eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody1,89 l/100 km - czy to możliwe?Re: 1,89 l/100 km - czy to mo?liwe?
  • Date: Fri, 24 Jun 2011 23:21:51 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux x86_64; pl-PL; rv:1.9.2.17) Gecko/20110414
    SUSE/3.1.10 Thunderbird/3.1.10
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: 1,89 l/100 km - czy to mo?liwe?
    References: <4e020681$0$2453$65785112@news.neostrada.pl>
    <v...@l...institute.com> <itt2mv$irk$1@news.onet.pl>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <ittujf$8i3$1@inews.gazeta.pl> <s...@d...wkurw.org>
    <itvbos$106$1@inews.gazeta.pl>
    <5...@4...com>
    <4e03564b$1@news.home.net.pl> <itvm8k$3rf$1@inews.gazeta.pl>
    <b...@4...com>
    <s...@d...wkurw.org>
    In-Reply-To: <s...@d...wkurw.org>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    NNTP-Posting-Host: 91.206.96.25
    Message-ID: <4e04ffef$1@news.home.net.pl>
    X-Trace: news.home.net.pl 1308950511 91.206.96.25 (24 Jun 2011 23:21:51 +0200)
    Organization: home.pl news server
    Lines: 25
    X-Authenticated-User: a...@p...pl
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.home
    .net.pl!not-for-mail
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2378944
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 23.06.2011 21:26, Robert Rędziak pisze:

    >> Jakby byly 3l/100, to podejrzewam ze w europejskich econoboxach
    >> znalazla by miejsce. No chyba ze dopiero znajdzie - z elektryczna
    >> transmisja.
    >
    > W zasadzie to chyba jedyna, sensowna implementacja tego napędu w
    > samochodzie.

    Też nie. Turbiny źle się skalują w dół - mała turbina ma drastycznie
    gorszą wydajność od dużej turbiny.

    Przy zastosowaniu napędu elektrycznego do większości zastosowań
    wystarczy silnik nominalnie 5-krotnie słabszy od porównywalnego
    tłokowego, czyli zamiast 100 koni wystarczy 20-konny elektryczny. A
    tamta turbina miała około 100 koni.

    Przy obecnym stanie wiedzy do pojazdu na codzienne podróże okołomiejskie
    IMHO optymalny byłby "magazyn energii" w formie superkondensatorów - w
    porównaniu z akumulatorami praktycznie się nie zużywają (trwałość rzędu
    milionów cykli ładowania - przy założeniu "tankowania" 1-2 razy dziennie
    starczałyby na około 2000 lat ;) ), a wyniki laboratoryjne dają nadzieję
    na lepszy stosunek pojemności energetycznej do masy niż najlepsze
    akumulatory (dlatego pisałem o stanie wiedzy, a nie techniki - jest
    jeszcze parę detali ;) )

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: