.F. napisał(a):
>> Z kolei Diesel chcial wykonac cykl Carnota - po sprezaniu
>> adabiatycznym podajemy w suwie pracy paliwo w takim tempie, aby
>> temperatura nie rosla (odcinek izotermiczny). I chyba wspolczesne
>> konstrukcje troche do tego nawiazuja, skoro podaja paliwo w kilku
>> dawkach.
>
>kilka dawek jest dla równiejszego i szybszego spalania głównej dawki -
>zapala się szybciej jak trafia na płonącą już poprzednią dawkę niż jak
>trafia tylko na gorące powietrze. To daje równiejszą pracę i niższy hałas.
To jedna czy dwie. Tymczasem mowi sie ze tych dawek jest do 5.
J.
-
175. Data: 2011-06-25 12:10:20
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Sat, 25 Jun 2011 11:31:32 +0200, Przemysław Czaja wrote:
>Użytkownik "J.F."
>> Jakos w lokomotywach kroluja diesle. W ciezarowkach tez, nawet w
>> krajach gdzie mozna jechac dlugo i bez zatrzymania.
>> Ba - w statkach ciagle sie diesle montuje.
>> Chyba te turbiny nie takie dobre jak je maluja.
>
>W M1 Abrams wsadzili turbinę - zaletą jest to, że czego nie nalejesz to
>jedziesz a i moc jest zadowalająca, niestety ma jedną straszną wadę
>temperatura gazów wylotowych jest tak duża, że trafia w to wszystko
>wyposażone w podczerwień
No wlasnie - wojsko ma inne priorytety. Ale cos slyszalem ze i z tych
turbin sie beda wycofywac.
J.
-
176. Data: 2011-06-25 12:10:56
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>
W dniu 2011-06-25 12:06, Olo pisze:
> W dniu 2011-06-24 12:35, Filip KK pisze:
>> W dniu 2011-06-24 12:21, Olo pisze:
>>> On 2011-06-24 11:43, Filip KK wrote:
>>>
>>>> Mitsu Montero Sport, 3.0 V6, automat. Kółka Michelin 265/65/15.
>>>
>>> No i bajka :)
>>> Strzelam - lekko 10l trasa, 18l miasto... dziękuję.
>>>
>> No to lekko byś się zdziwił. _Normalnie_ 12 litrów miasto, chyba że
>> wciskałem to palił 14-15. Nigdy nie spalił więcej jak 15 litrów.
>> Trasa 8-9 bez problemu. Nie wierzysz, nie musisz. :)
>
> nie pierdziel, bo mam teraz A6 2.6 V6 manual i pali mi 12 miasto, 9
> trasa - jak miałeś takie wyniki w 3 litrowym automacie to chyba z żaglem.
dodam tylko , że tak pali przy delikatnej jeździe, jak mu wcisnę to
15-18 miasto, 12 trasa....
-
177. Data: 2011-06-25 12:17:13
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
W dniu 24.06.2011 22:59, kogutek pisze:
>> Człowieku - udowodniło to już ze trzy miliardy ludzi na całym świecie -
>> starszego diesla nie zapalisz bez świec żarowych na mrozie, ale jak
>> świece podgrzeją powietrze w cylindrze to zapala bez problemu - więc na
>> cholere mi to liczyć skoro tak jest?
>>
> Udowodnij i policz. Nic więcej nie chcę. Jak Ci wyjdzie że podniesie o 300
> stopni to jutro o 12 na Placu wolności zjem myszkę od komputera. Tylko jak
> zaczniesz udowadniać to pamiętaj że ja to przed chwilą policzyłem. I kitu nie
> wciśniesz.
Jakie 300 stopni???
Zadaniem świec żarowych jest takie podgrzanie powietrza, żeby "było jak
przy nagrzanym silniku" - a normalna temperatura pracy silnika to
okolice 100C. Nawet w największe mrozy nie mieliśmy -200C
-
178. Data: 2011-06-25 12:20:11
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Od: Waldek Godel <n...@o...info>
Dnia Sat, 25 Jun 2011 11:31:32 +0200, Przemysław Czaja napisał(a):
> W M1 Abrams wsadzili turbinę - zaletą jest to, że czego nie nalejesz to
> jedziesz a i moc jest zadowalająca, niestety ma jedną straszną wadę
> temperatura gazów wylotowych jest tak duża, że trafia w to wszystko
> wyposażone w podczerwień
i tylko rozrzutni jankesi mogą sobie na to pozwolić.
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.
-
179. Data: 2011-06-25 12:22:29
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>
Użytkownik "Olo"
>>>> Mitsu Montero Sport, 3.0 V6, automat. Kółka Michelin 265/65/15.
>>>
>>> No i bajka :)
>>> Strzelam - lekko 10l trasa, 18l miasto... dziękuję.
>>>
>> No to lekko byś się zdziwił. _Normalnie_ 12 litrów miasto, chyba że
>> wciskałem to palił 14-15. Nigdy nie spalił więcej jak 15 litrów.
>> Trasa 8-9 bez problemu. Nie wierzysz, nie musisz. :)
>
> nie pierdziel, bo mam teraz A6 2.6 V6 manual i pali mi 12 miasto, 9
> trasa - jak miałeś takie wyniki w 3 litrowym automacie to chyba z
> żaglem.
Kiedyś się uśmiałem gdy usłyszałem, że Porsche 911 pali w cyklu
pozamiejskim ok 7,8l/100km a mój maluch palił wtedy z 6 na trasie a po
mieście z 10 litrów na 100km :) ale i tak osiągnięcia Filipa wydają się
lekko podkoloryzowane
Pozdrówki
-
180. Data: 2011-06-25 12:34:46
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>
Przemysław Czaja <p...@p...fm> napisał(a):
>
> Użytkownik "kogutek" >
> >>
> >> Użytkownik "kogutek"
> >> >
> >> >> W dniu 2011-06-24 21:00, s...@W...gazeta.pl pisze:
> >> >> > jerzu<t...@p...onet.pl> napisał(a):
> >> >> >
> >> >> >> On Fri, 24 Jun 2011 11:04:59 +0200, DoQ<p...@g...com>
> >> >> >> wrote:
> >> >> >>
> >> >> >>> A jeśli diesel nie ma świec żarowych?
> >> >> >>
> >> >> >> Tym gorzej dla diesla. Wg kogutkowych rewelacji nie ma prawa
> >> >> >> działać.
> >> >> >> A działa.
> >> >> >>
> >> >> >>
> >> >> > Gwarantuję Ci że współczesny diesel z wykręconymi świecami
> >> >> > żarowymi
> >> >> > i
> >> >> > zaślepionymi otworami po nich nie będzie działał prawidłowo. Dla
> >> >> > Ciebie
> >> >> > działanie to że się obraca, zużywa paliwo i wylatują z niego
> >> >> > spaliny. Dla mni
> >> >> e
> >> >> > działanie to trzymanie wszystkich parametrów w granicach
> >> >> > tolerancji.
> >> >> >
> >> >> A ja Ci gwarantuję że będzie działał prawidłowo - po rozgrzaniu do
> >> >> optymalnej temperatury pracy.
> >> >> Świeca żarowa w nowoczesnym dieslu ma za zadanie po 1 - ułatwić
> >> >> zapłon
> >> >> na zimno, po 2 ułatwić rozgrzanie do temperatury pracy, po 3
> >> >> ustabilizować pracę zimnego silnika.
> >> >> Po jakimś czasie po rozgrzaniu świeca nie ma najmniejszego
> >> >> znaczenia
> >> >> i
> >> >> wpływu na pracę silnika diesla.
> >> >> Przypominam - silnik diesla to silnik o zapłonie samoczynnym !!,
> >> >> gdzie
> >> >> zapłon wtryśniętej ropy jest od temperatury sprężonego powietrza.
> >> >>
> >> >> Pozdrawiam !
> >> > Jednemu już poradziłem żeby policzył ile ciepła daje świeca żarowa.
> >> > Z
> >> > twoich
> >> > punktów tylko pierwszy jest częściowo prawdziwy. Ułatwia bo paliwo
> >> > ma
> >> > się od
> >> > czego zapalić a nie dlatego że podgrzewa powietrze. Bo powietrze
> >> > podgrzewa
> >> > sprężanie. Ale i tak za mało żeby uboga mieszanka ze stu procentową
> >> > pewnością
> >> > się od niego bezbłędnie i za każdym razem zapaliła. Nie ma żadnego
> >> > wpływu na
> >> > rozgrzanie do temperatury pracy. Tak przy okazji do temperatury
> >> > pracy
> >> > czego,
> >> > silnika, ogrzewania kabiny czy spirali zapalniczki. Według wierzeń
> >> > ludowych
> >> > jak silnik odpali to prąd do świec jest wyłączony i swieca stygnie.
> >> > Rozgrzewanie silnika trwa wielokrotnie dłużej niż odpalenie. Chcesz
> >> > powiedzieć
> >> > że przez świece płynie prąd dotąd aż silnik osiągnie nominalną
> >> > temperaturę pracy?
> >>
> >> KARTA CHARAKTERYSTYKI OLEJ NAPĘDOWY
> >> Karta charakterystyki wg rozp. MZ z dnia 3 lipca 2002r. (Dz.U.Nr.
> >> 140,
> >> poz.1171)
> >> Data aktualizacji 10.09.2004
> >> Strona 5 z 9
> >>
> >> Temperatura zapłonu : nie niższa niż 56*C
> >> Temperatura samozapłonu : 270*C
> >>
> >> słownie dwieście siedemdziesiąt stopni C, a jak już sam zdązyłeś się
> >> dowiedzieć powietrze podczas sprężania osiąga?
> >>
> > Jeszcze podstawę prawną podaj. jak wejdziesz do garażu ze strzykawką w
> > której
> > będziesz miał benzynę. I zapalisz w nim świeczkę. To jak będziesz
> > sikał
> > benzyną po ścianach. To oczywiście w pewnym momencie zrobi się jebudu.
> > Ale nie
> > będziesz wiedział kiedy i na pewno wtedy jak wypsikasz wszystko. To
> > model
> > Ursusa C330. Ale jak będziesz sikał tak żeby pod sam koniec resztką
> > trafić na
> > płomień to w tym momencie przeniesiesz się do krainy wiecznych łowów.
> > To model
> > współczesnego silnika wysokoprężnego.
>
> Teraz wyobraź sobie pokój w którym na dzień dobry panuje temperatura
> 700*C - psiknij paliwem w którekolwiek miejsce i zobacz co się stanie.
>
> To w zasadzie podsumowanie mojej dyskusji z Tobą, miło było pogadać.
>
> Pozdrawiam/
>
A nic się może nie stać. A jak się już stanie to na pewno nie wtedy kiedy byś
sobie tego życzył. To czy się zapali zależy od wielu czynników a nie tylko od
temperatury. W dieslach też wypadają zapłony. Skoro wiadomo że świeca żarowa
zasilana prądem z wyjątkiem siebie nie jest w stanie nic sensownie ugrzać to
po co ją wsadzili? Ona zwiększa prawdopodobieństwo zapłonu. Z wysokiego na
jeszcze wyższy. Jak będziesz miał uszkodzone wtryskiwacze i nie będą
odpowiednio rozpylały paliwa to pomimo 700 stopni diesel bez świecy żarowej
łatwo nie odpali. Z tym się chyba zgodzisz. A ze świecą da radę. A może
popatrzysz na to tak. Temperatura samozapłonu podana w tym temacie to 250
stopni. Czy jeśli w czasie sprężania powietrza grzeje się ono do 700 stopni to
czy jeśli dolotowe do silnika będzie miało 0 stopni czy - 25 będzie miało
jakikolwiek wpływ. Oczywiście że nie będzie miało. Bo jak odjąć od 700 20 to i
tak wychodzi że jest ponad dwa razy więcej niż potrzeba. Przy okazji te 700 to
raczej dolna strefa stanów niskich. Nominalnie w pełnosprawnym jest więcej. A
może jest jeszcze jeden czynnik niż temperatura powietrza w cylindrze i
temperatura samozapłonu paliwa. I to ona też wpływa na możliwość zapalenia się
paliwa. Ten czynnik pojawił się kilka razy i nie został zauważony.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/