  • 171. Data: 2011-06-25 11:27:32
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "kogutek" >

> [...]
    > której
    > będziesz miał benzynę. I zapalisz w nim świeczkę. To jak będziesz
    > sikał
    > benzyną po ścianach. To oczywiście w pewnym momencie zrobi się jebudu.
    > Ale nie
    > będziesz wiedział kiedy i na pewno wtedy jak wypsikasz wszystko. To
    > model
    > Ursusa C330. Ale jak będziesz sikał tak żeby pod sam koniec resztką
    > trafić na
    > płomień to w tym momencie przeniesiesz się do krainy wiecznych łowów.

    Teraz wyobraź sobie pokój w którym na dzień dobry panuje temperatura
    700*C - psiknij paliwem w którekolwiek miejsce i zobacz co się stanie.

    To w zasadzie podsumowanie mojej dyskusji z Tobą, miło było pogadać.

    Pozdrawiam/

  • 172. Data: 2011-06-25 11:31:32
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "J.F."

    > Jakos w lokomotywach kroluja diesle. W ciezarowkach tez, nawet w
    > krajach gdzie mozna jechac dlugo i bez zatrzymania.
    > Ba - w statkach ciagle sie diesle montuje.
    >
    > Chyba te turbiny nie takie dobre jak je maluja.

    W M1 Abrams wsadzili turbinę - zaletą jest to, że czego nie nalejesz to
    jedziesz a i moc jest zadowalająca, niestety ma jedną straszną wadę
    temperatura gazów wylotowych jest tak duża, że trafia w to wszystko
    wyposażone w podczerwień

  • 173. Data: 2011-06-25 12:06:15
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    W dniu 2011-06-24 12:35, Filip KK pisze:

    > No to lekko byś się zdziwił. _Normalnie_ 12 litrów miasto, chyba że
    > wciskałem to palił 14-15. Nigdy nie spalił więcej jak 15 litrów.
    > Trasa 8-9 bez problemu. Nie wierzysz, nie musisz. :)

    nie pierdziel, bo mam teraz A6 2.6 V6 manual i pali mi 12 miasto, 9
    trasa - jak miałeś takie wyniki w 3 litrowym automacie to chyba z żaglem.

  • 174. Data: 2011-06-25 12:07:55
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 23 Jun 2011 13:49:19 +0100, Waldek Godel wrote:

    >kilka dawek jest dla równiejszego i szybszego spalania głównej dawki -
    >zapala się szybciej jak trafia na płonącą już poprzednią dawkę niż jak
    >trafia tylko na gorące powietrze. To daje równiejszą pracę i niższy hałas.

    To jedna czy dwie. Tymczasem mowi sie ze tych dawek jest do 5.

    J.

  • 175. Data: 2011-06-25 12:10:20
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 25 Jun 2011 11:31:32 +0200, Przemysław Czaja wrote:
> [...]
    >jedziesz a i moc jest zadowalająca, niestety ma jedną straszną wadę
    >temperatura gazów wylotowych jest tak duża, że trafia w to wszystko

    No wlasnie - wojsko ma inne priorytety. Ale cos slyszalem ze i z tych
    turbin sie beda wycofywac.

    J.

  • 176. Data: 2011-06-25 12:10:56
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    W dniu 2011-06-25 12:06, Olo pisze:

    > nie pierdziel, bo mam teraz A6 2.6 V6 manual i pali mi 12 miasto, 9
    > trasa - jak miałeś takie wyniki w 3 litrowym automacie to chyba z żaglem.

    dodam tylko , że tak pali przy delikatnej jeździe, jak mu wcisnę to
    15-18 miasto, 12 trasa....

  • 177. Data: 2011-06-25 12:17:13
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 24.06.2011 22:59, kogutek pisze:

    > Udowodnij i policz. Nic więcej nie chcę. Jak Ci wyjdzie że podniesie o 300
    > stopni to jutro o 12 na Placu wolności zjem myszkę od komputera. Tylko jak
    > zaczniesz udowadniać to pamiętaj że ja to przed chwilą policzyłem. I kitu nie
    > wciśniesz.

    Jakie 300 stopni???

    Zadaniem świec żarowych jest takie podgrzanie powietrza, żeby "było jak
    przy nagrzanym silniku" - a normalna temperatura pracy silnika to
    okolice 100C. Nawet w największe mrozy nie mieliśmy -200C

  • 178. Data: 2011-06-25 12:20:11
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 25 Jun 2011 11:31:32 +0200, Przemysław Czaja napisał(a):

> [...]
    > jedziesz a i moc jest zadowalająca, niestety ma jedną straszną wadę
    > temperatura gazów wylotowych jest tak duża, że trafia w to wszystko

    i tylko rozrzutni jankesi mogą sobie na to pozwolić.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 179. Data: 2011-06-25 12:22:29
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Olo"

    > nie pierdziel, bo mam teraz A6 2.6 V6 manual i pali mi 12 miasto, 9
    > trasa - jak miałeś takie wyniki w 3 litrowym automacie to chyba z
    > żaglem.

    Kiedyś się uśmiałem gdy usłyszałem, że Porsche 911 pali w cyklu
    pozamiejskim ok 7,8l/100km a mój maluch palił wtedy z 6 na trasie a po
    mieście z 10 litrów na 100km :) ale i tak osiągnięcia Filipa wydają się
    lekko podkoloryzowane

    Pozdrówki

  • 180. Data: 2011-06-25 12:34:46
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    Przemysław Czaja <p...@p...fm> napisał(a):

> [...]
    > 700*C - psiknij paliwem w którekolwiek miejsce i zobacz co się stanie.
    >
    > To w zasadzie podsumowanie mojej dyskusji z Tobą, miło było pogadać.

    A nic się może nie stać. A jak się już stanie to na pewno nie wtedy kiedy byś
    sobie tego życzył. To czy się zapali zależy od wielu czynników a nie tylko od
    temperatury. W dieslach też wypadają zapłony. Skoro wiadomo że świeca żarowa
    zasilana prądem z wyjątkiem siebie nie jest w stanie nic sensownie ugrzać to
    po co ją wsadzili? Ona zwiększa prawdopodobieństwo zapłonu. Z wysokiego na
    jeszcze wyższy. Jak będziesz miał uszkodzone wtryskiwacze i nie będą
    odpowiednio rozpylały paliwa to pomimo 700 stopni diesel bez świecy żarowej
    łatwo nie odpali. Z tym się chyba zgodzisz. A ze świecą da radę. A może
    popatrzysz na to tak. Temperatura samozapłonu podana w tym temacie to 250
    stopni. Czy jeśli w czasie sprężania powietrza grzeje się ono do 700 stopni to
    czy jeśli dolotowe do silnika będzie miało 0 stopni czy - 25 będzie miało
    jakikolwiek wpływ. Oczywiście że nie będzie miało. Bo jak odjąć od 700 20 to i
    tak wychodzi że jest ponad dwa razy więcej niż potrzeba. Przy okazji te 700 to
    raczej dolna strefa stanów niskich. Nominalnie w pełnosprawnym jest więcej. A
    może jest jeszcze jeden czynnik niż temperatura powietrza w cylindrze i
    temperatura samozapłonu paliwa. I to ona też wpływa na możliwość zapalenia się
    paliwa. Ten czynnik pojawił się kilka razy i nie został zauważony.