-
111. Data: 2011-06-24 18:40:55
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Od: zdan <z...@i...pl>
W dniu 2011-06-23 22:09, kogutek pisze:
> zdan<z...@i...pl> napisał(a):
>
>> Świece żarowe mają ułatwić rozruch silnika diesla w niskich
>> temperaturach.A jak powszechnie wiadomo ciągniki rolnicze służą do
>> orania śniegu, siania bałwanów itp.
>>
> Nic nowego nie napisałeś. To legenda nie mająca nic wspólnego z
> rzeczywistością. Ciepły też potrzebuje swiec żarowych do odpalenia. No chyba
> że dla Ciebie zimowe odpalenie poprzez ciągnięcie przez ciągnik ze sprawnymi
> świecami żarowymi jest normą. Legenda powstała na skutek obserwacji
> użytkowników diesli. Jak uszkodzone świece to albo nie można odpalić albo do
> odpalenia potrzeba dużo energii z zewnątrz. W czym zimne powietrze miało by
> przeszkadzać w odpaleniu diesla. Ogólnie dostępne źródła podają że
> temperatura pod koniec suwu sprężania w dieslu wynosi od 600 do 800 stopni. 0
> lub - 20 nie stanowi żadnego problemu bo to niecałe 3%.Silnik nawet nie
> zauważa że ma zimne powietrze. Czy świeca o mocy kilkudziesięciu watów może
> ugrzać cylinder albo powietrze jakie wlatuje do cylindra. Oczywiście że nie.
> Prawda o świecach żarowych trochę różni się od powszechnie znanej bajki. Ale
> ty wolisz bajki. Przy okazji nigdy nie widziałeś traktorów zimą. Traktor to
> uniwersalny pojazd. Rolnik orze nim pole. Drogowiec wykorzystuje go do
> transportu na przykład asfaltu. Leśnicy do transportu ściętych drzew. A
> bałwany to ludzie w domach wieczorami lepią. Widać to po forum.
Widzę, że nie czytasz za szybko, więc napiszę jeszcze raz powoli:
W ciągniku, który mieliśmy NIE były montowane świece żarowe!
Czyli to te krasnoludki musiały zapłon powodować :D
--
Pozdrawiam
Piotr Zdankiewicz
-
112. Data: 2011-06-24 19:02:04
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Od: "pm" <x...@w...pl>
?
Użytkownik "jerzu" <t...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości grup dyskusyjnych:ul99079pivv7tvcd7111lbuodrqav4t04m@4ax.
com...
> On Fri, 24 Jun 2011 11:04:59 +0200, DoQ <p...@g...com> wrote:
>
>>A jeśli diesel nie ma świec żarowych?
>
> Tym gorzej dla diesla. Wg kogutkowych rewelacji nie ma prawa działać.
> A działa.
>
>
a ja zamiast iść w zaparte jednak zastanowiłbym się nad kogutowym wywodem.
owszem paliwo zapali sie i bez świecy ale czy to będzie optymalna praca i
ile taki silnik pochodzi?
z pewnością były są jakieś niewysilone silniki diesla które będą chodziły
bez świec żarowych
...a kogutek zapomniał przy okazji o czymś takim jak komora wstępna gdzie
jest (było w starszych dieslach)
wtryskiwane paliwo i nie miało praw zapalić sie gdzie indziej tylko tam a
nie nap przy zaworze czy tłoku.
BTW. gdzieś mi się obiło o jakimś wczesnym japońskim silniku diesla gdzie
były 4 cylindry i tylko 3 świece żarowe (bo dla 4tej zabrakło miejsca)
jakoś tam dziełał.
-
113. Data: 2011-06-24 19:16:44
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Od: neoniusz <n...@j...org>
W dniu 11-06-24 19:02, pm pisze:
> BTW. gdzieś mi się obiło o jakimś wczesnym japońskim silniku diesla
> gdzie były 4 cylindry i tylko 3 świece żarowe (bo dla 4tej zabrakło
> miejsca)
> jakoś tam dziełał.
Rover 200, silnik 2.0 105KM 1997 rok z elektroniczna pompa wtryskowa
Boscha VP37. W niektorych egzemplarzach sa 4 miejsca na swiece zarowe, w
innych tylko 3. Ja mialem ten z 3. Jezdza i pala w zimie identycznie.
Auto mialo ponad 300kkm (tyle bylo na liczniku, a realnie kto wie) i
jakos wbrew kogutkowej teorii "tloki i zawory sie nie wypalily", a auto
ostatnie 100kkm mialo chip na 140KM.
-
114. Data: 2011-06-24 20:02:49
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>
Użytkownik
> Ano po to że one w czasie pracy silnika sa bardziej rozgrzane niż jak
> zasilane
> prądem. I to od nich zapala się paliwo. Jak wykręcisz to tak jak byś
> na
> przegrzanym benzynowym bez świec próbował jechac. Mieszanka we
> współczesnych
> silnikach spala się w sposób kontrolowany.
I te kontrolę stanowi kawał rozgrzanego druta wkręconego w komorę
spalania? Weź przestań bo śmiech na sali. Poczytaj troche o wtrysku
wstępnym, klapach wirowych, warunkach spalania i samozapłonu, o świecach
żarowych również możesz coś liznąć, zwłaszcza tych ceramicznych nowej
generacji zasilanych 5V
-
115. Data: 2011-06-24 20:55:09
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>
W dniu 2011-06-24 20:02, Przemysław Czaja pisze:
>
> Użytkownik
>
>> Ano po to że one w czasie pracy silnika sa bardziej rozgrzane niż jak
>> zasilane
>> prądem. I to od nich zapala się paliwo. Jak wykręcisz to tak jak byś na
>> przegrzanym benzynowym bez świec próbował jechac. Mieszanka we
>> współczesnych
>> silnikach spala się w sposób kontrolowany.
>
> I te kontrolę stanowi kawał rozgrzanego druta wkręconego w komorę
> spalania? Weź przestań bo śmiech na sali. Poczytaj troche o wtrysku
> wstępnym, klapach wirowych, warunkach spalania i samozapłonu, o świecach
> żarowych również możesz coś liznąć, zwłaszcza tych ceramicznych nowej
> generacji zasilanych 5V
Wtrącę się do dyskusji, ale, jeśli jest jak Ty piszesz, to świeca żarowa
nie będzie musiała być nigdy wymieniona, bo zawsze zapali, tymczasem,
dwa znane mi przypadki, gdzie wymiana świec żarowych pomogła
ustabilizować pracę silnika i spowodowała, że silnik znów miał podobną
moc. W takim wypadku uważam, że kogucik jednak ma rację. Chyba, że
jednak podasz informację, dlaczego wymiana świec pomogła? Dwa auta, Opel
Astra i Ford Focus. Roczników nie podam, ale Astra gdzieś około 10 lat,
Focus - nie mniej niż 5.
-
116. Data: 2011-06-24 21:00:14
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Od: " " <s...@W...gazeta.pl>
jerzu <t...@p...onet.pl> napisał(a):
> On Fri, 24 Jun 2011 11:04:59 +0200, DoQ <p...@g...com> wrote:
>
> >A jeśli diesel nie ma świec żarowych?
>
> Tym gorzej dla diesla. Wg kogutkowych rewelacji nie ma prawa działać.
> A działa.
>
>
Gwarantuję Ci że współczesny diesel z wykręconymi świecami żarowymi i
zaślepionymi otworami po nich nie będzie działał prawidłowo. Dla Ciebie
działanie to że się obraca, zużywa paliwo i wylatują z niego spaliny. Dla mnie
działanie to trzymanie wszystkich parametrów w granicach tolerancji.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
117. Data: 2011-06-24 21:00:40
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Od: nalesnik <m...@o...o2.o2.o2.pl>
W dniu 23.06.2011 15:02, kogutek pisze:
> Paliwo w dieslu nie zapala się od gorącego powietrza tylko od świecy żarowej.
> To że prąd do niej jest wyłączony to w czasie pracy jest rozgrzana tak jak by
> był włączony.
:DDDD
-
118. Data: 2011-06-24 21:33:10
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Od: Jawi <t...@p...pl>
W dniu 2011-06-23 15:02, kogutek pisze:
> Paliwo w dieslu nie zapala się od gorącego powietrza tylko od świecy żarowej.
> To że prąd do niej jest wyłączony to w czasie pracy jest rozgrzana tak jak by
> był włączony.
>
odstaw zioła, zmień grupę na 'politykę' :)))
--
-
119. Data: 2011-06-24 21:37:17
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Od: DoQ <p...@g...com>
W dniu 24-06-2011 21:00, s...@W...gazeta.pl pisze:
> Gwarantuję Ci że współczesny diesel z wykręconymi świecami żarowymi i
> zaślepionymi otworami po nich nie będzie działał prawidłowo. Dla Ciebie
> działanie to że się obraca, zużywa paliwo i wylatują z niego spaliny. Dla mnie
> działanie to trzymanie wszystkich parametrów w granicach tolerancji.
Podaj przykład gdzie i w jakim silniku zaślepiłeś otwory po świecach i
jakiś skan z diagnostyki na dowód tego że masz rację.
Pozdrawiam
Paweł
-
120. Data: 2011-06-24 21:56:54
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Od: Czarek Daniluk <"czarek#$#"@nospamcedaniluknospam.com>
W dniu 2011-06-24 21:00, s...@W...gazeta.pl pisze:
> jerzu<t...@p...onet.pl> napisał(a):
>
>> On Fri, 24 Jun 2011 11:04:59 +0200, DoQ<p...@g...com> wrote:
>>
>>> A jeśli diesel nie ma świec żarowych?
>>
>> Tym gorzej dla diesla. Wg kogutkowych rewelacji nie ma prawa działać.
>> A działa.
>>
>>
> Gwarantuję Ci że współczesny diesel z wykręconymi świecami żarowymi i
> zaślepionymi otworami po nich nie będzie działał prawidłowo. Dla Ciebie
> działanie to że się obraca, zużywa paliwo i wylatują z niego spaliny. Dla mnie
> działanie to trzymanie wszystkich parametrów w granicach tolerancji.
>
A ja Ci gwarantuję że będzie działał prawidłowo - po rozgrzaniu do
optymalnej temperatury pracy.
Świeca żarowa w nowoczesnym dieslu ma za zadanie po 1 - ułatwić zapłon
na zimno, po 2 ułatwić rozgrzanie do temperatury pracy, po 3
ustabilizować pracę zimnego silnika.
Po jakimś czasie po rozgrzaniu świeca nie ma najmniejszego znaczenia i
wpływu na pracę silnika diesla.
Przypominam - silnik diesla to silnik o zapłonie samoczynnym !!, gdzie
zapłon wtryśniętej ropy jest od temperatury sprężonego powietrza.
Pozdrawiam !