  • 31. Data: 2014-11-17 19:08:36
    Temat: Re: Psychoakustyka - warto przeczytać
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    bartekltg wrote:

    > Jedni uznają bezpośrednio prawdziwość każdej pierdoły z Biblii
    > (jakieś 6000 lat od stworzenia ąwiata, 700 letni ludzie, potop
    > na całej planecie, pi=3). Źle.

    Dlaczego źle? Nie chcę przyczyniać się do pyskówki na tle
    religijnym, ale jest dla mnie naturalne przekonanie, że
    od kogo jak od kogo, ale od samego Stwórcy można oczekiwać
    umiejętności precyzyjnego wyłożenia swoich zaleceń i oczekiwań.
    Sądzę, że gdybym był wierzący, to tak właśnie bym wierzył, bo
    to jest logiczna konieczność: mam wiedzieć lepiej od swojego
    boga, co miał na myśli?

    A porównanie z dewocjonaliami bardzo mi się podoba. :-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 32. Data: 2014-11-18 00:09:21
    Od: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl>

    Jacek Politowski pisze:

    > Tyle, że możliwość zginięcia istotnej porcji danych jest mocno zależna
    > od protokołu. Mamę oszukasz, tatę oszukasz, ale RFC nie oszukasz. :->

    Co ci pomoże protokół jak dane fizycznie nie dotrą? Zagra i zaśpiewa?
    Protokół to co najwyżej może ci ustalić że czegoś brakuje albo
    przekłamane przyszło - i zażądać powtórki. I jeszcze raz, i jeszcze - a
    czas płynie, dźwięk odtwarzać trzeba w czasie rzeczywistym... Trochę w
    buforze jest - ale to też skończona ilość danych na skończony czas
    odtwarzania, jak transmisja kiepska - może zabraknąć i wówczas mamy
    chwilowa przerwę...

    --
    Darek

  • 33. Data: 2014-11-18 19:08:46
    Od: Jacek Politowski <s...@n...istnieje>

    In article <546a8021$0$18093$65785112@news.neostrada.pl>
    Dariusz K Ładziak <d...@n...pl> wrote:

    > czas płynie, dźwięk odtwarzać trzeba w czasie rzeczywistym...

    Albo nie. Dlatego właśnie pytałem o protokół o jakim jest mowa.

    Przypomnę, że zaczęło się od (Twojej) informacji jakoby to kiepskie
    kable ethernet powodowały, że dźwięk "skrzeczy, trzeszczy i rwie".

    Komunikatu "connection error" raczej nie odbieram jak trzasków
    i przekłamań.

    --
    Jacek Politowski

  • 34. Data: 2014-11-18 19:21:25
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Komunikatu "connection error" raczej nie odbieram jak trzasków
    > i przekłamań.

    że też wam się chce taką dyskusję prowadzić...
    Przecież chodziło o to, że jaki by to nie był protokół, to o ile tylko
    kabel jest w całości, to będzie "grać". I żadne cudawianki, choćby to
    były stopy metali rodem z kosmosu nie wpłyną na to, że "góra będzie
    krystaliczna a basy mięsiste".

    I to jest ten "oczywisty" przykład, o którym pisałem na wstępie.