eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 360

  • 131. Data: 2011-06-24 22:48:11
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 23.06.2011 17:31, kogutek pisze:

    >> Powiem tak: kiedyś był eksperymentalny/prototypowy samochodzik z turbiną
    >> gazową. Jakieś 50 lat temu. Spalanie wychodziło mu poniżej 3l/100km... o
    >> ile cały czas jechał ;)
    >>
    >> Po uwzględnieniu świateł, korków itepe było "ociupinkę" gorzej ;->
    > Dla kapeluszników było to auto?

    O dieslach nie masz pojęcia - a teraz okazuje się, że także język polski
    jest dla ciebie poza zasięgiem zrozumienia...



  • 132. Data: 2011-06-24 22:51:28
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>


    Użytkownik "kogutek"

    >> > Świece SĄ potrzebne do rozruchu gdy tłok, ścianki cylindrów i cała
    >> > reszta jest zimna i odbiera ciepło od sprężanego powietrza co
    >> > utrudnia
    >> > rozruch, zwłaszcza w silnikach bez bezpośredniego wtrysku (czyli
    >> > jak
    >> > sądzę w silnikach, które opisujesz) w moim silniku jak już
    >> > napisałem
    >> > świece w temperaturze powyżej 12*C nie włączają się nawet do
    >> > rozruchu.
    >> >
    >> Udowodnij tą śliską i nieprawdziwą tezę. Policz o ile źródło ciepła
    >> jakim
    >> jest świeca żarowa podniesie temperaturę w cylindrze przy rozruchu.
    >> Przyjmij
    >> że silnik przy rozruchu jest kręcony z prędkością 500 obr/min. Ma
    >> pojemność 2
    >> litry świeca ma 200W. No to jaki bedzie przyrost temperatury w
    >> cylindrze?
    >>
    > I jeszcze wymyśl coś bo w czasie 50ms temperatura w cylindrze rośnie o
    > 700
    > stopni w wyniku sprężania. I czy czasami to powietrze o temperaturze
    > 700
    > stopni nie grzeje świecy.

    Tak kurwa grzeje, a przewody zasilające podpieli dla picu, żeby check
    control mógł się wykazać. Wybacz, że jestem niegrzeczny, ale mam już
    dość tej jałowej dyskusji.

    Pozdrawiam


  • 133. Data: 2011-06-24 22:59:57
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    Przemysław Czaja <p...@p...fm> napisał(a):

    >
    > Użytkownik "kogutek"
    > >
    > >> Świece SĄ potrzebne do rozruchu gdy tłok, ścianki cylindrów i cała
    > >> reszta jest zimna i odbiera ciepło od sprężanego powietrza co
    > >> utrudnia
    > >> rozruch, zwłaszcza w silnikach bez bezpośredniego wtrysku (czyli jak
    > >> sądzę w silnikach, które opisujesz) w moim silniku jak już napisałem
    > >> świece w temperaturze powyżej 12*C nie włączają się nawet do
    > >> rozruchu.
    > >>
    > > Udowodnij tą śliską i nieprawdziwą tezę. Policz o ile źródło ciepła
    > > jakim
    > > jest świeca żarowa podniesie temperaturę w cylindrze przy rozruchu.
    > > Przyjmij
    > > że silnik przy rozruchu jest kręcony z prędkością 500 obr/min. Ma
    > > pojemność 2
    > > litry świeca ma 200W. No to jaki bedzie przyrost temperatury w
    > > cylindrze?
    >
    > Człowieku - udowodniło to już ze trzy miliardy ludzi na całym świecie -
    > starszego diesla nie zapalisz bez świec żarowych na mrozie, ale jak
    > świece podgrzeją powietrze w cylindrze to zapala bez problemu - więc na
    > cholere mi to liczyć skoro tak jest?
    >
    Udowodnij i policz. Nic więcej nie chcę. Jak Ci wyjdzie że podniesie o 300
    stopni to jutro o 12 na Placu wolności zjem myszkę od komputera. Tylko jak
    zaczniesz udowadniać to pamiętaj że ja to przed chwilą policzyłem. I kitu nie
    wciśniesz.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 134. Data: 2011-06-24 23:05:26
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 23.06.2011 18:06, J.F. pisze:

    > Tylko czesciowo
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Chrysler_Turbine_Car
    >
    > Aczkolwiek nigdy nie slyszalem jakoby palil 3/100.
    > Moze to bylo 3mpg ?
    >
    > Jakby byly 3l/100, to podejrzewam ze w europejskich econoboxach
    > znalazla by miejsce. No chyba ze dopiero znajdzie - z elektryczna
    > transmisja.

    Na torze testowym, przy jednostajnej (i nie za niskiej) prędkości tyle
    ponoć mniej-więcej wychodziło... Ale przy testach "w rzeczywistości"
    (miasta, światła, korki, parkowanie, rozruch...) dochodziło jeszcze zero ;)

    Turbina fajna rzecz, ale zupełnie nie nadaje się do "cyklu miejskiego".

    Pociągi - tak. Ciężarówki na długich trasach z gwarantowaną wolną drogą
    przejazdem (autostrady) - też.

    Samochód po mieście i okolicy? Cieeeeeeeenko.


  • 135. Data: 2011-06-24 23:07:54
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>


    Użytkownik "kogutek"

    >> >> Świece SĄ potrzebne do rozruchu gdy tłok, ścianki cylindrów i cała
    >> >> reszta jest zimna i odbiera ciepło od sprężanego powietrza co
    >> >> utrudnia
    >> >> rozruch, zwłaszcza w silnikach bez bezpośredniego wtrysku (czyli
    >> >> jak
    >> >> sądzę w silnikach, które opisujesz) w moim silniku jak już
    >> >> napisałem
    >> >> świece w temperaturze powyżej 12*C nie włączają się nawet do
    >> >> rozruchu.
    >> >>
    >> > Udowodnij tą śliską i nieprawdziwą tezę. Policz o ile źródło
    >> > ciepła
    >> > jakim
    >> > jest świeca żarowa podniesie temperaturę w cylindrze przy rozruchu.
    >> > Przyjmij
    >> > że silnik przy rozruchu jest kręcony z prędkością 500 obr/min. Ma
    >> > pojemność 2
    >> > litry świeca ma 200W. No to jaki bedzie przyrost temperatury w
    >> > cylindrze?
    >>
    >> Człowieku - udowodniło to już ze trzy miliardy ludzi na całym
    >> świecie -
    >> starszego diesla nie zapalisz bez świec żarowych na mrozie, ale jak
    >> świece podgrzeją powietrze w cylindrze to zapala bez problemu - więc
    >> na
    >> cholere mi to liczyć skoro tak jest?
    >>
    > Udowodnij i policz. Nic więcej nie chcę. Jak Ci wyjdzie że podniesie o
    > 300
    > stopni to jutro o 12 na Placu wolności zjem myszkę od komputera. Tylko
    > jak
    > zaczniesz udowadniać to pamiętaj że ja to przed chwilą policzyłem. I
    > kitu nie
    > wciśniesz.

    Chciałeś mnie wyprowadzić z równowagi i przez chwilę właściwie udała Ci
    się ta sztuka :)

    Pozdrówki.


  • 136. Data: 2011-06-24 23:21:51
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to mo?liwe?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 23.06.2011 21:26, Robert Rędziak pisze:

    >> Jakby byly 3l/100, to podejrzewam ze w europejskich econoboxach
    >> znalazla by miejsce. No chyba ze dopiero znajdzie - z elektryczna
    >> transmisja.
    >
    > W zasadzie to chyba jedyna, sensowna implementacja tego napędu w
    > samochodzie.

    Też nie. Turbiny źle się skalują w dół - mała turbina ma drastycznie
    gorszą wydajność od dużej turbiny.

    Przy zastosowaniu napędu elektrycznego do większości zastosowań
    wystarczy silnik nominalnie 5-krotnie słabszy od porównywalnego
    tłokowego, czyli zamiast 100 koni wystarczy 20-konny elektryczny. A
    tamta turbina miała około 100 koni.

    Przy obecnym stanie wiedzy do pojazdu na codzienne podróże okołomiejskie
    IMHO optymalny byłby "magazyn energii" w formie superkondensatorów - w
    porównaniu z akumulatorami praktycznie się nie zużywają (trwałość rzędu
    milionów cykli ładowania - przy założeniu "tankowania" 1-2 razy dziennie
    starczałyby na około 2000 lat ;) ), a wyniki laboratoryjne dają nadzieję
    na lepszy stosunek pojemności energetycznej do masy niż najlepsze
    akumulatory (dlatego pisałem o stanie wiedzy, a nie techniki - jest
    jeszcze parę detali ;) )


  • 137. Data: 2011-06-24 23:24:34
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2011-06-24 22:59, kogutek pisze:

    > Udowodnij i policz. Nic więcej nie chcę.

    Póki co, prośby o udowodnienie śmiałej tezy padały pod twoim adresem. I
    co? Udowodniłeś cokolwiek?

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
    P307 2.0HDi/90
    "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."


  • 138. Data: 2011-06-24 23:34:50
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 24.06.2011 21:00, s...@W...gazeta.pl pisze:

    >> Tym gorzej dla diesla. Wg kogutkowych rewelacji nie ma prawa działać.
    >> A działa.
    >
    > Gwarantuję Ci że współczesny diesel z wykręconymi świecami żarowymi i
    > zaślepionymi otworami po nich nie będzie działał prawidłowo. Dla Ciebie

    Pewnie, że nie, bo komputer zauważy ich brak i zaprotestuje ;->


  • 139. Data: 2011-06-24 23:39:45
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 24.06.2011 20:55, BQB pisze:

    > Wtrącę się do dyskusji, ale, jeśli jest jak Ty piszesz, to świeca żarowa
    > nie będzie musiała być nigdy wymieniona, bo zawsze zapali, tymczasem,
    > dwa znane mi przypadki, gdzie wymiana świec żarowych pomogła
    > ustabilizować pracę silnika i spowodowała, że silnik znów miał podobną
    > moc. W takim wypadku uważam, że kogucik jednak ma rację. Chyba, że
    > jednak podasz informację, dlaczego wymiana świec pomogła?

    Bo były zużyte/uszkodzone - i w ogóle nie działały - więc na zimno
    silnik chodził mizernie lub w ogóle.


  • 140. Data: 2011-06-24 23:40:00
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: "Bugatti" <s...@m...pl>

    Użytkownik "zdan" napisał w wiadomości:

    > Czyli to te krasnoludki musiały zapłon powodować :D

    Sądzisz że w pracującym już ZS-ie zapłon powoduje świeca żarowa ?
    Jejku....nie.


    --
    Bugatti

strony : 1 ... 13 . [ 14 ] . 15 ... 20 ... 30 ... 36


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: