eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody1,89 l/100 km - czy to możliwe? › Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: zdan <z...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Date: Fri, 24 Jun 2011 18:40:55 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 32
    Message-ID: <iu2eoh$59s$1@node2.news.atman.pl>
    References: <4e020681$0$2453$65785112@news.neostrada.pl>
    <v...@l...institute.com> <itt2mv$irk$1@news.onet.pl>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <ittujf$8i3$1@inews.gazeta.pl> <s...@d...wkurw.org>
    <itvbos$106$1@inews.gazeta.pl>
    <5...@4...com>
    <o5a4i1ufi90w$.dlg@lepper.institute.com> <itvdh9$6k6$1@inews.gazeta.pl>
    <itvqvb$j1h$1@node2.news.atman.pl> <itvsuk$ot1$1@inews.gazeta.pl>
    <itvuaf$536$3@news.dialog.net.pl> <itvv2m$2ej$1@inews.gazeta.pl>
    <iu02ms$qr3$1@node2.news.atman.pl> <iu06ic$r8p$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: 89-78-191-3.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1308933713 5436 89.78.191.3 (24 Jun 2011 16:41:53 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 24 Jun 2011 16:41:53 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.2.18) Gecko/20110616
    Thunderbird/3.1.11
    In-Reply-To: <iu06ic$r8p$1@inews.gazeta.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2378891
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2011-06-23 22:09, kogutek pisze:
    > zdan<z...@i...pl> napisał(a):
    >
    >> Świece żarowe mają ułatwić rozruch silnika diesla w niskich
    >> temperaturach.A jak powszechnie wiadomo ciągniki rolnicze służą do
    >> orania śniegu, siania bałwanów itp.
    >>
    > Nic nowego nie napisałeś. To legenda nie mająca nic wspólnego z
    > rzeczywistością. Ciepły też potrzebuje swiec żarowych do odpalenia. No chyba
    > że dla Ciebie zimowe odpalenie poprzez ciągnięcie przez ciągnik ze sprawnymi
    > świecami żarowymi jest normą. Legenda powstała na skutek obserwacji
    > użytkowników diesli. Jak uszkodzone świece to albo nie można odpalić albo do
    > odpalenia potrzeba dużo energii z zewnątrz. W czym zimne powietrze miało by
    > przeszkadzać w odpaleniu diesla. Ogólnie dostępne źródła podają że
    > temperatura pod koniec suwu sprężania w dieslu wynosi od 600 do 800 stopni. 0
    > lub - 20 nie stanowi żadnego problemu bo to niecałe 3%.Silnik nawet nie
    > zauważa że ma zimne powietrze. Czy świeca o mocy kilkudziesięciu watów może
    > ugrzać cylinder albo powietrze jakie wlatuje do cylindra. Oczywiście że nie.
    > Prawda o świecach żarowych trochę różni się od powszechnie znanej bajki. Ale
    > ty wolisz bajki. Przy okazji nigdy nie widziałeś traktorów zimą. Traktor to
    > uniwersalny pojazd. Rolnik orze nim pole. Drogowiec wykorzystuje go do
    > transportu na przykład asfaltu. Leśnicy do transportu ściętych drzew. A
    > bałwany to ludzie w domach wieczorami lepią. Widać to po forum.

    Widzę, że nie czytasz za szybko, więc napiszę jeszcze raz powoli:
    W ciągniku, który mieliśmy NIE były montowane świece żarowe!

    Czyli to te krasnoludki musiały zapłon powodować :D

    --
    Pozdrawiam
    Piotr Zdankiewicz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: