-
131. Data: 2011-06-24 22:48:11
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
W dniu 23.06.2011 17:31, kogutek pisze:
>> Powiem tak: kiedyś był eksperymentalny/prototypowy samochodzik z turbiną
>> gazową. Jakieś 50 lat temu. Spalanie wychodziło mu poniżej 3l/100km... o
>> ile cały czas jechał ;)
>>
>> Po uwzględnieniu świateł, korków itepe było "ociupinkę" gorzej ;->
> Dla kapeluszników było to auto?
O dieslach nie masz pojęcia - a teraz okazuje się, że także język polski
jest dla ciebie poza zasięgiem zrozumienia...
-
132. Data: 2011-06-24 22:51:28
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>
Użytkownik "kogutek"
>> > Świece SĄ potrzebne do rozruchu gdy tłok, ścianki cylindrów i cała
>> > reszta jest zimna i odbiera ciepło od sprężanego powietrza co
>> > utrudnia
>> > rozruch, zwłaszcza w silnikach bez bezpośredniego wtrysku (czyli
>> > jak
>> > sądzę w silnikach, które opisujesz) w moim silniku jak już
>> > napisałem
>> > świece w temperaturze powyżej 12*C nie włączają się nawet do
>> > rozruchu.
>> >
>> Udowodnij tą śliską i nieprawdziwą tezę. Policz o ile źródło ciepła
>> jakim
>> jest świeca żarowa podniesie temperaturę w cylindrze przy rozruchu.
>> Przyjmij
>> że silnik przy rozruchu jest kręcony z prędkością 500 obr/min. Ma
>> pojemność 2
>> litry świeca ma 200W. No to jaki bedzie przyrost temperatury w
>> cylindrze?
>>
> I jeszcze wymyśl coś bo w czasie 50ms temperatura w cylindrze rośnie o
> 700
> stopni w wyniku sprężania. I czy czasami to powietrze o temperaturze
> 700
> stopni nie grzeje świecy.
Tak kurwa grzeje, a przewody zasilające podpieli dla picu, żeby check
control mógł się wykazać. Wybacz, że jestem niegrzeczny, ale mam już
dość tej jałowej dyskusji.
Pozdrawiam
-
133. Data: 2011-06-24 22:59:57
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>
Przemysław Czaja <p...@p...fm> napisał(a):
>
> Użytkownik "kogutek"
> >
> >> Świece SĄ potrzebne do rozruchu gdy tłok, ścianki cylindrów i cała
> >> reszta jest zimna i odbiera ciepło od sprężanego powietrza co
> >> utrudnia
> >> rozruch, zwłaszcza w silnikach bez bezpośredniego wtrysku (czyli jak
> >> sądzę w silnikach, które opisujesz) w moim silniku jak już napisałem
> >> świece w temperaturze powyżej 12*C nie włączają się nawet do
> >> rozruchu.
> >>
> > Udowodnij tą śliską i nieprawdziwą tezę. Policz o ile źródło ciepła
> > jakim
> > jest świeca żarowa podniesie temperaturę w cylindrze przy rozruchu.
> > Przyjmij
> > że silnik przy rozruchu jest kręcony z prędkością 500 obr/min. Ma
> > pojemność 2
> > litry świeca ma 200W. No to jaki bedzie przyrost temperatury w
> > cylindrze?
>
> Człowieku - udowodniło to już ze trzy miliardy ludzi na całym świecie -
> starszego diesla nie zapalisz bez świec żarowych na mrozie, ale jak
> świece podgrzeją powietrze w cylindrze to zapala bez problemu - więc na
> cholere mi to liczyć skoro tak jest?
>
Udowodnij i policz. Nic więcej nie chcę. Jak Ci wyjdzie że podniesie o 300
stopni to jutro o 12 na Placu wolności zjem myszkę od komputera. Tylko jak
zaczniesz udowadniać to pamiętaj że ja to przed chwilą policzyłem. I kitu nie
wciśniesz.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
134. Data: 2011-06-24 23:05:26
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
W dniu 23.06.2011 18:06, J.F. pisze:
> Tylko czesciowo
> http://en.wikipedia.org/wiki/Chrysler_Turbine_Car
>
> Aczkolwiek nigdy nie slyszalem jakoby palil 3/100.
> Moze to bylo 3mpg ?
>
> Jakby byly 3l/100, to podejrzewam ze w europejskich econoboxach
> znalazla by miejsce. No chyba ze dopiero znajdzie - z elektryczna
> transmisja.
Na torze testowym, przy jednostajnej (i nie za niskiej) prędkości tyle
ponoć mniej-więcej wychodziło... Ale przy testach "w rzeczywistości"
(miasta, światła, korki, parkowanie, rozruch...) dochodziło jeszcze zero ;)
Turbina fajna rzecz, ale zupełnie nie nadaje się do "cyklu miejskiego".
Pociągi - tak. Ciężarówki na długich trasach z gwarantowaną wolną drogą
przejazdem (autostrady) - też.
Samochód po mieście i okolicy? Cieeeeeeeenko.
-
135. Data: 2011-06-24 23:07:54
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>
Użytkownik "kogutek"
>> >> Świece SĄ potrzebne do rozruchu gdy tłok, ścianki cylindrów i cała
>> >> reszta jest zimna i odbiera ciepło od sprężanego powietrza co
>> >> utrudnia
>> >> rozruch, zwłaszcza w silnikach bez bezpośredniego wtrysku (czyli
>> >> jak
>> >> sądzę w silnikach, które opisujesz) w moim silniku jak już
>> >> napisałem
>> >> świece w temperaturze powyżej 12*C nie włączają się nawet do
>> >> rozruchu.
>> >>
>> > Udowodnij tą śliską i nieprawdziwą tezę. Policz o ile źródło
>> > ciepła
>> > jakim
>> > jest świeca żarowa podniesie temperaturę w cylindrze przy rozruchu.
>> > Przyjmij
>> > że silnik przy rozruchu jest kręcony z prędkością 500 obr/min. Ma
>> > pojemność 2
>> > litry świeca ma 200W. No to jaki bedzie przyrost temperatury w
>> > cylindrze?
>>
>> Człowieku - udowodniło to już ze trzy miliardy ludzi na całym
>> świecie -
>> starszego diesla nie zapalisz bez świec żarowych na mrozie, ale jak
>> świece podgrzeją powietrze w cylindrze to zapala bez problemu - więc
>> na
>> cholere mi to liczyć skoro tak jest?
>>
> Udowodnij i policz. Nic więcej nie chcę. Jak Ci wyjdzie że podniesie o
> 300
> stopni to jutro o 12 na Placu wolności zjem myszkę od komputera. Tylko
> jak
> zaczniesz udowadniać to pamiętaj że ja to przed chwilą policzyłem. I
> kitu nie
> wciśniesz.
Chciałeś mnie wyprowadzić z równowagi i przez chwilę właściwie udała Ci
się ta sztuka :)
Pozdrówki.
-
136. Data: 2011-06-24 23:21:51
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to mo?liwe?
Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
W dniu 23.06.2011 21:26, Robert Rędziak pisze:
>> Jakby byly 3l/100, to podejrzewam ze w europejskich econoboxach
>> znalazla by miejsce. No chyba ze dopiero znajdzie - z elektryczna
>> transmisja.
>
> W zasadzie to chyba jedyna, sensowna implementacja tego napędu w
> samochodzie.
Też nie. Turbiny źle się skalują w dół - mała turbina ma drastycznie
gorszą wydajność od dużej turbiny.
Przy zastosowaniu napędu elektrycznego do większości zastosowań
wystarczy silnik nominalnie 5-krotnie słabszy od porównywalnego
tłokowego, czyli zamiast 100 koni wystarczy 20-konny elektryczny. A
tamta turbina miała około 100 koni.
Przy obecnym stanie wiedzy do pojazdu na codzienne podróże okołomiejskie
IMHO optymalny byłby "magazyn energii" w formie superkondensatorów - w
porównaniu z akumulatorami praktycznie się nie zużywają (trwałość rzędu
milionów cykli ładowania - przy założeniu "tankowania" 1-2 razy dziennie
starczałyby na około 2000 lat ;) ), a wyniki laboratoryjne dają nadzieję
na lepszy stosunek pojemności energetycznej do masy niż najlepsze
akumulatory (dlatego pisałem o stanie wiedzy, a nie techniki - jest
jeszcze parę detali ;) )
-
137. Data: 2011-06-24 23:24:34
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>
W dniu 2011-06-24 22:59, kogutek pisze:
> Udowodnij i policz. Nic więcej nie chcę.
Póki co, prośby o udowodnienie śmiałej tezy padały pod twoim adresem. I
co? Udowodniłeś cokolwiek?
--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."
-
138. Data: 2011-06-24 23:34:50
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
W dniu 24.06.2011 21:00, s...@W...gazeta.pl pisze:
>> Tym gorzej dla diesla. Wg kogutkowych rewelacji nie ma prawa działać.
>> A działa.
>
> Gwarantuję Ci że współczesny diesel z wykręconymi świecami żarowymi i
> zaślepionymi otworami po nich nie będzie działał prawidłowo. Dla Ciebie
Pewnie, że nie, bo komputer zauważy ich brak i zaprotestuje ;->
-
139. Data: 2011-06-24 23:39:45
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
W dniu 24.06.2011 20:55, BQB pisze:
> Wtrącę się do dyskusji, ale, jeśli jest jak Ty piszesz, to świeca żarowa
> nie będzie musiała być nigdy wymieniona, bo zawsze zapali, tymczasem,
> dwa znane mi przypadki, gdzie wymiana świec żarowych pomogła
> ustabilizować pracę silnika i spowodowała, że silnik znów miał podobną
> moc. W takim wypadku uważam, że kogucik jednak ma rację. Chyba, że
> jednak podasz informację, dlaczego wymiana świec pomogła?
Bo były zużyte/uszkodzone - i w ogóle nie działały - więc na zimno
silnik chodził mizernie lub w ogóle.
-
140. Data: 2011-06-24 23:40:00
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Od: "Bugatti" <s...@m...pl>
Użytkownik "zdan" napisał w wiadomości:
> Czyli to te krasnoludki musiały zapłon powodować :D
Sądzisz że w pracującym już ZS-ie zapłon powoduje świeca żarowa ?
Jejku....nie.
--
Bugatti