-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Date: Sat, 25 Jun 2011 10:34:46 +0000 (UTC)
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 123
Message-ID: <iu4dk6$odu$1@inews.gazeta.pl>
References: <4e020681$0$2453$65785112@news.neostrada.pl>
<v...@l...institute.com> <itt2mv$irk$1@news.onet.pl>
<s...@k...sail-ho.pl>
<ittujf$8i3$1@inews.gazeta.pl> <s...@d...wkurw.org>
<itvbos$106$1@inews.gazeta.pl>
<5...@4...com>
<o5a4i1ufi90w$.dlg@lepper.institute.com> <itvdh9$6k6$1@inews.gazeta.pl>
<iu1khg$8sq$1@mx1.internetia.pl>
<u...@4...com>
<iu2mru$oqj$1@inews.gazeta.pl> <iu2q6o$put$1@news.onet.pl>
<iu36vs$j19$1@inews.gazeta.pl> <iu386r$4vl$1@mx1.internetia.pl>
<iu3aem$qhq$1@inews.gazeta.pl> <iu4a7t$gsd$1@mx1.internetia.pl>
NNTP-Posting-Host: localhost
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1308998086 25022 172.20.26.239 (25 Jun 2011 10:34:46 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 25 Jun 2011 10:34:46 +0000 (UTC)
X-User: sok_marchwiowy
X-Forwarded-For: 188.33.74.184
X-Remote-IP: localhost
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2379027
[ ukryj nagłówki ]Przemysław Czaja <p...@p...fm> napisał(a):
>
> Użytkownik "kogutek" >
> >>
> >> Użytkownik "kogutek"
> >> >
> >> >> W dniu 2011-06-24 21:00, s...@W...gazeta.pl pisze:
> >> >> > jerzu<t...@p...onet.pl> napisał(a):
> >> >> >
> >> >> >> On Fri, 24 Jun 2011 11:04:59 +0200, DoQ<p...@g...com>
> >> >> >> wrote:
> >> >> >>
> >> >> >>> A jeśli diesel nie ma świec żarowych?
> >> >> >>
> >> >> >> Tym gorzej dla diesla. Wg kogutkowych rewelacji nie ma prawa
> >> >> >> działać.
> >> >> >> A działa.
> >> >> >>
> >> >> >>
> >> >> > Gwarantuję Ci że współczesny diesel z wykręconymi świecami
> >> >> > żarowymi
> >> >> > i
> >> >> > zaślepionymi otworami po nich nie będzie działał prawidłowo. Dla
> >> >> > Ciebie
> >> >> > działanie to że się obraca, zużywa paliwo i wylatują z niego
> >> >> > spaliny. Dla mni
> >> >> e
> >> >> > działanie to trzymanie wszystkich parametrów w granicach
> >> >> > tolerancji.
> >> >> >
> >> >> A ja Ci gwarantuję że będzie działał prawidłowo - po rozgrzaniu do
> >> >> optymalnej temperatury pracy.
> >> >> Świeca żarowa w nowoczesnym dieslu ma za zadanie po 1 - ułatwić
> >> >> zapłon
> >> >> na zimno, po 2 ułatwić rozgrzanie do temperatury pracy, po 3
> >> >> ustabilizować pracę zimnego silnika.
> >> >> Po jakimś czasie po rozgrzaniu świeca nie ma najmniejszego
> >> >> znaczenia
> >> >> i
> >> >> wpływu na pracę silnika diesla.
> >> >> Przypominam - silnik diesla to silnik o zapłonie samoczynnym !!,
> >> >> gdzie
> >> >> zapłon wtryśniętej ropy jest od temperatury sprężonego powietrza.
> >> >>
> >> >> Pozdrawiam !
> >> > Jednemu już poradziłem żeby policzył ile ciepła daje świeca żarowa.
> >> > Z
> >> > twoich
> >> > punktów tylko pierwszy jest częściowo prawdziwy. Ułatwia bo paliwo
> >> > ma
> >> > się od
> >> > czego zapalić a nie dlatego że podgrzewa powietrze. Bo powietrze
> >> > podgrzewa
> >> > sprężanie. Ale i tak za mało żeby uboga mieszanka ze stu procentową
> >> > pewnością
> >> > się od niego bezbłędnie i za każdym razem zapaliła. Nie ma żadnego
> >> > wpływu na
> >> > rozgrzanie do temperatury pracy. Tak przy okazji do temperatury
> >> > pracy
> >> > czego,
> >> > silnika, ogrzewania kabiny czy spirali zapalniczki. Według wierzeń
> >> > ludowych
> >> > jak silnik odpali to prąd do świec jest wyłączony i swieca stygnie.
> >> > Rozgrzewanie silnika trwa wielokrotnie dłużej niż odpalenie. Chcesz
> >> > powiedzieć
> >> > że przez świece płynie prąd dotąd aż silnik osiągnie nominalną
> >> > temperaturę pracy?
> >>
> >> KARTA CHARAKTERYSTYKI OLEJ NAPĘDOWY
> >> Karta charakterystyki wg rozp. MZ z dnia 3 lipca 2002r. (Dz.U.Nr.
> >> 140,
> >> poz.1171)
> >> Data aktualizacji 10.09.2004
> >> Strona 5 z 9
> >>
> >> Temperatura zapłonu : nie niższa niż 56*C
> >> Temperatura samozapłonu : 270*C
> >>
> >> słownie dwieście siedemdziesiąt stopni C, a jak już sam zdązyłeś się
> >> dowiedzieć powietrze podczas sprężania osiąga?
> >>
> > Jeszcze podstawę prawną podaj. jak wejdziesz do garażu ze strzykawką w
> > której
> > będziesz miał benzynę. I zapalisz w nim świeczkę. To jak będziesz
> > sikał
> > benzyną po ścianach. To oczywiście w pewnym momencie zrobi się jebudu.
> > Ale nie
> > będziesz wiedział kiedy i na pewno wtedy jak wypsikasz wszystko. To
> > model
> > Ursusa C330. Ale jak będziesz sikał tak żeby pod sam koniec resztką
> > trafić na
> > płomień to w tym momencie przeniesiesz się do krainy wiecznych łowów.
> > To model
> > współczesnego silnika wysokoprężnego.
>
> Teraz wyobraź sobie pokój w którym na dzień dobry panuje temperatura
> 700*C - psiknij paliwem w którekolwiek miejsce i zobacz co się stanie.
>
> To w zasadzie podsumowanie mojej dyskusji z Tobą, miło było pogadać.
>
> Pozdrawiam/
>
A nic się może nie stać. A jak się już stanie to na pewno nie wtedy kiedy byś
sobie tego życzył. To czy się zapali zależy od wielu czynników a nie tylko od
temperatury. W dieslach też wypadają zapłony. Skoro wiadomo że świeca żarowa
zasilana prądem z wyjątkiem siebie nie jest w stanie nic sensownie ugrzać to
po co ją wsadzili? Ona zwiększa prawdopodobieństwo zapłonu. Z wysokiego na
jeszcze wyższy. Jak będziesz miał uszkodzone wtryskiwacze i nie będą
odpowiednio rozpylały paliwa to pomimo 700 stopni diesel bez świecy żarowej
łatwo nie odpali. Z tym się chyba zgodzisz. A ze świecą da radę. A może
popatrzysz na to tak. Temperatura samozapłonu podana w tym temacie to 250
stopni. Czy jeśli w czasie sprężania powietrza grzeje się ono do 700 stopni to
czy jeśli dolotowe do silnika będzie miało 0 stopni czy - 25 będzie miało
jakikolwiek wpływ. Oczywiście że nie będzie miało. Bo jak odjąć od 700 20 to i
tak wychodzi że jest ponad dwa razy więcej niż potrzeba. Przy okazji te 700 to
raczej dolna strefa stanów niskich. Nominalnie w pełnosprawnym jest więcej. A
może jest jeszcze jeden czynnik niż temperatura powietrza w cylindrze i
temperatura samozapłonu paliwa. I to ona też wpływa na możliwość zapalenia się
paliwa. Ten czynnik pojawił się kilka razy i nie został zauważony.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
Następne wpisy z tego wątku
- 25.06.11 12:50 Andrzej Lawa
- 25.06.11 12:53 kogutek
- 25.06.11 12:54 Andrzej Lawa
- 25.06.11 12:55 pm
- 25.06.11 12:56 kogutek
- 25.06.11 13:02 Waldek Godel
- 25.06.11 13:05 kogutek
- 25.06.11 13:03 Jaroslaw Berezowski
- 25.06.11 13:15 DoQ
- 25.06.11 13:21 J.F.
- 25.06.11 13:27 J.F.
- 25.06.11 13:35 J.F.
- 25.06.11 13:37 DoQ
- 25.06.11 13:41 pm
- 25.06.11 13:44 Waldek Godel
Najnowsze wątki z tej grupy
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=