  • 11. Data: 2014-11-12 21:01:47
    Temat: Re: Psychoakustyka - warto przeczytać
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-11-12 20:08, sundayman wrote:
    > Dlatego napisałem - że są rzeczy oczywiste, i zdecydowanie mniej oczywiste.

    Nie nie, moment. STOP. Jakie "mniej oczywiste" jest wpływanie kabli
    ethernetowych na dzwięk w głosnikach? Bo wydaje się ze choćby nie
    wiadomo jak skomplikowane było ucho to niestety sumy CRC pakietu nie
    przeskoczysz. Chodzi o narysowanie grubej czerwonej lini - po jednej
    stronie pierdoły o słyszeniu infradzwięków przez grupę mutantów co do
    których nie da się podejśc naukowo, po drugiej technologiczny bełkot bez
    podstaw naukowych do którego nalezy podejśc z grubym sękatym kijem i
    solidnym zamachem. Żadne "mniej oczywiste". Całkowicie oczywiste!

    > a przeczytać nie łaska ?

    Nie znalazłem tam ani śladu ethernetu. Za to dużo tam ciekawych
    informacji. Ale nic o ethernecie i prędkości elektronów w miedzi.

  • 12. Data: 2014-11-12 21:15:11
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > ethernetowych na dzwięk w głosnikach? Bo wydaje się ze choćby nie
    > wiadomo jak skomplikowane było ucho to niestety sumy CRC pakietu nie

    Chyba koniecznie chcesz prowadzić dyskusję tam, gdzie akurat nie ma o
    czym. Napisałem , że OCZYWISTE JEST, że dla cyfrowej transmisji via
    ethernet dyskusje o jakości kabla są bez sensu.

    Natomiast MNIEJ OCZYWISTA jest kwestia, czy da się usłyszeć jakąś
    różnicę w kablu głośnikowym, czy różnicę pomiędzy cyfrowym audio 192kHz
    vs 44.1Khz itp itp.

    > Nie znalazłem tam ani śladu ethernetu. Za to dużo tam ciekawych
    > informacji. Ale nic o ethernecie i prędkości elektronów w miedzi.

    Nikt nie twierdził, że jest.

  • 13. Data: 2014-11-12 23:59:23
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Wed, 12 Nov 2014 03:49:30 +0100, sundayman
    <s...@p...onet.pl> wrote:

    >Od czasu do czasu przewala się na grupie tematyka "audiovoodo", albo
    >ogólniej - co i jak da się usłyszeć.
    >Oczywiście - od zupełnie oczywistych "oczywistości" po prywatne
    >przekonania...
    >
    >Dlatego wato przeczytać tą publikację :
    >
    >http://www.staff.amu.edu.pl/~apraton/Psychoakustyka
    %20w%20pigulce.pdf

    >żeby mieć pojęcie, jak skomplikowany i jak wiele wątpliwości jest w
    >temacie "co i jak słyszymy".
    >Z artykułu dowiecie się, że możliwe jest słyszenie tego, czego w
    >dźwięku... nie ma, że nasz słuch bardziej przypomina niezwykle
    >skomplikowany analizator widma niż "mikrofon", że ucho także wysyła
    >dźwięki (!), wykonuje obróbkę dynamiczną i częstotliwościową dźwięku i
    >wiele innych rzeczy.
    >
    >Przede wszystkim zaś powinna ta lektura skłonić do większej pokory i
    >nieco mniejszej pewności "co da się usłyszeć, a czego nie" :)

    O tym wiadomo od lat: "Wszystkim sie zdawalo ze to Wojski gra jeszcze,
    a to echo gralo..."

    A.L.

  • 14. Data: 2014-11-13 03:23:22
    Od: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl>

    sundayman pisze:

    > Chyba koniecznie chcesz prowadzić dyskusję tam, gdzie akurat nie ma o
    > czym. Napisałem , że OCZYWISTE JEST, że dla cyfrowej transmisji via
    > ethernet dyskusje o jakości kabla są bez sensu.

    Nie do końca - jak kabel do dupy i co dziesiąty pakiet w całości dociera
    to może to być słychać w głośnikach.

    --
    Darek

  • 15. Data: 2014-11-14 09:01:58
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 12 listopada 2014 23:59:23 UTC+1 użytkownik A. L. napisał:
    > O tym wiadomo od lat: "Wszystkim sie zdawalo ze to Wojski gra jeszcze,
    > a to echo gralo..."

    Jesteś mi winny kawę i matrycę od monitora :]

    L.

  • 16. Data: 2014-11-14 20:27:08
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 13 Nov 2014 03:23:22 +0100, Dariusz K. Ładziak napisał(a):

    > Nie do końca - jak kabel do dupy i co dziesiąty pakiet w całości dociera
    > to może to być słychać w głośnikach.

    Ale słychać jako np. trzaski (jak to ma miejsce przy błędach odczytu CD)
    czy zmianę brzmienia konkretnej grupy częstotliwości, jak to twierdzą
    pseudoaudiofile?
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 17. Data: 2014-11-14 21:56:58
    Od: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl>

    badworm pisze:

    > Ale słychać jako np. trzaski (jak to ma miejsce przy błędach odczytu CD)
    > czy zmianę brzmienia konkretnej grupy częstotliwości, jak to twierdzą
    > pseudoaudiofile?

    Skrzeczy, trzeszczy i rwie. Zupełnie nieliniowe zakłócenia - proporcji
    bas/sopran nie zakłóci. Ale na jakość, nie da się ukryć, wpływa.

    A najśmieszniejsze jest to że "pozłocenie" azotkiem kobaltu
    (zdecydowanie źle przewodzącym prąd elektryczny) audiofilom polepsza
    odsłuch...

    --
    Darek

  • 18. Data: 2014-11-14 22:06:46
    Od: Jacek Politowski <s...@n...istnieje>

    In article <54666c9c$0$11154$65785112@news.neostrada.pl>
    Dariusz K Ładziak <d...@n...pl> wrote:

    > Skrzeczy, trzeszczy i rwie. Zupełnie nieliniowe zakłócenia - proporcji
    > bas/sopran nie zakłóci. Ale na jakość, nie da się ukryć, wpływa.

    O jakim protokole transmisji jest mowa? I jakim formacie audio?

    --
    Jacek Politowski

  • 19. Data: 2014-11-15 00:38:24
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > O jakim protokole transmisji jest mowa? I jakim formacie audio?

    a jakie to ma znaczenie ?

  • 20. Data: 2014-11-15 01:57:43
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2014-11-12 03:49, sundayman pisze:

    > Przede wszystkim zaś powinna ta lektura skłonić do większej pokory i
    > nieco mniejszej pewności "co da się usłyszeć, a czego nie" :)

    Ależ ty podchodzisz do problemu od dupy strony. Tu nie chodzi o to, co
    się da usłyszeć a co nie. Audiovoodoo to jest religia i jak każda
    religia służy przede wszystkim nakręcaniu ego jej wyznawcy. Kierunkowe
    kable ethernetowe z nieprawdopodobnych stopów to są dewocjonalia, które
    owieczki nabywają, żeby jeszcze bardziej podniecić swoje ego myślą, jacy
    to z nich gorliwi wyznawcy. To jest istota audiovoodoo a nie wykresy czy
    analizy.

    Jeśli jeszcze nie rozumiesz, co to jest religia, to ci powiem, że kiedyś
    jednemu zawziętemu katolikowi próbowałem wykazać, że to, co on głosi
    jako swoją wiarę jest niezgodne z tym, co mówi jego własna katolicka
    biblia. Myślisz, że do owieczki dotarło, że zbłądziła z wyznaczonej
    drogi? Gdzie tam. Dalej pieprzył to samo i dalej twierdził że jest
    katolikiem. I to wybitnym katolikiem na tle tych mas chodzących do kościoła.

    Dlatego postawiłem hipotezę, że każda religia służy wyłącznie pompowaniu
    własnego ego i jak dotąd nie znalazłem nic, co by tą hipotezę obaliło.